Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij zijn toevallig vorig weekend over gegaan. Bed week ervoor samen gekocht en hele week had ze het erover.
Mee geholpen in elkaar zetten en leuk dekbedje erop. Moet haar wel af en toe recht leggen en weer toedekken.
Maar het gaat hartstikke goed en valt me echt mee. Dat eruit gaan voor slapen doet ze gelukkig nog niet. Smorgens een keer maar ze roept ook nog dat ze eruit wilt.
Ze gaat nu ook zonder uitstellen er zo in. Denk dat het nog nieuwigheid is. De dagen komen heus wel dat ze erin en eruit gaat. Maar goed, dat deed ze met de ledikant met springen en roepen.

Ze is 2 jaar en 2 maanden.

1 like

Wij hebben maar een paar dagen een deken in de ledikant gedaan voordat we over gingen naar het peuterbed. Had denk ik niet veel uitgemaakt. We hebben haar voorbereid door erover te vertellen, door het bed in elkaar te zetten en op te maken waar ze bij was en een leuk dekbedovertrek gekocht. Iedere avond mocht ze andere knuffels in en op bed leggen. Ze stapte denk ik 2 of 3 keer uit bed toen ze niet wilde slapen in de eerste 2 weken, dan ging ze even in de stoel naast bed zitten en weer terug in bed als we terug gingen. Beetje uitdagen en kijken wat we ervan vonden denk ik. We bleven rustig, gewoon hetzelfde bed ritueel aangehouden en rustig blijven herhalen ‘‘het is tijd om te gaan slapen’’ Maar voor de rest ging het prima. We hebben afgesproken dat ze in bed blijft wachten tot een van ons naar haar toe komt in de ochtend.

1 like

Mijn idee was ook om haar zo lang mogelijk in haar kooi ( :wink:) te laten, maar toen kwam dit bed eerder op ons pad. Plus dat de jongste uit haar co-sleeper begint te groeien :sweat_smile:

Zijn er mensen bekend met baby’s die uit de mond stinken? Ik dacht eerst dat het aan mij lag (ben altijd al geurgevoelig en nu door de hormonen helemaal), maar mijn man die meestal zegt ik ruik niks bevestigd het ook.

Lees op internet dat het kan liggen aan verkoudheid, dat is ze maar al een stuk minder dan een week geleden en dit valt sinds een dag of 3-4 op. Poets nu na ieder slaapje haar tanden, want me name dan is het echt erger dan een volwassenen na een goede nacht stappen en snurken.

Weet niet zo goed of ik er verder nu iets aan kan doen behalve de neus zo vrij mogelijk houden?

2 likes

Zou het niet eerder haar tong of van die tonsil stones zijn?

Ik heb ze soms en dan kan ik poetsen wat ik wil maar die dingen op.mn amandelen zijn de oorzaak.

Verkoudheid maakt wel erger. Merk ik ook bij mijn dochter.

Merk het ook bij onze oudste als ze verkouden is of ziek is/wordt. Echt een hele sterke geur. Weet verder niet hoe het komt ofzo, maar herken het wel.

Ja verkouden en/of keelpijn dan ruiken ze erger.

1 like

Echt smerige vraag.

Maar… waar weken jullie vieze baby poep kleding in?

Ik weiger er overheen te wrijven of het uit te spoelen dus ik wil het gewoon weken in iets en dan wassen :sweat_smile::man_dancing:t3: Doe het nu in de soda, maar soms krijg ik het daar ook niet mee eruit

Ik gebruik biotex voor het weken, maar ik vraag me af of je alleen daarmee de poep eruit krijgt. Misschien kun je het nog insprayen met vloeibare ossengalzeep.

1 like

Ik gebruik dreft afwas zeep. Ik verspreid het over de vlek(ken) en wrijf het soms een beetje in en gooi het dan gelijk in de wasmachine. Op één keer na (had geen tijd gelijk het te kunnen wassen) altijd vlek vrij uit de wasmachine gekomen. Was een tip van mijn kraamverzorgster.

5 likes

Ik heb nooit geweekt. Altijd shout erop en dan de was in.

3 likes

Ik zweer bij gele dasty vd wibra. Erop spuiten en dan tot je gaat wassen in emmer koud water.

2 likes

Ik laat het opdrogen, flinke smeer groene zeep er overheen (uit zo’n emmertje van 2 euro nogwat) en dan de wasmachine in. Niks meer van te zien en geen gedoe met drogen in het zonlicht en zo. Vereist dus wel smeren, maar vind dat zelf minder erg als de vlek al droog is.

1 like

Ik gebruik voor alles ossengal spray. Ook voor kraagjes en mouwen (nu ze eet) en heb alles nog spierwit!
Gewoon erop sprayen voor je gaat wassen. Werkt zelfs als de vlek al oud en hard is.

4 likes

Biotex en ossengal.
Wasmachine heeft ook een inweekprogramma die ik bijna standaard gebruik bij de baby was want hier zit vaak alles onder de spuug en poep. :sweat_smile:
Ik deed het eerst in een emmertje maar dat vind ik maar gehannes eigenlijk als het ook op een programma zit.
De grote vlekken spoel ik wel eerst uit en doe ik de ossengal er direct op smeren voor t de machine in gaat.

Misschien ook nog een tip; je hebt bij Kruidvat ossengal ook vloeibaar in een fles, daarboven op zit dan zo’n schrobborsteltje. Ideaal, kun je lekker schrobben op de vieze vlekken indien nodig zonder nog iets anders ervoor te moeten pakken of er aan te komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

En je hebt het ook in een spuitflacon, lekker inspuiten en in de wasmachine gooien! Ik heb het in beide verpakkingen, echt ideaal! :smiley:

4 likes

Ik zei nadat m’n ruggenprik gezet was dat ik wilde flyeren voor het ziekenhuis voor de ruggenprik. Wat een fantastische uitvinding.

Persoonlijk snap ik niet dat mensen perse zonder pijnmedicatie willen bevallen/zich slecht voelen omdat ze medicatie hebben gebruikt/dat mensen er soms negatief op reageren. Ik probeer mensen niet te kwetsen met deze woorden, heb het al een aantal keer aangepast maar het komt er niet helemaal uit zoals ik bedoel.

Iedereen zou je een gek vinden als een kies laat trekken zonder verdoving maar je een ruggenprik tijdens een bevalling is maar gek hoor? :sweat_smile:

8 likes

Ik moet nog bevallen, maar wil liever geen ruggenprik, omdat van wat ik nu gelezen heb, die verdoving eigenlijk het hele natuurlijke proces verstoord. Je kunt niet meer in de effectiefste houdingen bevallen, je maakt niet meer de juiste hormonen aan waardoor dat weer bijgespoten moet worden, bevalling duurt langer dacht ik, meer kans op complicaties.
Als het nodig is, lijkt het me heel fijn en nuttig, maar ik wil in ieder geval graag proberen om proces een kans te geven. En een kies trekken is geen natuurlijk gebeuren, in mijn mond doe ik niets zonder verdoving.

Maar misschien gaat me dat heel erg tegenvallen en schreeuw ik om die ruggenprik.

6 likes

Ik was zo blij met jouw post toen je aan het live-bloggen was over je ruggenprik. Ik dacht altijd dat je door een ruggenprik je benen gewoon totaal niet kon bewegen/voelen en dat je je super suf voelt en alles kut wordt haha. Vraag me niet waarom ik dat dacht. Maar het valt dus heel erg mee.

Ik moet nog een tijdje, dus heb nog even om erover na te denken. Maar fijn om opties open te hebben.

1 like