Tips, ervaringen & aanraders #5

C&A heeft thermo-leggings, zal vergelijkbaar zijn met het ‘brushed inside’ wat iemand hierboven noemde. Zijn echt een stuk warmer.

1 like

Thanks, ook @Superkonijn! Gevoerd moet het idd zijn, geen idee dat ik dan op ‘brushed inside’ moest zoeken :sweat_smile:

2 likes

Wij trokken anders een maillot onder de broekjes aan. Ik vond veel broeken ook maar koud voor die kleintjes!

1 like

Meestal bij c en A. Jeans hebben daar vaak een binnenvoering. Primark heeft ze ook maar hun kwaliteit vind ik niet top.

1 like

Ik heb nu bij c&a een thermojeans in 80 gekocht voor R. en van H&M leggings met van dat fleece erin. Ze noemen dat in de webshop een geruwde binnenkant, als je zoekt op legging geruwd krijg je heel veel opties zie ik. En ze hebben ook leuke gevoerde curdoroy broekjes bij H&M, vind die wel ruim vallen. K. had die en paste ze pas toen ze in volgende maat zat. Heb er nu ook weer 1 voor R., maar ondanks dat die minder smal/fijn is dan K. ook bij haar nog te groot in 74 (ze begint nu uit 74 te groeien).

En idd evt een maillot eronder als het echt koud is.

1 like

Hier inderdaad ook van die corduroy broekjes met voering van H&M @Fredje. Zijn deze Geheel gevoerde corduroy broek - Mosgroen - KINDEREN | H&M NL
Ze vallen lang vind ik, maar de pijpen zijn ook goed een paar keer om te slaan waardoor ze lekker lang mee gaan.

1 like

Ik heb een skipakje gekocht bij de lidl als echt koud is haha. Net een Michelin poppetje.
Maar ik ga ook wat dikkere broekjes kopen.
Ik vond de geruwde legging van h&m niet zo heel dik vorig jaar, maar van c&a was lekker zacht en dik van binnen.

Dikkere rib broekjes lijken mij ook warm.

2 likes

Blijft dat goed zitten dan? Hier struikelt ze er toch steeds over omdat het met kruipen weer afrolt en dan gaat ze staan en bam :sweat_smile: denk door de dikte vd stof. Heb het ookal geprobeerd te strijken, maar maakt geen verschil.

Misschien even met 2 stikjes vastzetten anders, want je kunt ze idd prima stukje omslaan omdat de binnenkant ook mooi is.

Ik vond ze bij K. boven heel lang niet goed zitten, dat het echt afzakte zelfs met touwtje strak. Maar K. is heel smal bij haar heupen.

@Lichtknopje ik heb voor K. een skibroek vd Lidl die is superfijn iig :slight_smile:

Ik heb zo’n onesiepak. Het is wel iets dunner dan verwacht maar alsnog lekker warm en kan dikke trui of dunner jasje onder.

Losse skibroek lijkt me ook nog handig.

2 likes

Blijft hier inderdaad opgerold goed zitten! Maar moet er wel bij zeggen dat ik ze vorig jaar had toen E nog helemaal niet kroop, en nu loopt hij eigenlijk alleen nog maar. Dus in de kruipfase heb ik deze broekjes niet gebruikt. En E heeft nog echt een babybuikje dus daar blijft zo’n broek goed op hangen :face_with_hand_over_mouth:

We hebben trouwens om buiten te spelen ook zo’n soort van skibroek van H&M, met bretels zodat hij goed blijft zitten. Die doen we over een dunne broek heen. Lekker warm en geen probleem als hij door de bladeren gaat rollen ofzo.

1 like

Pff word zo moe van mn baby qua slapen overdag. Ze is moe, ze gaapt en ze valt af en toe in slaap maar word dan weer wakker na 3 minuten en dan spuugt ze de speen uit en 3 seconde daarna wil ze hem weer terug.

Krijg gewoon niks gedaan zo. Heb op een paar nootjes na nog niks gegeten vandaag en zo gaat dat eigenlijk bijna elke dag.

En zo gaat het door tot vannacht 02:00 en dan slaapt ze zo door tot 8 uur s’ochtends.

1 like

Ja als iemand tips heeft of ervaringen hoor ik het graag!

Ik denk zelf misschien dat ik haar vroeger in de ochtend wakker moet maken?

Hoe oud is je kindje?

1 like

Hoe oud is ze ook alweer? Ik merkte zelf dat een slaappatroon proberen af te dwingen niet werkte. En de eerste tijd heeft onze baby alleen dutjes in de draagzak of bij ons op de bank gedaan. Heb je dat al geprobeerd? Het klinkt misschien verschrikkelijk maar als je je eraan overgeeft en er handig in wordt valt het allemaal wel mee. Ik heb in ieder geval heel veel Netflix gekeken in die maanden haha.

Maar misschien slaapt ze helemaal niet goed of beter in de draagzak of op jullie hoor, dus dan is dit stom advies.

1 like

6 weken nu

Ja ze mag van mij ook lekker beneden slapen alleen ze slaapt dus nergens… ze slaapt niet in de box, niet op de bank. In de wagen valt ze soms wel in slaap maar alleen als ik blijf lopen en bewegen; en dan word ze meteen wakker als ik weer thuis kom. En draagzak vind ze ook niet zo fijn in huis (en ik ook niet zo)

Ja ik heb al allemaal van die gezondere repen gekocht en noten zodat ik die snel tussendoor kan eten zonder alleen maar rotzooi te eten.

en die draagzak vind gewoon lastig om dan toch mn ding te doen als ze slaapt, omdat ze wakker word als ik bijvoorbeeld buk, ga zitten oid. En ze lijkt het zelf ook niet echt iets te vinden want meestal gaat ze huilen :joy:

Nisschien kan je zo’n wipstoel lenen die vanzelf beweegt? Kan je testen of het wat is voordat je meteen een dure aanschaft.

Ik zat vaak met 1 voet de kinderwagen te wiebelen terwijl ik andere dingen (voor Netflix) deed.

1 like

Ik heb toevallig zo eentje @Karl_Lagerfeld, die mag je gerust lenen als je het eens wil proberen (is nu uitgeleend aan een vriendin maar die zou hem deze week terugbrengen). Zelf heb ik hem in april pas weer nodig :upside_down_face:

2 likes

Eerder wakker maken heeft volgensmij nog geen zin omdat de slaapjes en je baby nog geen 24uurs ritme hebben zoals volwassenen, is een mooi woord voor uit onder andere het boek baby in een droomritme.

En als je je baby in slaap wiegt en dan lekker op je laat liggen, slaapt ze dan wel door? Mijn baby sliep heel diep dan, ook na uurtje huid op huid contact ging (verder)slapen veel beter.