Onze zoon is 6 maar nog geen zakgeld. Weet ook niet precies hoe we hiermee moeten beginnen.
We sparen bijvoorbeeld wel maandelijks voor all drie en daar mogen ze pas wat mee als ze 18 zijn.
Onze zoon is 6 maar nog geen zakgeld. Weet ook niet precies hoe we hiermee moeten beginnen.
We sparen bijvoorbeeld wel maandelijks voor all drie en daar mogen ze pas wat mee als ze 18 zijn.
Mijn nichtje is door onze kinderen verkouden geworden en had daar ook wat prutoogjes bij. Dat is nu bijna over (alleen na slapen zit er nog wat) maar nu is de huid onder haar ogen rood en droog. Lijkt echt iedere dag droger te worden.
Wil het graag met iets insmeren, maar weet niet zo goed met wat? Omdat het zo dicht bij haar ogen zit zeg maar.
Loop bij de huisarts beetje tegen een muur aan (niet geschikt om in een openbaar topic te delen). Is 1 nogal moeilijke assistente en die heeft precies vandaag telefoondienst zeg maar.
Wrijft ze snel in haar ogen? (Ik weet noet hoe oud ze is)
Nee dat niet, alleen als ze echt moe is (maar dan zijn we eigenlijk te laat met naar bed brengen en komt dus niet vaak voor). Ze is 8,5 maand.
Iets van een vette creme trekt in de huid dus zou me niet druk maken of het in de ogen komt. Zolang het niet dikke klodders zijn.
Maar in die tijd lagen baby’s veel meer te slapen op hun buik.
Beetje bepathen misschien?
Van die smeerbare vaseline. Witte vaseline heet het volgens mij.
Of gewoon beetje vaseline.
Ik heb zelf weleens jeukende rode eczeem ogen en smeer dan zoiets op als ik geen hormoonzalf wil. Moest dat van de huisarts als tussencreme gebruiken, tussen de hormoonzalf beurten door.
Zou zelf geen zinkzalf oid doen, droogt meer van uit.
Oja dit was het idd, zijligging.
Daarnaast zijn er ook genoeg volwassenen met een afgeplat of scheef hoofd maar het valt vaak nauwelijks op, alleen vanaf bovenaf vaak.
Ongeparfumeerde vaseline is prima.
Eventueel de bepanthem baby oog/neus zalf.
Kleintjes is ook pas vanaf 6 maanden, toch? Ik heb alleen het boek van Rapley en dat is vanaf 6 maanden. Maar het consultatiebaby blijft hameren op beginnen met pindakaas en ei zo snel mogelijk maar dat is dus in strijd met kleintjes/rapley? Hoe hebben degene die kleintjes/rapley doen dat gedaan? (Ik heb op het cb maar gewoon ja en amen gezegd.)
Gewoon na de 6 maanden.
Als er geen vergrote kans is op allergieën omdat ouders het bv hebben, is ergens voor de 9 of 11 maanden ofzo introduceren tijd zat. Heb de info even niet paraat, maar onderzoeken wijzen geloof ik tussen de 4-9 of 4-11 maanden aan als optimale periode om te beginnen met introductie en kans op allergie te verminderen (in het geval van geen grotere kans dus he). Dus 7 maanden is ook nog prima binnen die range
Edit; het voedingscentrum zegt iig dat het mag vanaf 4 maanden en het liefste voor 8 maanden https://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Consumenten/Mijn%20kind%20en%20ik/Eerste%20hapjes/Introductie%20pinda%20en%20ei%20bij%20baby’s.pdf
Ja zeker als ik het smeer na het slaapje zal die kans idd minimaal zijn.
Thanks @Broodrooster @Karl_Lagerfeld @Lichtknopje , ik heb alleen billencreme met calendulan of sudocreme in huis kom ik achter, maar de zon schijnt dus goed doel voor een wandeling zo na de lunch
Als het bij mijn zoontje uiteindelijk niet echt wegtrekt dan hoop ik dat hij de goede haardos van zijn vader krijgt, dan valt het ook niet zo op. Al moet ik zeggen dat ik de afplatting op zich wel vind mee vallen, het is vooral dat zijn oren nu echt ongelijk zijn uitgelijnd op zijn hoofd
Als je haar hebt dan valt dat ook minder op. Maar ja hij heeft nu alleen nog wat pluishaar op zijn hoofd.
En ja inderdaad hoe vaak kijk je nou recht naar beneden op het hoofd van een ander…Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee.
Ja bij cb volgen ze ook maar de ‘standaard’ en dat is vanaf 4 maanden beginnen met hapjes. Als je zegt dat je Rapley wil volgen zullen ze het wellicht begrijpen (thank god voor in een yuppenwijk wonen haha, bij mij hoefde ik weinig uitleg te geven). Ik heb uiteindelijk in de eerste week van hapjes ei en pindakaas gegeven, dan ben je nog goed op tijd!
En @Broodrooster zakgeld doen wij vanaf groep 3 (6 jaar is ook advies nibud dacht ik). Staat los van wat wij zelf voor haar sparen. Ze krijgt 50 ct per week
Ze zijn hier heel erg van de oude stempel helaas maar goed te weten dat wat later ook oke is. Dank ook @Suikerklontje !
(Ik had een paar dagen geleden de voet van mijn baby gestempeld en er zat nog paarse inkt op, de cb-vrouw keek zeer afkeurend haha)
Mijn neefje van nu 6 heeft ook een iets afgeplatter hoofd en dat valt eigenlijk helemaal niet op. Enkel als je er echt op let en het dus weet.
Hij heeft wel iets langer haar.
Deze generatie groeit gewoon op met platte hoofden. Wij hebben vroeger allemaal op onze buik geslapen, wat natuurlijk gevaarlijker was maar ook aanzienlijk minder afplattingen opleverde.
Ik kan me er wel een beetje kwaad om maken dat je meteen wordt aangepraat dat je kind een voorkeurshouding heeft en je daar als ouder verantwoordelijk voor bent. (Ik ging er 's nachts nog speciaal voor uit om zijn hoofd te draaien en het heeft niets geholpen)
Die platte hoofden zijn gewoon het gevolg van het (veilige) advies om je kind te laten slapen op zijn rug.
Ik ben aan het twijfelen of ik met mijn dochtertje ( 16 maanden) naar de huisarts moet.
We hebben net een periode van slaaptraining achter de rug waardoor ze eindelijk wat beter sliep ( sowieso wel nog 1x wakker/ nacht). Maar ze is net na de slaaptraining ziek geweest ( oorontsteking) en dat merkte ik direct in haar slapen. Dan terug enkele dagen beter slapen en dit weekend had ze zeer weinig eetlust en heeft ze ook enkele keren moeten braken.
Ze lijkt nu beter maar heeft wel nog echt slechte nachten die ik herken van toen ze oorontsteking had. Maar ze doet momenteel geen koorts.
Naar de huisarts of niet?
Wil voor mezelf of de geruststelling dat er niets medisch aan de hand is ofwel dat ze dus terug last heeft van haar oortjes.
Daarnaast beginnen die nachten en zorgen me echt op te breken. Ik ben zo niet gemaakt voor deze tropenjaren echt.