Tips, ervaringen & aanraders #5

Onze newborn zat heel mooi in de Tula Explore! Ze is nu bijna 7 maanden en zit er nog erg mooi in trouwens, haha.

2 likes

ByKay hoor ik vaak!

2 likes

Zo… volgens mij heb ik het volgende level in het ouderschap bereikt. 6 maanden oude baby en m’n man en ik alle drie tegelijk hardnekkige buikgriep.
Niet te doen. :weary:

3 likes

Hebben jullie een wandelrugzak/babydrager aanrader?
We willen outdoor gaan wandelen en een gewone draagzak zal met het slechte weer niet lukken. Baby is 9,5 maand oud en kan goed zelf zitten.
Ik denk dat een regenkap en zonnekap wel belangrijk is? Iemand tips?
We hebben hem wel snel nodig dus liefst iets snel leverbaar…

Wij hebben er een, van Deuter, de Kid comfort! Vind ik wel echt een aanrader (zit lekker, met zonnekap en ook nog best wat ruimte voor spulletjes). De prijs is wel minder :wink:…

Ik had hem destijds ook snel nodig en via Kampeerwereld.nl gekocht, toen was die na een dag binnen (en dat staat nu nog steeds op hun site zie ik)

1 like

Wij hebben ook deuter kid comfort via marktplaats gekocht, scheelt enorm in de prijs. Hele goede aankoop!

1 like

Ik heb een babybjorn mini ben echt verrast over hoe makkelijk je hem om doet.

1 like

Sterkte! Wij hadden deze primeur ook een maandje terug. Hopelijk knappen jullie snel op!

1 like

Hier heeft ook het hele gezin buikgriep :sick: sterkte!

2 likes

Ik heb alleen geoefend met een consulent en vond de Hoppediz idd echt geweldig! @itakepictures

2 likes

Iedereen tipt weer een ander :grinning_face_with_smiling_eyes: maar goed om.te weten dat er dus geen enorme uitblinker is, dan ga ik gewoon even kijken wat ik makkelijk ergens kan proberen.

Beetje late reactie, maar is vanuit de Islamitische cultuur toch? Want we waren in Bosniƫ, in het gedeelte waar de islam het grootst is. Ik heb vandaag ook M een keer naar me toe getrokken toen ik voelde dat een oudere dame haar misschien aan zou raken. Ik hoop maar dat het praten met M zelf ook helpt.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een leuk zwembad in Noord-Holland? Bij ons in de buurt is het vrij saai, en ik zou het wel leuk vinden om eens ergens anders heen te gaan. Iets waar misschien ook een beetje leuke glijbaan is voor een 2,5 jarige :smiley:

1 like

Ik kreeg gisteren het zwembad wat bij Centerparcs Zandvoort hoort getipt! Ben er zelf dus nog niet geweest maar buren zeiden dat het leuk is met een peuter.
En mijn man gaat elke week zwemmen in de Waterakkers in Heemskerk, daar is iig ook een peuterglijbaantje.

Dag 10 na mijn bevalling. Ik ben eigenlijk nog steeds aan bank en bed gekluisterd.
(door veel bloedverlies laag HB) en veel last van bekkenbodem. Vooral dat laatste maakt dat ik niet langer dan een paar seconden kan staan of lopen. En ook nog niet op de wc kan zitten langer dan een paar seconden, omdat ik dan die enorme druk voel beneden.
Ik wil nu een afspraak maken met een bekkenbodemfysio, en kreeg als tip al mee van verloskundigen etc dat ik die spier telkens een paar seconden kan aanspannen. Maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat mini spiertje zo een paar sec aanspannen, ervoor kan zorgen dat mijn hele onderkant niet meer beurs voelt? Zo vreemd.
Misschien zijn hier nog tips? Of eigenlijk zoek ik meer een lotgenoot/'ervarings’deskundige. Want ik baal er enorm van.

1 like

Ja ik zou beginnen met ademhalingsoefeningen, waarbij je aanspant bij uitblazen. Voor voorbeeld daarvan kan je op insta zoeken naar ā€œsterkherā€. Zij heeft ook een postnataal fitness programma, goed gericht op bekkenbodem enz.

2 likes

Er is een app met bekkenbodemoefeningen en maak alvast een afspraak bij een goede bekkenbodemfysio. En geef het alsjeblieft wat tijd!!! Ik ben na 6 maanden geloof ik weer gaan sporten terwijl het met 6 weken officieel ā€˜mag’.

2 likes

Ik heb hier ook een heel lang herstel mee gehad. Ik weet hoe de teleurstelling voelt dat je na 10 dagen nog vrijwel niets kan. Maar eigenlijk is het ā€˜pas’ 10 dagen en ben je net bevallen.
Ik zou trouwens het advies van je bekkenbodemfysio afwachten. Door zelf verkeerd aan te spannen kun je ook extra last krijgen.

3 likes

Leeghwaterbad in Purmerend is volgens mij wel leuk en wij waren laatst naar een zwembad bij de Bongerd volgens mij, heel leuk voor kinderen!

Het wordt echt beter! Het voelt nu niet zo, maar 10 dagen is pas super kort. Hoe vaak ik wel niet heb zitten huilen op de wc die eerste dagen/weken… maar met kleine stapjes ging het vooruit en ik durf te zeggen dat nu, 15 maanden na bevalling, echt alles weer is zoals voor de zwangerschap (minus litteken van knip). Ik zou zeker een afspraak maken met een bekkenbodemfysio. En verder vooral niet te veel van jezelf verwachten, doe rustig aan en durf veel hulp te vragen.

3 likes