Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik wist niet eens dat er zoveel mensen ‘tegen’ buggy’s waren.

Maar ik denk dat het ook uit maakt welk type je hebt. De paraplu buggy’s vouwen samen op het punt van het zitje en dat is meestal dus een stuk stof wat tussen het frame gespannen staat, beetje een hangmat-idee. Dat lijkt me inderdaad niet heel geschikt voor jonge kindjes.

Maar je hebt ook buggy’s die anders inklappen (Joolz Aer, Babyzen Yoyo) en daar is het zitje ook echt een zitje en dus ook een stuk steviger en comfortabeler. Die zitten wel vaak in een compleet andere prijsklasse dan de paraplu buggy’s.

Ik heb een Babyzen Yoyo en die gebruiken we sinds 1.5 jaar. Voetenplankje erbij gekocht voor extra comfort bij korte beentjes. Ideaal ding, superlicht en klein en je kan 'm zelfs makkelijk voorop het rekje van je fiets of de bagagedrager meenemen.

Maar het hangt zo af van je situatie. Wij woonden toen midden in de stad, geen auto (of een VW Upje van Greenwheels) veel met OV en de fiets. Dan is een kleine wendbare buggy echt een lifesaver :slight_smile: En qua vering, comfort, sturen is die wij hebben ook denk ik wel stukjes beter dan eentje van een paar tientjes.

Nu het over kinderwagens gaat, weet iemand of de aanbiedingen vandaag bij de Wehkamp echt goede korting is of dat je die wagens altijd wel voor ongeveer die prijs kunt krijgen? Cyber Monday: kinderwagens online kopen? | Wehkamp

1 like

Mijn baby nu 9 dagen oud en krijgt borstvoeding, hij stopt vanzelf met drinken als hij genoeg heeft maar hij geeft nu mondjes terug. Niet super veel ofzo, we houden hem ook even rechtop na het voeden maar soms boert hij niet en valt hij gewoon in slaap met als gevolg dat hij soms wat teug geeft in zijn wiegje.

Nu moesten we van de kraamzorg de hydrofiele doek uit het wiegje halen, maarja dan spuugt hij dus op zijn hoeslaken die dan nat is en vindt hij natuuurlijk niet fijn.

Iemand tips wat ik nu het beste kan doen? Wij houden hem zo 5 A 10 minuutjes rechtop maar ook overdag kan hij soms na een half uur nog wel wat terug geven. Het is overigens niet zoveel dat er sprake is van reflux.

1 like

Wij gebruikten de 70x70 formaat en dan opgevouwen in een brede strook zeg maar.
Ja ze zei eruit ivm stikkingsgevaar omdat hij toch wel met zijn armpjes en hoofdje beweegt tijdens het slapen.

Heeft iemand hier ervaring met een kind dat op latere leeftijd ineens klachten van reflux had?

Onze 10 maanden oude baby heeft sinds zeker een maand ( eigenlijk nadat mijn man en ik en zij wrslk ook Covid hebben gehad) dat ze slechter/ minder drinkt en eet ( de helft van normaal) en met name na het drinken erg slijm begint op te hoesten, haast aanvalsgewijs. Ze heeft er ook al een paar keer bij overgegeven.
Daarnaast is slapen ( liggen) drama. Ze barst dan elke 45 minuten in huilen uit omdat ze dan weer zo’n aanval van slijm ophoesten krijgt.

We zijn er vandaag mee naar de Huisarts gegaan, na de zoveelste drama nacht en dachten dus zelf eerst iets van bronchitis. Dus hij heeft haar longen beluisterd, oortjes bekeken en zegt niks daarvan te horen/ zien.
Hij gaf aan dat het meer op maagzuur leek.

Op zich wel plausibel gezien het klachten + liggen is, alleen denk ik: hoe komt een kind van 10 maanden hier ineens aan?

Als baby met BV of daarna KV had ze hier nooit last van.

