Ik wist niet eens dat er zoveel mensen ‘tegen’ buggy’s waren.
Maar ik denk dat het ook uit maakt welk type je hebt. De paraplu buggy’s vouwen samen op het punt van het zitje en dat is meestal dus een stuk stof wat tussen het frame gespannen staat, beetje een hangmat-idee. Dat lijkt me inderdaad niet heel geschikt voor jonge kindjes.
Maar je hebt ook buggy’s die anders inklappen (Joolz Aer, Babyzen Yoyo) en daar is het zitje ook echt een zitje en dus ook een stuk steviger en comfortabeler. Die zitten wel vaak in een compleet andere prijsklasse dan de paraplu buggy’s.
Ik heb een Babyzen Yoyo en die gebruiken we sinds 1.5 jaar. Voetenplankje erbij gekocht voor extra comfort bij korte beentjes. Ideaal ding, superlicht en klein en je kan 'm zelfs makkelijk voorop het rekje van je fiets of de bagagedrager meenemen.
Maar het hangt zo af van je situatie. Wij woonden toen midden in de stad, geen auto (of een VW Upje van Greenwheels) veel met OV en de fiets. Dan is een kleine wendbare buggy echt een lifesaver
En qua vering, comfort, sturen is die wij hebben ook denk ik wel stukjes beter dan eentje van een paar tientjes.