Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja zeker als ik het smeer na het slaapje zal die kans idd minimaal zijn.

Thanks @Broodrooster @Karl_Lagerfeld @Lichtknopje , ik heb alleen billencreme met calendulan of sudocreme in huis kom ik achter, maar de zon schijnt dus goed doel voor een wandeling zo na de lunch :blush:

3 likes

Als het bij mijn zoontje uiteindelijk niet echt wegtrekt dan hoop ik dat hij de goede haardos van zijn vader krijgt, dan valt het ook niet zo op. Al moet ik zeggen dat ik de afplatting op zich wel vind mee vallen, het is vooral dat zijn oren nu echt ongelijk zijn uitgelijnd op zijn hoofd
Als je haar hebt dan valt dat ook minder op. Maar ja hij heeft nu alleen nog wat pluishaar op zijn hoofd.
En ja inderdaad hoe vaak kijk je nou recht naar beneden op het hoofd van een ander
Misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee.

3 likes

Ja bij cb volgen ze ook maar de ‘standaard’ en dat is vanaf 4 maanden beginnen met hapjes. Als je zegt dat je Rapley wil volgen zullen ze het wellicht begrijpen (thank god voor in een yuppenwijk wonen haha, bij mij hoefde ik weinig uitleg te geven). Ik heb uiteindelijk in de eerste week van hapjes ei en pindakaas gegeven, dan ben je nog goed op tijd!

1 like

En @Broodrooster zakgeld doen wij vanaf groep 3 (6 jaar is ook advies nibud dacht ik). Staat los van wat wij zelf voor haar sparen. Ze krijgt 50 ct per week

3 likes

Ze zijn hier heel erg van de oude stempel helaas maar goed te weten dat wat later ook oke is. Dank ook @Suikerklontje !

(Ik had een paar dagen geleden de voet van mijn baby gestempeld en er zat nog paarse inkt op, de cb-vrouw keek zeer afkeurend haha)

3 likes

Mijn neefje van nu 6 heeft ook een iets afgeplatter hoofd en dat valt eigenlijk helemaal niet op. Enkel als je er echt op let en het dus weet.
Hij heeft wel iets langer haar.

1 like

Deze generatie groeit gewoon op met platte hoofden. Wij hebben vroeger allemaal op onze buik geslapen, wat natuurlijk gevaarlijker was maar ook aanzienlijk minder afplattingen opleverde.
Ik kan me er wel een beetje kwaad om maken dat je meteen wordt aangepraat dat je kind een voorkeurshouding heeft en je daar als ouder verantwoordelijk voor bent. (Ik ging er 's nachts nog speciaal voor uit om zijn hoofd te draaien en het heeft niets geholpen)

Die platte hoofden zijn gewoon het gevolg van het (veilige) advies om je kind te laten slapen op zijn rug.

6 likes

Ik ben aan het twijfelen of ik met mijn dochtertje ( 16 maanden) naar de huisarts moet.
We hebben net een periode van slaaptraining achter de rug waardoor ze eindelijk wat beter sliep ( sowieso wel nog 1x wakker/ nacht). Maar ze is net na de slaaptraining ziek geweest ( oorontsteking) en dat merkte ik direct in haar slapen. Dan terug enkele dagen beter slapen en dit weekend had ze zeer weinig eetlust en heeft ze ook enkele keren moeten braken.
Ze lijkt nu beter maar heeft wel nog echt slechte nachten die ik herken van toen ze oorontsteking had. Maar ze doet momenteel geen koorts.
Naar de huisarts of niet?
Wil voor mezelf of de geruststelling dat er niets medisch aan de hand is ofwel dat ze dus terug last heeft van haar oortjes.

Daarnaast beginnen die nachten en zorgen me echt op te breken. Ik ben zo niet gemaakt voor deze tropenjaren echt.

2 likes

Ik zou terug gaan. Ooronsteking hoeft niet per se koorts en als het het niet is, weet je dat ook en kun je dat stukje zorgen vast los laten.

2 likes

Ik zou sowieso bellen en die situatie voorleggen. Beter te vaak bellen dan te weinig

2 likes

Bedankt! ja dat ga ik maar doen. Ja het stomme is dat mijn huisarts zegt dat koorts en oorontsteking wel altijd samen gaan terwijl ik ook net denk dat dat niet altijd hoeft.
maar ik ga dus maar even bellen voor een afspraak. Bedankt ook @Spaties

Mijn kindje heeft geen plat hoofd maar wel een vleespet

3 likes

Mijn broertje heeft een enorm scheef hoofd, maar ook een dik pak met haar. Zie je dus niks van (behalve als ie kaal wordt natuurlijk, maarja hĂš dat duurt waarschijnlijk nog wel even). Ik zou me er dus niet teveel zorgen over maken.

2 likes

Haha jaa ik vind t wel een grappig woord.
Nee ze heeft een kaal plekje achter op haar hoofd, zo’n ligplekje. Voor de rest wel veel haar. Dus dat kijkt wat raar.
Baby van vrienden had dat helemaal rondom. Dus dat leek zo’n patertje.

1 like

Heeft iemand nog een tip voor een cadeautje voor een kind dat twee wordt? Ongeveer 20 euro oid. Kom nooit verder dan een boek, wat natuurlijk altijd goed is.
Oh ja, het is voor mijn eigen kind en ze is zondag jarig, goede voorbereiding hier :grin:

2 likes

Ik heb hel zelf nog niet maar staat hier wel op het lijstje:

Ik heb overigens niet de illusie dat ik mijn bijna 2 jarige mindful krijg, maar vooral de positiekaartjes met de draaischijf lijken me heel erg leuk om samen te doen :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

De step van Decathlon kost ook maar iets van €20 en dan nog €2 voor het bovenste stukje waarvan je de kleur kan kiezen en vind ik echt een aanrader voor jonge kindjes!

2 likes

Bedankt voor de ideeën, zit wel wat bij voor haar!
Verjaardag tijdens klussen / verhuizing is niet ideaal :sweat_smile: , maar we gaan het lekker vieren als we helemaal verhuisd zijn. Eindelijk ruimte om de familie in één keer te ontvangen :smiley:

6 likes

Tips gevraagd!

We hebben van vrienden een peuterbed gekregen voor de oudste (circa 2.5) met het idee om haar daar tzt in te leggen. Had bedacht om haar in het ledikant eerst aan een dekbed te leren wennen en dan pas over te gaan. Maar het bed staat nu beneden en la peuter heeft al 30x gevraagd wanneer ze erin mag slapen.

En tsja, scheelt ons natuurlijk ook het gevaarte eerst naar zolder sleuren en dan weer terug.

Maar is het gewoon een kwestie van ‘hopen dat het goed gaat’ of zijn er nog tips&trucs? Zie er vooral tegenop dat ze nu haar bed zelf uit kan. 'S Avond is momenteel ietwat van een strijd met slapen

1 like

Hier gingen we ook rond die leeftijd over op een groot bed, helemaal als je kind het zelf aangeeft zou ik het vertrouwen geven dat het goed gaat door het te proberen! (Hopelijk is de laatste zin duidelijk haha) bij ons helpt heel veel praten en uitleggen trouwens enorm bij dit soort overgangen.