@Pippa ja klopt! Het was echt drama hier, ook echt onmogelijk soms om schoenen aan te doen omdat ze haar tenen ging dubbelvouwen. Geen echte tips helaas, het was hier in één keer over toen ze laarsjes zag in een winkel. Sindsdien wil ze altijd laarzen of schoenen aan en is ze obsessed.
Haha zo herkenbaar dat van die schoenen! Hier ook bij nieuw paar gewoon volhouden
Ja die tenen inderdaad en dan snap ik ook wel dat het niet fijn is.
Ik was net voor mezelf in een schoenenwinkel. Gevraagd of ze voor de zekerheid z’n maat wilde opmeten. Denk dat de (jonge) verkoper nog even niet aan kinderen begint. J begon keihard te gillen!
Maar hij is dus niet uniek in z’n soort en hopelijk is hij er over een tijdje enigszins aan gewend!
Ik ben hier ook een keer met lood in mijn schoenen naar de schoenenwinkel gegaan omdat ik draaamaa verwachte rondom het aantrekken van (nieuwe) schoenen.
Het opmeten vond ze wat spannend, maar de verkoopster vrieg of ze wat rozijntjes mocht hebben. Die had duidelijk vaker met dit bijltje gehakt. Ik was toen nog van: mjaa mjaa omkopen met zoetigheid, moet ik dat wel willen… (tegenwoordige ik: JAZEKER!).
En of het nou door de rozijntjes kwam of niet, maar daarna was het prima.
(Overigens: Voor fietshelmpjes geldt ook: gewoon doorpakken. Eerste paar kerr gemekker en daarna hoor je ze er nooit meer over.)
Mijn baby zit continue haar speen uit d’r mondje te trekken als ze moe is of ze zit gewoon met haar handen in haar gezicht zichzelf wakker te houden daardoor duurt het echt lang voordat ze in slaap valt. Heeft iemand voor deze zelfde reden een fedde en kees lakentje gekocht?
Ja ik. Werkte niet echt top, maar soms hielp het wat. Ik vond het wel het proberen waard, je kunt ze daarna nog goed doorverkopen.
Jaa herkenbaar, bij ons doet ze dat vooral als ze nog niet voldaan is (melk) of haar rust niet goed kan pakken. Ik zing soms een liedje of leg een hydrofiel over haar hoofd (ze is 4 maanden dus kan hem er zelf weer aftrekken) maar dat helpt haar om te slapen want ze kan dan met die doek kroelen of wrijven. En overdag is het wat donkerder daaronder denk ik of knusser ofzo?
Wij hebben de speen toen aan een knuffeldoekje gemaakt. Uiteindelijk friemelde ze dan daaraan (en aan het knuffeltjes dat ook nog op het speenkoord zit)
Oh kak, dat heb ik echt de afgelopen 3 nachten gedaan. Was er zo klaar mee .
Heb nu maar een hydrofiel spuugdoekje aan haar speen geknoopt en een knuffel in haar handen gedrukt om mee te friemelen.
Gekke baby’s.
Schoentjes ruiken wel heel zoet!
Oe goede tip, dank je!
Hoe zit het met het voetbed en de ontwikkeling van de voeten?
Oh geen idee mijn kind is zelf nog niet geboren.
en als je een speen in dr mond doet en 1 los in bed om mee te friemelen? dat doen wij altijd, werkt goed! (op friemelgebied, ze slaapt nog steeds never maar goed)
Ik heb ze vorige zomer gehad en d’r zat een extra zooltje bij die je kan gebruiken. Ze zijn in ieder geval super flexibel
Onze baby sliep tot 3 maanden de hele nacht door en nu tot 4 maanden is ze minimaal iedere nacht 2 keer wakker om te drinken. Mijn vraag is, heeft ze plots extra voeding nodig?
Ik lees overal juist dat ze na 3 maanden slachts beter slapen (ipv vaker komen)
Ben ik te snel met aanleggen slachts waardoor dit haar nieuwe ritme is (dus kan ik haar bijvoorbeeld even laten huilen/speen geven etc)
Ze drinkt dan, valt aan de borst in slaap en dan leg ik haar terug in bedje (naast ons bed).
Ook de vraag of jullie kleintjes bij de 4 maanden al savonds naar bed gaan. Die van ons wil pas slapen als wij ook gaan slapen rond 11 uur. De hele avond is ze vaak gewoon beneden bij ons/wakker.
Ik weet niet zo goed wanneer we er meer ritme in moeten gaan krijgen, of dat dit vanzelf gaat?
Wat hier helpt is de speen gewoon los in z’n mond zonder iets eraan en geef dan in z’n handjes zo’n klein hydrofiel spuugdoekje. Daar gaat hij dan mee friemelen en zo blijft hij van z’n speen af.
Mijn ervaring is dat het vanzelf komt als je kind eraan toe is. Hier werkte het niet om een ritme in te willen bouwen, terwijl zij zelf een ander ritme aangaf. Maar er zijn vast ook kinderen die er wel baat bij hebben dat er al vroeg een ritme ingebouwd wordt. Het is lastig, maar doe wat goed voelt voor jullie!
Hier was het vanaf een maand of 4-5 dat de avonden beter werden en we haar steeds vroeger in bed konden leggen. Ik denk vanaf een maand of 5-6 dat ze er 's avonds rond 19.00 in lag. Dat was ook de tijd dat ik ging werken en er overdag meer ritme kwam met kdv.
Wat betreft (borst)voeding 's nachts: mijn dochter had ook een tijd tot 3-4 maanden dat ze 's nachts alleen een keer rond vijven wakker werd en verder de hele nacht sliep. En daarna weer periodes van 3-4 keer willen drinken. Wat ze daarna gewoon weer zelf afgebouwd heeft, zonder dat het drinken een slaapassociatie geworden is.
Fijn om te lezen dat zoiets een beetje vanzelf gaat / op gevoel. Dat vind ik het prettigste.
Ik word ook beïnvloed door een vriendin die telkens vraag: En ligt jullie kleine ook al lekker op bed? (die van haar lag met 2 maanden al elke avond om 19u op bed) etc. En: wanneer willen jullie er ritme in krijgen.
Door die vragen ga ik denken oh hmm indd misschien maar aan beginnen etc. Maar aan de andere kant heeft het ook voordelen dat we 's avonds nog gezellig bij mensen op de koffie kunnen met haar etc.
Komt vanzelf! Hier ook “pas” bij 5 maand ongeveer. Heerlijk dat je nu nog 's avonds weg kan, wij deden dat ook veel. Nu ze om 19.00 naar bed gaat kan dat niet echt meer en ik mis het al haha.