Tips, ervaringen & aanraders #5

Vervelend zeg. Misschien is zo’n Nuna Leaf misschien nog wat? Ik val al in slaap als ik er naar kijk haha.

Ik wil je vooral zeggen dat het écht beter wordt en dat je het niet echt kunt verneuken nu ze nog zo jong is. Doe wat werkt, al moet je de gekste capriolen uithalen. Zolang jullie je er goed bij voelen.

Heel veel succes!

3 likes

Heb je eigenlijk een puckababy piep of pacco geprobeerd? Wakker maken zou ik trouwens niet doen hoor, ritme komt later wel maar zou wel fijn als je kindje een beetje goede slaapjes maakt overdag

Wat pittig zeg! Het wordt echt beter!

Misschien een open deur en allang geprobeerd maar andere speen al geprobeerd?

Hoor weleens goede verhalen over de wubbanub als een babytje zelf ook een beetje rustig ligt. Door het gewicht blijft de speen wat beter liggen. Zelf geen ervaring mee overigens.

Ons zoontje spuugde de bibs speen altijd uit maar accepteerde wel de ultra soft en ultra air van Philips. Toen we daarop overstapten merkten we echt verschil. Hij speent er ook heel anders mee dan hoe hij dat hij de bibs deed.

Succes!

1 like

Ons kindje sliep ook slecht overdag. Maar op de opvang altijd heel goed en daar hadden ze zulke hangwiegjes. Toen hebben wij er ook eentje gekocht via mp met een standaard. Het is heel geborgen en je kan je kindje makkelijk oppakken terwijl het erin ligt. Zo heb je geen probleem met het slapend wegleggen. Daarna ging het echt stukken beter met slapen. We hebben het tot 9 mnd gebruikt ongeveer. En op de opvang slaapt hij er nog steeds regelmatig in (hij is nu 13 mnd).

Edit: La Siësta Yayita heet ie

Het wordt écht beter. Ookal voelt het nu eindeloos en lijkt het niet zo, het wordt beter :kissing_heart:

Als ze wel slaapt in de wagen als je wandelt zou je nog zo’n ding kunnen proberen die zo’n schommelbeweging blijft maken wellicht? Rockit heet dat geloof ik. Zelf geen ervaring mee, maar vrienden waren er heel blij mee.

2 likes

Klinkt heel zwaar, het is echt rot als je kindje slecht slaapt. Je hoopt toch dat jij een baby krijgt die makkelijk in slaap valt en blijft. Hier helaas ook zo’n slechte slaper, zeker als baby. Wij legden hem soms maar in de Maxi-Cosi en hebben heel wat keren maar net de avondklok gehaald omdat we nog aan het rondrijden waren om hem in slaap te laten vallen. Net als bij @DahliaDavin laat ook mijn kind alle andere spenen dan die lelijke Philips Avent speentjes direct uit zijn mond vallen, dus misschien zou je ook nog andere spenen kunnen proberen. Heel veel sterkte, het wordt echt beter!

1 like

Wat rot! En hier ook herkenbaar. Onze oudste wilde ook niet slapen. Geen tip voor de lange termijn, maar zij werd rustig van de stofzuiger. Dus wij hebben wel eens zitten eten met het geluid van de stofzuiger op de achtergrond :see_no_evil:. Was de enige manier om zelf even snel te kunnen eten!

1 like

Arme jullie! Het wordt echt beter (maar daar heb je nu direct nog even niks aan). Er zijn al veel goede tips gegeven. Bij ons was de wubbanub een succes, andere spenen vond hij niks en inmiddels knuffelt hij ook met het beestje wat eraan zit. Bij ons werkte de stofzuiger of gangsterrap muziek :woman_shrugging:t3: ook om bij in slaap te vallen, rondjes in de auto rijden kan ook helpen en verder inderdaad zoal hierboven genoemd wordt: proberen om steeds alles in dezelfde volgorde te doen en een muziekje/muziekdoosje te introduceren kan ook helpen in de long run. En het aller aller moeilijkste: probeer zelf een beetje ontspannen te blijven, als je heel tensed bent, is het moeilijker voor je kindje om te ontspannen. Heb je een beetje hulp die je af en toe kan inschakelen om niet door te draaien?

2 likes

Ik dacht dus even over te gaan van slaapzak naar dekbed voordat het peuterbed komt. Nou geen succes, Ze was eerst helemaal blij. Daarna kroop ze in de hoek van de ledikant en wilde ze er niet onder liggen. Geprobeerd om het heel erg kort op te maken, geprobeerd om een zomerslaapzak eronder te doen, maar ze vond het niks. Dus toen maar weer de boel weg en haar normale slaapzak aan. Ze was even van slag en na 2huilbuien is ze net om 21:25 in slaap gevallen :sweat:

Echt niet handig aangepakt, voel me nu echt zo stom. Leek me handig om het rustig aan te pakken, maar heb haar niet goed genoeg voorbereid.

