Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier ook een slechte eter en drinker. Vooral het drinken vind ik vervelend dat ze dat niet voldoende doet. Gelukkig houdt ze wel van fruit en zit daar ook veel vocht in.
Dit is ook de reden waarom ze met bijna 2jaar ook nog ochtend en avond fles heeft.

Avond eten geef ik vaak vanalles wat maar vaak eet ze maar paar hapjes. En door de dag heen eet ze wel redelijk dus stelt me gerust. Als ze over de dag heen maar genoeg krijgt.

Ik kwam deze fantastische Duplo inspiratie tegen. Wij gaan aan het huis beginnen zometeen:

9 likes

Top, bedankt @oprah en @Ovenschaal!

Ik zie dat Ziengs ze heeft, met korting! Heb meteen besteld zal je laten weten hoe ze bevallen.

Bedankt voor de tip!

2 likes

Voor degenen die lipikar creme gebruiken voor eczeem huidjes, welke gebruik je? Ik zie zo veel verschillende!

1 like

Deze:

3 likes

Dat is deze toch?

2 likes

Ja!

2 likes

Zijn jullie pro of anti buggy?

• Team buggy
  • Nee echt no way

0 stemmers

En dan voor welke leeftijd?

Vanaf het moment dat ze niet meer in de reiswieg ging maar in het zitje heb ik onze kinderwagen amper nog gebruikt en alleen maar de buggy. Zoveel lichter, compacter op te bergen en mee te nemen dan onze wagen!

1 like

Wij hebben de decked out kinderwagen standaard uitgeklapt in de gang staan en de buggy in de achterbak voor als we ergens zijn, zou geen zin hebben om die grote kar uit te klappen heel de tijd haha

2 likes

En dat het slecht zou zijn voor de rug van het kind?

Scheelt een beetje aan welke buggy je koopt. Op YouTube zijn de filmpjes van Stroller Workshop altijd wel goed en die let ook op het comfort van het kind.

Ik voel me zelf fijner bij de kinderwagen met zitje, maar we gaan wel een buggy kopen voor als we een lange reis gaan maken. Dan is hij wel ouder dan 1. En we willen dan ook eentje die veel comfort biedt en goed is voor zijn rug.

Maar je bent pas net zwanger toch? Ik zou daar nu niet over nadenken. Je gaat vast wel een kinderwagen kopen dus dan kun je over een buggy nadenken zodra je op een zitje overgaat (vanaf 6 maanden vaak).

4 likes

Buggy bij reizen, voor de rest gewone wandelwagen omdat een buggy wel echt een stuk minder comfortabel duwt.
Maar de eerste maanden mag een kind toch nog niet in een reguliere buggy dus niks om je nu druk om te maken denk ik.

1 like

Lief dat je het zegt. Het is niet per se nu voor mij maar mijn vriend is er van overtuigd dat een buggy echt een no go is en hij heeft het met zijn dochter ook nooit gebruikt. Ik was even benieuwd hoe dat precies zit, ook omdat mijn broer het gister vroeg omtrent zijn dochter van 1,5 en mijn vriend werd echt fel anti opeens haha

1 like

Bij 1,5 jaar is het prima om dat te gebruiken voor als je op reis gaat. Wij vonden het zonde om de Joolz op vliegvakantie mee te nemen want dr wordt gegooid met je bagage. De buggy kon altijd mee tot aan de gate. Verder was zoontje na z’n 2,5 ofzo uit de KW gegroeid. We namen bv naar de dierentuin ofzo altijd nog een buggy mee voor het geval hij zat was om te lopen. Dan kon hij erin liggen of zitten. En dat zijn zulke korte momenten dat ik jet geloof dat het slecht is voor de rug en de buggy kon helemaal plat waarbij ook het voetstuk omhoog kon.

1 like

Ja precies dit! Al kan ik me voorstellen dat wij ooit wel een buggy willen als we met familie weggaan ofzo. Maar zou dan pas tegen die tijd kijken en dan ook voor een goede gaan (zo’n Easywalker ofzo). Ik verbaas me altijd dat de Consumentenbond soms van die meuk in de top 5 zet, zo’n poppenbuggy

2 likes

Ja ik wil dus eentje die mee mag als handbagage en ik heb echt geeeeen idee hoe we van de ene gate naar de andere gate komen met kind dat waarschijnlijk geen lange afstanden kan afleggen als hij überhaupt kan lopen, een groot autostoeltje+base en handbagage voor drie mensen voor 24 uur vliegen. Zonder dat autostoeltje was het prima geweest trouwens.

Edit: nu ik dit zo typ is de draagdoek meenemen nog een optie. Ik ga even checken met de luchtvaartmaatschappij of het dan wel tot de gate mag met de Joolz.

1 like

Ja ik haat handbagagekoffers, vooral als je ze daadwerkelijk wil gebruiken in het vliegtuig. Maar ik denk dat een draagzak of doek wel een goede is.

1 like

Niet perse anti buggy maar ben gewoon heel erg pro (mijn) kinderwagen.

We hebben wel een buggy trouwens. Na toen alle winkels af te zijn geweest en vanalles te hebben getest, moest er een buggy komen, zo’n (te dure) maclaren gekocht want die was het ā€˜fijnste’

Ik gebruik hem NOOIT!

Vind m vreselijk rijden, je kan nauwelijks wat meenemen en als je teveel aan die buggy hangt, in zo’n netje, valt ie achterover (als er niemand in zit natuurlijk)

Nee, ik hou t bij de kinderwagen.
We waren afgelopen zomer in ItaliĆ«, weliswaar met de auto maargoed. Ik wilde perse de bugaboo (donkey) mee dan maar wat minder ander spul. En er was ook familie in de buurt en die hebben zoveel zitten vloeken op hun buggy, die kids zaten niet lekker, die hobbelsteentjes in die steden waren vervelend etc… dat ze zich afvroegen waarom ze niet gewoon de kinderwagen hadden meegenomen.

5 likes