Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik merk dat ik af en toe mijn bevalling nog aan het verwerken ben. Door de complicaties na de bevalling, heb ik niet meer zoveel aandacht gegeven aan de bevalling zelf.
Heb een ruggenprik gehad, ik heb het idee dat het heel lang duurde voor die enigszins werkte. Ze gingen dat controleren door een koud flesje tegen mijn heup en benen te leggen. Ook heb ik gewoon weeën voelen aankomen en enorme persweeën gehad. Ik kon goed zelf aangeven wanneer er een wee kwam en kon mee persen. Ik zat wel redelijk in m’n eigen wereld.
Als ik soms mensen hoor dat een ruggenprik zo fijn is en ze serie hebben gekeken ofzo, dan kan ik me dat niet voorstellen.
Heb ik een hele lage pijngrens, is de ruggenprik niet goed gezet? Ik heb hier nogal wat vragen door gekregen.

Ik denk niet dat het met je pijngrens te maken heeft eigenlijk. Ik heb zelf een erg lage pijngrens en ik voelde niks meer met de ruggenprik. Kon mijn benen een heel klein beetje bewegen maar verder voelde ik niks en geen pijn meer. Heb ruim 12 uur de ruggenprik gehad voordat het een keizersnede werd en heb dus idd liggen chillen :sweat_smile:

Ik moest op een gegeven moment op mijn zij gaan liggen en toen voelde ik wel weer pijn (aan de kant waar ik niet op lag).

Dus misschien ligt het bij jou meer aan de plaatsing oid? Je leest wel vaker dat een ruggenprik niet of bijna niet werkt. Is het geen mogelijkheid om contact op te nemen met de gynaecoloog nog, om je vragen te bespreken?

Heel eerlijk, wilde ik al de hele avond posten dat ik een beetje jaloers ben dat de ruggenprik bij de anderen zo goed heeft geholpen. Ik kan er wel om huilen hoeveel pijn ik op het eind heb gehad. Zowel bij de eerste als bij de tweede heeft de ruggenprik nauwelijks iets gedaan. De eerste keer was het scheef gezet, ik voelde rechts alle weeen en links stukken minder. Nu bij de tweede keer werkte het totaal niet ( na eerst idee te hebben dat het wat deed). De arts is nog terug aan bed geweest om het iets terug te trekken en extra medicatie over te geven, maar zonder succes. Helaas is er een klein percentage vrouwen waarbij de zenuwen net wat anders lopen waardoor zo’n prik onvoldoende tot niet helpt. Het verdoofd gewoon niet wat het moet doen. Waarschijnlijk is dit het geval bij jou en mij, helaas.

1 like

Ik wilde morgen voor het eerst gaan zwemmen, maar mijn vriend kan door werk plotseling niet meer mee. Nu twijfel ik of ik wel alleen wil gaan in mn eentje, lijkt me zo’n gedoe namelijk helemaal omdat het voor het eerst is.

Neem je bijvoorbeeld de maxi cosi mee naar binnen?

2 likes

Volg je biglittlefeelings op instagram? Die hebben er ook een highlight over.

Wij hadden een aftelkalender gemaakt, iedere avond voor het slapengaan mocht ze een sticker er op plakken en de laatste avond was dan dat de speen weg ging. We hebben uitgelegd dat een speen voor baby’s/kleine kinderen is. Ik was toen 36 weken zwanger. Dat was handig want we hadden het al vaak over de baby en ik had toen verlof. Wilde zelf voordat de baby er was van de speen af omdat we s nachts nog wel eens terug moesten en dacht met baby erbij zie ik dat niet meer zitten. En ik vond m’n verlof handig, dacht anders slaap ik overdag wel bij als ze gaat spoken.
Ze was toen ruim 2,5 en het ging echt zoveel beter dan we hadden gedacht. Eerste avond sliep ze half 10 en wel vroeg wakker. De avond erna sliep ze misschien halfuurtje later ofzo, kan me niet eens meer herinneren.

Ze was wel een poosje vroeger wakker, maar dat is ook weer goedgekomen.

Moet zeggen dat ze af en toe nog wel over dr soeen heeft. Vooral als ze heel verdrietig is of moe, dan zegt ze: speentje? En dan breekt m’n hart soms nog wel want ze was zo verknocht aan dat ding en dan vind ik t zo zielig dat we dat hebben afgenomen.

Ze mocht trouwens de dag erna iets van speelgoed en een knuffel uitzoeken in de winkel.

1 like

@Calypso heb je het slaapzakje gebruikt vannacht? Hoe is het gegaan?

2 likes

Bij mij was de ruggenprik ook niet 100% hoor, volgens mij zei ik dat ook in het andere topic. Ik vind het alsnog een aanrader, maar ik had nog echt wel pijn.
Ik moet zeggen dat die hele nacht een blur is dus precies navertellen kan ik het niet, maar bij mij ging de pijn van golven naar een constante pijn, iets minder wel. En dat kon ik dan weer wel aan. Maar het gevoel ging absoluut niet helemaal weg.
Ik kreeg even later een tweede ruggenprik voor de keizersnede en dat was een heel andere ervaring, ik voelde echt niks meer zodra de vloeistof erin ging. Dat had ik verwacht bij de normale ruggenprik.