4 likes

Ah joh dat had je toch ook niet kunnen voorspellen, ik heb het precies zo aangepakt als jou en dat werkte hier wel. Soms moet je dingen ook gewoon uitproberen! Hopelijk gaat het met peuterbedje wel goed.

1 like

Ja zo’n stoeltje moeten we inderdaad eens uitproberen. Kan morgen een nuna leaf ophalen via mp. Heb wel een schommelstoel; dat vind ze heel relaxed maar zodra ik opsta word ze weer klaarwakker en ik had laatst gewoon spierpijn van het schommelen :joy:

1 like

Piep heeft twee weken echt super gewerkt maar daar word ze nu helemaal hysterisch in. Dan wil ze met haar armen naar haar mond.

Heb net een pacco piccolo besteld; hoop dat die morgen binnen komt

@Karl_Lagerfeld herkenbaar, bij ons ging ze pas vanaf maand of 3-4 beter in bed slapen.

Ze sliep veel in de draagzak en ik heb heel veel buiten gewandeld. Maar ze is dan ook in het voorjaar geboren dus beter qua weer dan nu.

Bij ons hielp inbakeren en white noise of baarmoeder geluiden aanzetten. Weet niet of je dat laatste al hebt geprobeerd?

1 like

Ben benieuwd naar de Pacco! Goed om te proberen. Trouwens, misschien gek hoor om te zeggen maar wij hebben altijd afgesproken dat we geen rondjes gaan rijden in de auto. Misschien is het nooit slecht genoeg gegaan hier? Maar ook toen ze met 4 maanden slecht sliep, was het altijd: halfuur proberen in bed, en anders wandelen buiten (maar toen was het juni…. Misschien makkelijk gezegd?). En s avonds net zolang proberen zodat ze gaat slapen, niet spelen of wat dan ook. Maar dit is allemaal voor later :sweat_smile:
Heb je eigenlijk al slaapgidsen? Door wat je schrijft denk ik dat je daar misschien behoefte aan zou kunnen hebben?

1 like

Je hebt al veel tips gehad, dus geen idee of je er nog eentje bij kunt hebben… Het is super herkenbaar wat je deelt. Mijn dochter werd ook altijd wakker als ik over de drempel van de voordeur reed. Het is me een paar keer gelukt om dat te voorkomen, door buiten al een muziekje of witte ruis aan te zetten (telefoon op de bak) en dan naar binnen te rijden. Wie weet…

1 like

Voor de mensen die een glucosetest hebben gehad, weten jullie of ziek worden tijdens de test een indicatie is van zwangerschapsdiabetes? Ik werd echt heel erg misselijk, kreeg een zweetaanval en had het gevoel dat ik moest flauwvallen. Duurde zo’n 30 min, maar nu ben ik wel erg benieuwd naar de uitslag.

Ik had dit ook bij mijn eerste zwangerschap. Had daardoor ook een komische test uitslag.

Daarna bij dagcurves prikken nooit meer een afwijkende waarde gehad. Mijn lichaam was duidelijk niet zo blij met het pure suikerdrankje op lege maag. Maar zwangerschapsdiabetis was het ook niet :joy:

1 like

Ik had hetzelfde als @Ohappyday! En dan ook nog die mondkap die in de weg zat … voelde me ook echt beroerd, maar m’n suiker was mooi laag!

1 like

Eerste keer ook kotsmisselijk ernaar mag toen werd het gewoon thuis gedaan dus lekker Netflix. Had geen zw diabetes. Bij 2ex idd nuchter ih ziekenhuis, eerste uur ging goed maar 2 uur was pittig dus veel spelletjes op m’n telefoon gespeeld en m’n waarde was net 0.1 te hoog en heb nu wel vrij heftig ze diabetes 🥲. Op zich zo’n test je zou denken kan het niet anders. Je krijgt iets van 50 of 75 gram suiker in een keer te drinken terwijl je dat normaal gesproken nooit zou doen op een nuchtere maag. Bv 2 snee brood met kaas is iets van 20-30 KH.

2 likes

Iemand ervaring met het haar van je kind knippen en wat de do’s en don’ts zijn?

Mijn dochter (13 maand) heeft het haar van voren iets voor haar ogen hangen en van achter 2 wat langere plukken. Ze heeft heel dun haar en weinig maar er moet wel iets mee gebeuren. Naar een kapper gaan lijkt mij nogal een gedoe en voor 3 sprieten wat overdreven. Maar wil het natuurlijk niet verpesten.