Tips, ervaringen & aanraders #5

Iets te doen geven als je bezig gaat.
Ik heb zelf achterkant plukje afgeknipt zodat het 1 lengte achter is. Voor de pluk beetje ingekort, echt inimiene stukje per keer. Tussendoor kijken hoe het viel.
zijkanten heb ik met rust gelaten, hoefde niks af.

Kapperschaar en kam vind ik zelf fijn om te gebruiken.

1 like

Nee dat had ik ook. Zat me helemaal te irriteren al. Werd misselijk en duizelig. Maar ik had het niet.

1 like

Dank meiden! Schoot alweer helemaal in de stress dat ik straks zo’n dieet ofzo zou moeten volgen. Blijf vooralsnog de hoop hebben dat ik het gewoon niet heb haha. Maandag de uitslag.

2 likes

Meestal kun je de uitslag al via het systeem van je ziekenhuis/verloskundige inzien. Ik heb de uitslag nooit gehad maar zag het toevallig in het online portaal staan van mijn verloskundige (stond er al na 6/7 uur op). Scheelt weer wat dagen wachten in spanning.

1 like

Wij bakeren onze dochter sinds een paar weken in met de Pacco doek en daaronder een romper. Bedje opgemaakt met laken en dekentje. Ze is ongeveer zeven weken oud, dus als ze wakker wordt dan voeden we haar gewoon onder een dekentje en ook tijdens het “spelen”/knuffelen daarna gebruiken we een dekentje, want om haar nou voor die 45 a 60 minuten die ze in totaal wakker is aan te kleden voelt een beetje overbodig.

Nu vind ik het alleen zo zonde dat ze nooit meer kleertjes aan heeft, want ze heeft zoveel leuks :sweat_smile: Hier mensen met dezelfde ervaring of die dat op een andere manier hebben “opgelost”? Ik dacht misschien aan met kleertjes inbakeren maar dan geen deken of zo? Ze blijft wel warm genoeg namelijk met alleen een rompertje zonder mouwen in de Pacco, dus het is een beetje een luxeprobleem.

1 like

Een kappersschaar is misschien wel een goed idee, die alvast maar bestellen. Dankjewel!

2 likes

Inbakeren zonder dekentje kan prima, heb ik ook gedaan :blush: gewoon de eerste keren even voelen in de nek van je kindje of het niet te koud is, en anders een wat dunner dekentje gebruiken?

2 likes

Het ging laatst in een van de topics over warme regenlaarzen af- en aanraders, ik kan het niet meer terugvinden. Wie weet er nog aanraders of kan mij wijzen waar ik het terug kan lezen?
Zoekfunctie al geprobeerd.

1 like

Ohja als je dat zou willen doen zou ik wel interessant vinden! Had dat boek al eens eerder hier voorbij zien komen. Maar moet oei ik groei ook nog uitlezen :woozy_face::joy:

En over 15 jaar roepen ze ‘stomme trut’ naar ons als ze om 2:00 thuis moeten zijn :pleading_face::sob:

6 likes

Hier draagt ze de gevoerde regenlaarsjes van En Fant. Lekker makkelijk en lekker warm met wol.

2 likes

Dan zou ik zeker Slaap! voorrang geven :grinning: dat boek heeft ons leven zoooooo makkelijk gemaakt

3 likes

Ik vond dat boek ook fijn! Vooral die wakker tijden.

1 like

Mijn man zegt het soms nog steeds: dat het alleen maar zo chill was ‘door dat boek van jou’ haha. En natuurlijk werkt het niet voor iedereen en dat is heel jammer, maar dan moet je het ook snel negeren. Maar het heeft ons zoveel handvatten gegeven. Achteraf gezien zijn wij ook best wel streng geweest op slaaptijden (terwijl ik toen dacht dat ik heel chill was), maar dat werkte voor ons heel goed. Loslaten werkte voor allemaal niet. Grappig hoe dat verschilt hè.

2 likes

Interessant dat boek!! Wij hebben de slaapgidsen van snuggles and dreams gebruikt, op zich heel interessant maar deel weer niet alles wat zij voorschrijft (maar wel de hele theorie van slaapassociaties).

1 like

Laarsjes van enfant zijn gevoerd en dus lekker warm. Wel duur dus zou op Vinted ofzo kijken.

3 likes

Rottig is dat hè? Misschien helpt het inzetten van een time timer? En ik zou er niet al teveel een ding van maken. Meestal verbetert het vanzelf wel weer.

1 like

Wij lopen tegen hetzelfde aan. Wat zou de filosofie achter een timer zijn? Ik heb het gevoel dat er dan juist druk op komt en het stress geeft?

Ik weet het niet precies, maar ik kwam erachter dat ze het bij mijn zoontje op school gebruiken. Ze gebruiken het om periodes aan te duiden. Dus speeltijd, eettijd, etc. Het biedt denk ik structuur en geeft ook duidelijk aan hoe lang iets nog duurt.

3 likes

@Oprah heb je de ski collectie van de Zara gezien?! :scream:

Spoiler

6 likes