Ik heb bij mijn eerste altijd een hydrofieldoek in zijn bedje/box of waar hij ook slaapt gehad en nu bij de baby ook weer. Onze kraamzorg heeft het er zelf in gelegd toen ze het bedje opgemaakt heeft.
Als je je er zelf onprettig bij voelt, moet je het natuurlijk niet doen, maar volgens mij doen heel veel mensen het op die manier.

1 like

Lekker die doek laten liggen hoor, zolang je hem strak instopt bij de randen kan het geen kwaad. Anders blijf je bezig met verschonen! (Ik ben ook kraamverzorgende en dit doet iedereen gewoon hoor!)

4 likes

Ik vind 5-10 minuutjes rechtop best wel kort misschien?

Ik heb een vraagje, wij hebben geen box. Wel een babygym waar de baby straks op kan liggen en een mozesmandje waar hij in slaapt en ligt. Maar ik heb dus geen muziekmobiel en soms vind ik het wat saai voor hem. Ik zoek dus een mobiel waarbij je de standaard dus vast maakt met een soort knijper ofzo. Want die standaard bevestiging kan ik niet gebruiken omdat we nog geen ledikant of box hebben. Iemand een idee?

Hm volgens de officiële richtlijnen van de maatschappij waar ik mee vlieg is het te groot, ben dan altijd bang dat ze moeilijk gaan doen.

Kan je niet beter zo’n babygym kopen dan, om erboven te zetten?

Zoiets:

Ja maar daar is ie nog te klein voor. En dat heb ik dus wel in de babygym met mat.
Hij heeft nu niks met geluid en dat vind ik zo sneu, en ik had het idee dat hij het met z’n leeftijd (6 weken) wellicht leuk zou vinden iets te zien bewegen met geluid.

Ik heb er ook geen, mijn baby is nu bijna 5 weken. Ik heb wel het boekje “baby ziet” en dat gaat hij wel echt leuk vinden binnenkort. Is een boekje met hoog contrast wat ze heel interessant vinden met die leeftijd. Misschien is dat een aanrader?

(Geen van mijn kinderen heeft onder zo’n mobiel gelegen, dus misschien ben ik bevooroordeeld dat het niet per se nodig is)

3 likes

Ja die heb ik! En leg ik af en toe ook neer en kijkt hij ook naar.

Misschien verzin ik ook wel dat hij het nodig heeft. Wil gewoon wel voldoende vermaak voor hem hebben.

1 like

Mijn baby is 7 weken en ik heb echt een hysterische bewegende mobiel met klassieke muziek en ze kijkt er geen seconde naar :joy:

Ik heb ook nooit zo’n muziekmobiel gemist maar had wel zo’n babygym met muziek, zo’n hysterisch gekleurd ding gekregen van familie maar die vonden ze alle drie helemaal fantastisch!

Fisher Price rainforest speeldeken was het!

1 like

Precies en pas als je baby gaat rollen kan ie er eventueel uit. Toch?

Ik zou de hydrofiel lekker weer in het bedje leggen hoor. In het protocol van kraamzorg staat letterlijk “Leg ter hoogte van het hoofdje een hydrofielluier neer met een gesloten onderkant en stop in”.

Ik zou je baby eventueel langer rechtop houden na de voeding, eerder 20 a 25 minuten om te proberen. Daarnaast kan je het bedje schuin zetten, door bv een dikke plank oid onder de poten aan het hoofdeinde te doen. Hierdoor ligt je baby niet helemaal plat, dit kan soms helpen.

5 likes

Wij hebben ook zeker de eerste 4/5 maanden een hydrofiel onder z’n hoofd gelegd om dezelfde reden als jij noemt. Ging altijd goed eigenlijk.
Nu hij 7 maanden is en ook vaste voeding eet, is de hydrofiel niet meer nodig! Dus ‘t wordt ooit beter :wink:

Heeft iemand tips waar ik fijne, warme broeken kan kopen (maat 80)? Ik kom steeds van dat dunne spul tegen.