Tips, ervaringen & aanraders #5

Boer Boris :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Oh dat is ook nog een goede optie. Ga wel eerst ff bij Action kijken en als ik daar denk de printjes zijn wel heel hysterisch momenteel is dat ook nog wel een optie idd. Weet alleen niet wanneer ik weer bij IKEA kom en om een half uur te rijden voor iets van 3 euro is ook beetje overdreven :stuck_out_tongue:

Ik heb ook vanaf het begin af aan al lampjes aan de kinderwagen! En er inmiddels al zoveel mensen uit onze omgeving mee geinspireerd haha. Is echt ideaal. Ik heb er van Hema, die passen ook echt mooi op het frame vd kinderwagen dus ā€˜bungelen’ niet zo.

Zoveel leuke boekjes! Resultaat: 55 euro uitgegeven in de kinderboekenwinkel :grimacing:

14 likes

En welke zijn het geworden?

Ik weet niet meer wie het tipte, maar ik heb zojuist als sinterklaascadeau van m’n schoonvader voor de meiden het vervolg op Ik wou dat ik een vogel was gekocht: Een wonderprachtig dier - Dierengedichten van diverse auteurs die andere moesten ze bestellen en deze lijkt me ook prachtig. Ik vind het bijna jammer dat hij nog ingepakt is want ik wil er stiekem al in bladeren haha.

1 like

Een nieuwe Paco, Pip en Posy, ssst de tijger slaapt, Kikker en Eend en nog een Dribbel.

Zag dat boek wat jij post ook! Echt prachtig, maar vond het te duur om even gewoon te kopen.

3 likes

Sst de tijger slaapt staat hier ook op het verlanglijstje voor dr verjaardag straks. Ze lezen dat boek op de opvang wel eens voor en sindsdien doet ze sst als ze dr pop onder een dekentje legt of dr zusje ziet slapen, zo zoet!

Ik vond hem ook te duur om zelf te kopen dus toen m’n schoonvader een Sinterklaascadeau wilde geven heb ik m’n kans gegrepen :grimacing:

3 likes

Ooh pip en posy zijn hier ook een hit! Zaten in het boekstartkoffertje van R., maar K. vindt ze ook geweldig.

Hier ook een groot ā€œonnie en gijsjeā€ fan. Al wekenlang lezen we iedere avond hetzelfde flappenboekje voor, maar nu heeft ze een paar avonden geleden bedacht dat ze liever het andere boekje wil (dat is een bundel met 4 verhaaltjes dus yay voor meer afwisseling). Kan allebei die boeken inmiddels dromen haha. Maar goed, ze gaat wel altijd zonder gedoe slapen de laatste tijd dus dan lees ik met alle liefde tot in den treure dezelfde boekjes voor voor het slapengaan (of voorlezen… uit mijn hoofd vertellen is het tegenwoordig).

5 likes

Ik wist niet dat er al een vervolg was, fantastisch!

3 likes

Door deze boekjes heeft mijn zoontje van 2,5 het woord ā€˜santenkraam’ geleerd haha. Ik hoor het hem nog zeggen. ā€œKijk papa, takelwagen, hele santenkraam omhoog!ā€

9 likes

Hahah geweldig

Als slapen niet lukt, zet ik m’n telefoon aan met muziek maar ik wil eigenlijk zo’n muziekknuffeltje. Maar ik weet gewoon niet welke ik moet bestellen… iemand een aanrader? Die een beetje lang ā€˜zingt’, en prettig geluid?

2 likes

Wij hebben niet een knuffeltje maar een nachtlampje dat ronddraaiende sterretjes projecteert en hele zachte rustgevende muziek speelt. Wij vonden een muziekknuffeltje te ā€œengā€ omdat ze dan met zo’n mechanisme in bed ligt. Dit nachtlampje staat ergens waar ze (nog) niet bij kan maar kalmeert haar wel

1 like

O ja, dat had ik er nog bij kunnen zetten: het hoeft niet in bed. Maar ik vind het irritant dat m’n telefoon op de commode ligt :joy_cat:

2 likes

Wij hebben dit ding en vind het ideaal. Je kunt hem gebruiken voor white noise maar je kunt ook een muziekje kiezen. Lampje in verschillende kleuren (kan ook uit) en je kunt instellen dat hij na een bepaalde tijd stopt. E. valt hier heerlijk mee in slaap.

5 likes

Heeft iemand een tip voor een voetenzak die in de Joolz Day+ past in de buggystand? Ik vind die van Joolz zelf mooi maar echt te duur

Heeft iemand toevallig ervaring met een Camelbak? En dan specifiek of deze voor relatief kleine (8 maanden oude) kindjes geschikt is? :blush:

1 like

Wij hebben hem, maar dan voor een meisje van 4. Wij zijn heel enthousiast en dan met name omdat ze hiermee veel meer drinkt dan dat ze normaal doet

2 likes

Ik denk dat die nog net wat te lastig zijn voor een kindje van 8 maanden, omdat het best een dik rietje is met een vreemde opening is het net iets anders drinken dan een standaard rietjesbeker.
Als ze wat ouder zijn is het wel echt een ideale fles!

2 likes

Dit weet @Ohappyday vast wel

1 like

Wij hebben deze rond deze leeftijd ook gebruikte toen andere bekers nog niet goed lukte. Wat vooral ook fijn is, is dat ze bijna niet kapot te krijgen zijn. Of het goed is voor de mondmotoriek heb ik geen idee over. Maar het werkte toen voor ons als tussenoplossing

2 likes