Tips, ervaringen & aanraders #5

Dit dus. Volgens mij is 19.00 ook erg Hollands? Ik ken het echt niet uit m’n omgeving met veel niet-westerse achtergronden. Ons zoontje sliep ook nooit op dat tijdstip maar pas ergens na 22.00 en tot ongeveer 5.09/6.00 wat langzamer tot 7.00 werd. Wij vonden dit echt ideaal want zo zagen we ons kindje nog in de avond na het werken. S heeft altijd goed geslapen en nu als kleuter ook moeiteloos van 20.00 tot 7.00. Dat ritme is gewoon zelf goed gekomen.

Nu proberen we met de baby weer het zelfde te doen. Avonden lekker met z’n 4-en zijn en pas na 21.00 naar boven en rust zoeken. Er is nu absoluut nog geen ritme maar ze is ook maar bijna 5 weken oud. Wij zijn gewoon niet van pushen om 19.00 naar bed te brengen. :sweat_smile:

1 like

Als jullie baby het prima doet op deze manier en jullie vinden het fijn, dan hoef je dat ook niet perse aan te passen toch. Dan past dat juist goed bij jullie.
Ik breng L. en H. wel al sinds ze 2.5 maand zijn om 18:00 uur naar bed, omdat ze vanaf 17:00 uur toen maar bleven huilen en onrustig waren de rest van de avond, en beneden ook niet meer goed sliepen. Hier heeft de vroege bedtijd dus wel veel rust gebracht en was het wat zij ook zelf nodig hadden blijkbaar.
Maar als je niet zulke signalen ziet en ze is gewoon rustig, en jullie vinden het prettig zo, dan zou ik het nog even lekker zo laten!

1 like

Mbt de nachten; rond de 4 maanden zit ook een slaapregressie en grote ontwikkelsprong. Vaak zie je rond grote ontwikkelingen dat een kindje ook weer meer om voeding gaat vragen :blush:

Ja er liggen er al 3 in bed! :joy: ze heeft twee spenen met een knuffeldoekje eraan die stop ik dan in haar handjes en dan nog een speen in haar mond. Maar dan laat ze een knuffel los en dan trekt ze de speen in haar mond eruit en dan gaat ze helemaal verontwaardigd huilen :face_with_monocle::face_with_monocle:

Mijn kindje is bijna even oud en we proberen haar om 21:00 in slaap te krijgen maar lukt bijna nooit… word altijd wel 22:30 en dan krijgt ze om 00:00 nog een fles. Hoop dat het vanzelf wat eerder gaat worden

Ze vond het niet lekker. Dus uiteindelijk alsnog zetpil gebruikt.

Je kan het altijd proberen. Misschien lust ze het wel.
Het was bij ons meer omdat ze zo tegen de zetpil stribbelde.

@Koda kauwvariant ken ik niet. Klinkt wel als goede optie.

2 likes

Sinaspril kun je ook fijnmalen door yoghurt of kwark. Lust zij dat wel? En idd nurofen erbij. Mijn zoontje houdt niet van de vloeibare sinaspril maar vind de nurofen smaakje wel lekker.

@Superkonijn zelfde probleem hier, wij hebben gister dentinox gehaald!
nou doet ze normaal voor niks dr mond open dus ik zag niet in hoe ik dat zou moeten gaan doen, maar als ze op dr aankleedkussen ligt, huilt ze en kon ik gelijk die tanden aanstippen

daarna kon ze voor het eerst in dagen ineens een tosti eten! weet niet of dat nou echt daardoor kwam maar het lijkt mij dat een volle buik altijd goed is

Toevallig gisteren en vannochtend voor het eerst. Ik dacht dat het wel makkelijker zou zijn dan een zetpil en recent had ze een andere vloeibare medicatie en die dronk ze zo op.

Maar blijkbaar is het ondanks/dankzij de bananensmaak goor spul. Ze werd er echt niet blij van. Vanochtend uiteindelijk door de kwark geroerd en dat werkte redelijk.

Ik vind het maar een tegenvaller

1 like

deze tip ga ik ook proberen vanmiddag!

2 likes

In veel sensorische boxen zie ik van dat ‘magische poeder’ voorbij komen want dan gaat bruisen als je er iets bijdruppelt. (Oa gezien bij gewooneenmama) Nu lijkt me dat heel erg leuk maar niet voor dat geld. Iemand hier toevallig dat weleens zelf gemaakt en daar een recept van? Kan het met een beetje googlen ook niet echt vinden namelijk.

2 likes

Ik denk dat er in ieder geval baking soda in zit. Als je daar namelijk een zuur bij gooit (azijn) gaat het bruisen. Verder kun je ook even zoeken op zelf bruisballen maken, die gaan ook bruisen als ze in aanraking komen met water dus daar heb je wellicht ook nog wat aan als bron :slight_smile:

1 like

Ah slim! Thanks :smile:

Wat is een fijne fles voor een baby die moeizaam drinkt? We zijn een beetje wanhopig aan het worden en kunnen niet goed achterhalen waarom hij zo moeilijk drinkt. We hebben nu flessen met een brede speen, maar misschien werkt zo’n smalle speen/fles wel beter? Ik hoop echt dat we snel een doorbraak hebben, want dit is voor ons allemaal veel te vermoeiend :slightly_frowning_face:

1 like

Bij ons heeft hij altijd goed uit een difrax gedronken. Weet toevallig dat @Printemps ook een zoektocht heeft gehad. Geloof dat haar zoontje heel goed dronk uit de dr brown met een brede hals.

Is het tong/lip bandje al eens gecheckt van je baby? Dat kan ook van invloed zijn op het drinkgedrag namelijk.

1 like

Ik zat al te kijken naar de flessen van Difrax, die zitten ook nog niet in ons assortiment :joy: De dr. Browns met brede hals heeft in het begin even gewerkt, maar daar wordt hij nu echt niet meer blij van helaas.

Zijn tongriem was echt mega strak. Die zat bijna bij het puntje van zijn tong. Die is gelukkig al gekliefd, maar achteraf gezien te laat.

3 likes

Bij ons werkt lansinoh heel goed!

2 likes

Dat merk ken ik niet. Zijn dat speciale flessen?

Niet per se speciaal denk ik? Ze worden vaak aangeraden voor kindjes die borstvoeding krijgen. Ik had bij m’n eerste kind alle flessen geprobeerd en toen uit pure wanhoop deze gekocht, en die nam ze wel. 2e kind was flesweigeraar en accepteerde geen enkele, ook die niet. 3e kind nu drinkt ook uit Lansinoh, na Avent te weigeren.

2 likes