De ruggenprik bij een keizersnede wordt op een andere plek gezet/ is anders dan de ‘normale’ ruggenprik!
Aaah, dus dat is sowieso anders waarschijnlijk. Thanks voor de info!
Haha kom ik weer ik voelde mijn benen dus vrijwel niet en kon ook bijna niet bewegen met mijn ruggenprik. Dit was nog voordat het een keizersnede werd. Het is uiteindelijk wel een keizersnede geworden en misschien hebben ze toen vloeistof bij gespoten (kan ik me niet herinneren verder). Tijdens de keizersnede kon ik mijn benen echt helemaal niet meer bewegen maar dat was dus niet zo’n groot verschil met daarvoor!
Geen probleem hoor, kom maar door Hoe meer ervaringen hoe beter. Wel goed om te horen dat sufheid dus níet vaak voorkomt. Maar in ieder geval duidelijk dat het per persoon verschilt.
Bedankt voor alle reacties!
Na alles wat ik gelezen heb wil ik liever niet liggend bevallen, maar ik vind jullie verhalen wel heel fijn om te lezen, want dat geeft me toch een positiever beeld voor het geval het wel met ruggenprik moet.
Ik vind je houding ook heel gezond en ik raad ook echt niet aan iedereen aan om maar meteen een ruggenprik te zetten. Er zijn heel veel vrouwen die het wel zonder doen.
Ik vind het zelf vooral belangrijk dat vrouwen niet voelen alsof ze falen als ze er eentje willen. Maar zonder willen proberen vind ik heel logisch.
Ik doe hetzelfde! Krijg met Dreft altijd alle vlekken overal uit dus ben ‘t ook gaan gebruiken nu m’n baby er is. Werkt top!
Helemaal mee eens!
@FrootLoops Ik heb ook een ruggenprik gehad, die werkte helaas niet (met de persweeën die ik 10u lang had) en mij werd toen verteld dat ik misschien onder algehele narcose moest met de keizersnede. Uiteindelijk hebben ze me genoeg kunnen verdoven maar ik kon tijdens de keizersnede m’n tenen nog wiebelen
Echt bij iedereen anders lijkt het!
Ik snap heel goed dat er vrouwen zijn die het zonder ruggenprik toen. Elk invasief medisch ingreep heeft kans op complicaties. Die overigens niet altijd met de vrouw besproken worden? Zelfs ik, die heel medisch is, heeft dit keer getwijfeld over wel/niet doen.
Overigens, wordt bij een vaginale bevalling een epidurale ruggenprik gegeven en bij keizersnede een spinale. Zie ook https://www.antoniusziekenhuis.nl/ruggenprik-tijdens-bevalling-epidurale-en-spinale-anesthesie
Bij mij was het zo dat de ruggenprik dit keer een PCEA pomp was itt eerder. 5 jaar terug kreeg je gewoon een pomp aangesloten en dat was het. Nauwelijks gevoel in de ondernemen. Gebonden aan bed. Nu kreeg ik een drukknop erbij om te drukken bij pijn. Zo kreeg ik minder medicatie binnen en hield in gevoel in de benen. Liggend bevallen hoeft dus niet perse. Bij mij was even twijfel of het een sterrenkijker was en zou dan op m’n handen en knieën moeten staan/liggen.
Ik heb een walking epidural gehad. Hiermee kon ik gewoon rondlopen, op de bevalbal en naar het toilet. Echt top!
Ik hou de zool van de schoen dan tegen de onderkant van haar voet en maak zo een beetje een inschatting… had hetzelfde vraagstuk laatst zou het echt heel sneu vinden als d’r schoen niet lekker zou zitten terwijl ze die gewoon aanheeft voor de show
Dit doe ik ook. Neemt niet weg dat het ook een beetje aanmodderen is en mijn dochter wel eens de stap van maat 23 naar 27 heeft gemaakt
Ik heb zo’n voeten meetding gekocht, met zo’n schuifje waar ze op kan staan. En af en toe meet ik haar voetjes op, zodat ik in ieder geval ongeveer weet of haar schoentjes etc. nog kunnen.
Ik ben wel blij dat het er is en het kan als je dat wil!
Zelf geen ruggenprik gehad want alledrie de bevallingen gingen zo snel dat er niet eens tjjd voor was.
Ik heb een meet maatje, kan je de voeten opmeten en ook binnenkant schoen. Toen ik hem kocht kon ik direct de drie paar schoenen die ze had weg doen als we naar de schoenen winkel gaan neem ik hem ook mee om de binnenkant van schoenen te meten. Zo draagt ze van ene model 22 en andere 23.
Daarover gesproken: wat zijn leuke voorjaarsschoenen voor een meisjes kleuter? We hebben Vans maar die zijn donker en we hebben er wel wat bij nodig straks in het voorjaar. Hebben jullie leuke tips?
Heb er gelijk een besteld! Zo handig dat je ook de schoen kunt meten, aangezien de maten per merk verschillen. Bedankt voor de tip
Zara, Puma x Tiny Cottons, alle gangbare kinderschoenenmerken (al vind ik die zelf vaak lelijk en duur )
Wauw dit is inderdaad handig zeg! Meteen besteld ook.