Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier precies zo, en met 4 maanden zo plat als een muur. Nu is ze een jaar en is haar hoofdje nog steeds behoorlijk plat. Wat valt het door krulletjes op haar achterhoofd veel minder op.
Wij hebben heel veel kinderfysio gehad, waardoor ze met 5 maanden alleen nog maar op haar buik lag en sliep.
Helmen worden in NL idd amper nog gedaan, maar ik weet van Amerika waar het nog wel gebeurt dat hoofdjes toch echt wel sneller rond worden. Maar er zitten ook een hoop nadelen aan.
Maar goed, nu loop ik heeeeel erg op de zaken vooruit.

2 likes

Ohh Glanerbrook is inderdaad 0 veranderd t.o.v. 30 jaar geleden.

1 like

Die kan ik me nog wel herinneren đŸ„Č

2 likes

Wow thanks voor deze tip, heb gelijk besteld. Wil even mijn screenshot ook delen want omg die korting, heerlijk. Had ooit 1 doos voor 28 euro en nu dus 2 voor 38 :joy:

4 likes

Hebben billendoekjes een korte houdbaarheidsdatum?
Ik ben begin mei uitgerekend, maar dit is wel heel voordelig nu bij Kruidvat. Kan ik met een gerust hart 36 pakken bestellen?

Joh hier heb ik helemaal niet over nagedacht. Ik ben ook in mei uitgerekend en heb al een maand zo’n doos staan :joy::joy:

Maar Kruidvat heeft dit wel vaak hoor dus je kan het ook een volgende keer kopen. Scheelt ruimte :wink:

2 likes

Denk dat het qua houdbaarheid niet zo’n probleem is hoor! Ik heb zo’n doos ook wel eens wat maanden staan op voorraad. Maar het kan natuurlijk wel zijn dat je de doekjes uiteindelijk niet fijn vindt en dan is het wel zonde.

De doekjes die ik heb gedeeld vind ik iig een dikke aanrader. Zijn net zoals waterwipes alleen met water, dus zit geen geur of olie achtig gevoel aan. En ik kan een pakje doekjes makkelijk een week open op de commode hebben liggen en niet gebruiken, en dan nog drogen ze niet uit!

3 likes

Ik heb genoeg ruimte en ik heb altijd graag een kleine voorraad. En die 2,5 maand is zo voorbij. Kan ik dat ook weer van mijn lijstje afstrepen, haha.
Maar ik heb er nu 18 besteld, daar kunnen we wel even mee vooruit.

@Botsautobob Ja, deze pampers had ik al uitgezocht, dus dan gaan we die als eerste proberen. Ze zijn Jetske Ultee-proof, dat vind ik wel belangrijk.

2 likes

Ze is nu 10.5 week en het is eigenlijk sinds kort. Ik ga het ook proberen wat interessanter te maken. En ben benieuwd hoe ze vanavond slaapt.

Ga de fysio zeker in m’n achterhoofd houden.

Ik zei het tegen m’n moeder. Zegt ze; oh nou over zulke dingen dachten wij 30 jaar geleden helemaal niet na, en jouw hoofd is ook gewoon rond.

2 likes

Ik heb dit dan ook echt verkeerd gedaan bedenk ik me nu :cry:
Ik legde ze dan op de zij aan de kant die ze weinig gebruikte en zette dan een contrastboekje neer of een spiegeltje. Dan bleven ze wel ff kijken en draaide ze niet terug

Haha, huilen!
Nooit gedacht aan een fysio.

Ze hebben allemaal wel mooie rondje hoofdjes

1 like

Haha nou als ze ronde hoofdjes hebben, heb je toch helemaal niets verkeerds gedaan!

Ohhh ik hoop altijd op alleen maar succesverhalen bij oudere kindjes haha.

Mijn zoontje (11 maanden nu) had ook een afplatting en inmiddels is het best goed bijgetrokken en niet meer plat maar zn bolletje is absoluut niet symmetrisch en het valt mij nog dagelijks op. Ik sluit me dus aan bij de tips om vroeg de fysio te betrekken. Ik heb daar langer mee gewacht en toen was het moeilijker te corrigeren. Voel me daar echt enorm schuldig om.

1 like

Mijn baby had ook een lichte voorkeurshouding en heeft hier fysio voor gehad. De kinderfysio vertelde dat het belangrijk is om te kijken of er een oorzaak voor is en het dan te behandelen. Niet alleen om afplatting van het hoofd tegen te gaan maar ook voor de motorische ontwikkeling!

Bij mijn baby zat er iets niet lekker in haar nek waardoor ze dus niet goed naar rechts kon/wilde kijken. Uiteindelijk zou dat ervoor kunnen zorgen dat ze bijvoorbeeld haar rechterhand pas veel later had ontdekt. Of dat rollen uiteindelijk niet lukt bijvoorbeeld. Het kan de ontwikkeling dus wel in de weg staan.

Denk dat het bij een voorkeurshouding sowieso slim is om de kinderfysio mee te laten kijken. En inderdaad ideaal dat ze bij baby’s aan huis komen vaak!

1 like

Heeeelemaal mee eens. Het is een raar boek.

Ik heb ook een ruggenprik gehad omdat ik een weeĂ«nstorm had van al een paar uur en m’n ontsluiting bleef hangen op 6cm. Had al 3 nachten niet geslapen door langdurig gebroken gevliezen en ze vertelden me dat het nog uuuuren zou gaan duren tot 10cm. Dus ik kreeg na 1 uur wachten eindelijk die ruggenprik. Dacht misschien kan ik wel slapen.
Niet dus. Had achteraf al persdrang toen ik naar de anesthesist moest en bij terugkomst op m’n kamer had ik 10cm! Dus dat ding zat er wel in maar is nooit aan gezet :joy:. Zo kan ‘t ook.

Desondanks super tevreden over m’n ziekenhuis bevalling met al z’n ingrepen. Niks mis mee!

3 likes

Klopt, met onze dochter zijn we naar een chiropractor geweest en daarna had ze geen voorkeurshouding meer. Zat idd iets vast in haar nek.

1 like

Klopt, afwisselend op de linker- of de rechterzijde. Maar een tijd terug is dat advies aangepast naar op de rug slapen ivm verminderen van wiegendood. Die cijfers zijn (mede daardoor) sterk verbeterd.

Echter in het ziekenhuis kregen we het advies om haar afwisselend op haar zij te leggen. Geen idee of dat heel ouderwets of met een gedachte was.

2 likes

Ze heeft de afgelopen nacht grotendeels met het hoofd naar de ‘goede kant’ geslapen. Ik ga het sowieso in de gaten houden!

3 likes

Wie hier heeft wat oudere kids (6+) die ook zakgeld krijgen? Onze oudste krijgt nu een half jaar zakgeld en wil er iets van kopen. Ik wil nu goede afspraken maken over hoe vaak ze iets mag kopen en hoeveel van haar gespaarde bedrag ze achter de hand moet houden, en ben benieuwd wat anderen doen. Nibud vind ik wat mager qua informatie.

3 likes

Ohhh ik ben hier ook benieuwd naar. Op welke leeftijd ben jij gestart met zakgeld? Zoontje van 5 geven we wel eens 2 euro ofzo wanneer we naar de Intertoys gaan. Maar verder nog echt weinig net geld bezig, behalve dat ik zeg dat sommige duur zijn.

2 likes