1 like

Nee wilde gewoon vrij gaan zwemmen met haar! En wilde eigenlijk naar otterveurt maar is in de stad ook leuk? Ben ik nog nooit geweest namelijk

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik vind die bevallingscursussen en dergelijke ook heel goed voor je mindset voor de bevalling/ tijdens de zwangerschap dus. Door die cursus had ik echt zin in de bevalling en veel minder angst. En had ik echt het gevoel yes ik ga dat kunnen. En dat lijkt mij ook belangrijk tijdens een zwangerschap.

8 likes

Wauwwww! Wat heerlijk voor jullie! Bij ons werkte het ook echt vanaf de eerste nacht. Hopelijk blijft het zo!

3 likes

Aaaahw steeds als ik iets lees over babyzwemmen dan denk ik: dat wil ik ook! Ik ga binnenkort gewoon een dag uitzoeken waarop we dat kunnen doen. Lijkt me zo leuk! Ze houden ook wel van in bad gaan bij ons in het grote bad dus ik hoop dat zwembad ook een succes gaat zijn.

En totaal off topic, maar er komen bij mij nu allemaal zwem herinneringen van vroeger bovendrijven :joy:

otterveurt, daar heb ik vroeger nog best lang zwemles gehad en snorkel les hahaha en vrij zwemmen ook.
Maar glanerbrook vond ik altijd leuker om te zwemmen. En mosaqua was helemaal de bom, maar daar gingen we bijna nooit heen. En in gangelt buiten zwemmen in de zomer.
(Als het aan mij lag dan had ik vroeger al mijn vrije tijd door gebracht in het zwembad haha).

1 like

Miss heeft iemand er nog wat aan maar bij de action hebben ze nu voedingskussens voor 7.95, is weekactie en vandaag ingegaan.

1 like

Waarschijnlijk ben je al geweest. Maar wij vinden otterveurt heel leuk!
Wij hebben wel eens de maxi cosi meegenomen en die op een stoel gezet. Bij het verwarmde kinderbad is ook genoeg plaats om die te zetten en ook verschoon tafels

Ik ben naar Glanerbrook gegaan! Was wel een beetje vergane glorie :joy: dus als je je herinneringen leuk wilt houden zou ik daar niet gaan zwemmen. Ga de volgende keer otterveurt eens proberen.

En mosaqua mochten wij nooit heen omdat daar een kindje verdronken was ooit :sob:

1 like

Hebben jullie tips voor voorkeurshoudingen? Het viel mij de laatste dagen op dat ze altijd maar één kant toe slaapt. Afgelopen 5 dagen heb ik wegens medische redenen haar geen BV kunnen geven, dus alleen afgekolfde melk. Nu besef ik mij dat ik haar dan altijd naar dezelfde kant hou.

We hebben zojuist het bedje aan de andere kant opgemaakt (want kijkt normaal richting de deur/licht) maar met proef liggen kijkt ze dan opeens wel naar de muur, oftewel nog steeds dezelfde kant. Vanavond maar even kijken hoe dat gaat.

Hopelijk kunnen we het een beetje stimuleren met recht leggen en spelen op de goede kant, zag op internet al van alles over een helm en dat is natuurlijk helemaal niets.

1 like

Voeden andere kant op. Voeden met haar in het midden op je benen. Ook de aankleedkussen anders gaan plaatsen of andersom dan gewend verschonen, verder overdag veel actiever andere kant stimuleren. Evt naar de fysio voor tips.

2 likes

Mijn zoontje had ineens een super sterke voorkeurshouding ontwikkeld en we hadden wel allemaal dingen toegepast zoals: aan afwisselende kant voeden, met verschonen ook van kant wisselen (dit deden we sowieso al omdat mijn man en ik aan een verschillende kant voeden en verschonen), speeltjes enzo aan de andere kant in de box leggen, ledikant tegen de muur aan.
Maar dat hielp allemaal niet want ook al was er niks te zien, zijn hoofd ging toch naar links. Ik legde wel zijn hoofd de andere kant op als hij eenmaal in slaap was. En als hij bij ons op schoot of op de borst lag dan draaiden we ook steeds zijn hoofd de andere kant op door een handpalm aan de linkerkant van zijn hoofd te houden.
Maar mocht allemaal niet baten want zijn schedel ging echt wat afplatten. Bij de kinderarts hebben we verwijzing voor kinderfysio gevraagd. Dat is heel fijn want die komt gewoon aan huis.

Ik kan je in elk geval aanraden om de huisarts (of misschien consultatiebureau) te bellen voor een verwijzing naar kinderfysio. Die kan de situatie heel goed beoordelen en de juiste tips geven!
Onze fysio heeft het trouwens helemaal niet gehad over een helmpje ofzo. Misschien is dat pas het laatste redmiddel.

2 likes

Thanks @Broodrooster @appa
Ik geef vanaf vandaag weer borstvoeding, dus dat wisselen zit wel goed. Ik ga jullie tips proberen. Anders heb ik 11 maart weer een afspraak bij het consultatiebureau en vraag ik daar even wat ze ervan vinden.

Kruidvat heeft vanavond een extra (online) koopavond. 2x 20% korting en als je een voordeelkaart hebt nog eens 30% extra. Ik heb even doekjes ingeslagen en misschien bestel ik zo ook nog luiers.

4 likes

Online tot 00.00 volgens de site!

1 like