Tips, ervaringen & aanraders #6

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #5 - #5265 door Handtas.

Eerdere discussies:

7 likes

Kan een belletje naar het uwv en de HR afdeling van zijn werk hier geen duidelijk antwoord op geven?

2 likes

Baby kan naar haar buik rollen en nu wil ze niets anders meer. Als je haar weer op haar rug legt, ligt ze binnen een nanoseconde weer op haar buik.

Maar ze is nog niet sterk genoeg om haar hele wakkertijd op haar buik door te brengen. Dus dan begint ze onrustig te worden. Maar als je haar op haar rug legt, ligt ze toch weer binnen no-time op haar buik.

Enige wat nu helpt is op schoot leggen of op een verschoonkussen met opstaande randen (op de grond natuurlijk) zodat ze niet kan draaien.

Andere tips?

1 like

Ik heb een stretchy doek van ByKay en vond die heel fijn. De stretchy wrap deluxe ofzo heet die, hebben ze meestal in effen kleuren en diverse prints.

Rondom moederdag hebben zij trouwens vaak leuke acties, zo heb ik er toen een gratis ringsling bijgekregen.

6 likes

Mijn vriend kreeg die 70% via uwv uitbetaald, en kreeg dat 5 weken lang achter elkaar uitbetaald. Hij neemt het verspreid op maar uwv betaald het gelijk uit. Opzich denk ik logisch want anders moeten ze van iedereen bijhouden wanneer het uitbetaald moet worden.

1 like

Zouden jullie naar een musical gaan met een kind van 2,5/3 jaar?

Mijn vader en vriendin zijn verbaasd dat ik op hun uitnodiging reageer met dat we even kijken of we oppas voor de kids kunnen regelen. Het is geen speciale kindervoorstellen ofzo (Aladin gaat het om) K. kijkt ook geen films bv, daar houdt ze haar aandacht niet bij. Ze is ook nog nooit naar het theater geweest en heb zelf ook niet zoveel zin in daar met haar lopen leuren omdat ze het zat is. Maar wellicht denk ik er gewoon te ingewikkeld over hoor.

1 like

Nee, op die leeftijd zou ik mijn kind niet meenemen. Is een hele zit. Is ook altijd heel groots, vraag me af of een kind van die leeftijd dat leuk vindt, of juist spannend.
Is het een middagvoorstelling? Dan zou ik misschien nog even bellen naar het theater om te informeren vanaf welke leeftijd zij de voorstelling adviseren.

Edit: ben zelf geen musicalfan, maar als ik als volwassene naar de voorstelling zou gaan, zou ik ook niet blij zijn met een kind naast me die het niet volhoudt en iemand die langs de stoelen moet manoeuvreren tijdens de voorstelling.

1 like

Zijn wel middagvoorstellingen in het weekend, maar is een lange zit (2,5 uur totaal). Goede trouwens die adviesleeftijd, meteen even gegoogled;

En ben het ook met je eens mbt naar andere bezoekers toe idd. Ding is dat de dochter vd vriendin van mijn vader zelf 4 kinderen heeft in de leeftijd 2-13 en die neemt ze wel allemaal mee, ook de jongste. Zij is heel anders is haar opvoeding dan wij, wat prima is verder want ieder zijn opvoeding, maar ben blij dat we dan met een grotere groep zijn en zorg dat ik mooi aan het andere uiteinde zit zeg maar (zijn in het verleden wel vaker met hun naar musicals geweest) :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

T was 6 toen ze mee ging naar een musical en dat was al ontzettend groots voor haar. Het is niet voor niets denk ik dat een juf Roos en Brandweerman Sam voorstelling maar een uurtje duurt. Anders is het veel te lang voor kinderen denk ik.

3 likes

@Calypso @Cadeaupapier ja thanks, jullie sterken mijn gevoel alleen maar dus fijn! Is nu ook een groepsapp aangemaakt met alle genodigde dus ga vanavond ook gewoon zeggen dat het voor K. te lang is en de adviesleeftijd niet voor niets 8 en niet 2 is. Ze willen ook in april al gaan, ze wordt in juli 3. Mn man houdt ook niet van musicals, dus kan die mooi bij de kids blijven en heb ik gewoon een uitje in het vooruitzicht zonder kinderen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zit ook wel eens te kijken naar zo’n Nijntje of Juf Roosvoorstelling idd, maar de prijs houdt me dan vaak tegen omdat ik het echt zonde van het geld vindt dat je dan met 2 volwassenen en 1 kind zo 60€ verder bent om binnen te komen en dan dikke kans hebt dat je na een half uur klaar bent omdat ze het zat is.

Edit; haha en dan te bedenken dat ik schrijf dat ik 60€ Voor 3 man al zonde geld vindt. Moet je nagaan om een kind van 2,5 mee naar een musical te slepen waar ze te jong voor is. Wat die kaartjes kosten :joy:

6 likes

Heeft iemand nog een tip voor een leuk appartement of hotel op een Spaans eiland? Wij willen in juni op vakantie met baby (dan 11 mnd) en ik zoek me rot maar kan alleen maar van die massale hotels vinden. Of het ligt mega afgelegen, en ik wil juist lekker naar een stadje kunnen lopen om even iets te eten (en snel weer terug te zijn als baby het er niet mee eens is). En voorkeur voor 2 slaapkamers, zodat wij tijdens haar dutjes niet op onze tenen hoeven te lopen.

5 likes

Huh? Dit is gek … mijn man heeft hetzelfde als jouw man en wij hebben een deel van zijn salaris gekregen van zijn werk, maar niets van het uwv. Ons kindje is nu 5 wkn, dus misschien komt het nog? Wanneer heeft jouw man geld van het uwv gekregen?

Ik krijg trouwens mijn verlof gewoon via m’n werk uitbetaald … ik denk dat het uwv mijn werk betaald en m’n werk dan weer mij? Zal dat bij m’n man dan ook zo zijn?

Edit: ik lees dat het bij @Mexi ook zo gaat. Dus dan zal het wel goed zijn gegaan haha

Ik zou graag een Haakaa willen aanschaffen voor straks (voor mezelf en als cadeautje aan een zwangere vriendin). Voor de mensen met ervaring, zouden jullie de standaard siliconen borstkolf aanraden of de ladybug?

Welk slaapzakje is dat? :grimacing:

1 like

Ligt aan je werkgever. Mijn man heeft het ook gewoon via zijn werk gehad en die krijgen het dan weer van het UWV. En het bedrijf waar mijn moeder de financieen doet, doen het ook zo. Maar ze kunnen er ook voor kiezen dat niet te willen regelen en het UWV jou rechtstreeks te laten betalen.

1 like

Wat super fijn om te horen!! Bij ons werkt hij ook nog! :smile:

3 likes

Ah ja dan zal het zo idd geregeld zijn! Thanks voor de info :smile:

En @Batalash ook

2 likes

Ja fijn is die hè!! Hebben wij ook gebruikt vanaf een week of 6 tot 4 maanden. Fijne smalle halsopening dus al snel te gebruiken. Vond het bijna jammer dat ze ging rollen en we over moesten op iets anders haha.

5 likes

In een wipstoel? Dat rollen dilemma hebben wij ook heel erg gehad. Enige rust die ik en hij dan ff had was in de wipstoel zetten.

1 like

Vraagje voor Tula gebruikers:
Ik wil de Free to Grow (tweedehands) kopen, en soms zit er zo’n extra paneel bij (en soms niet?). Wat is dat? Een zonnekapje ofzo? :woman_shrugging:t3::stuck_out_tongue:

1 like