Tips, ervaringen & aanraders #5

Hahahaha heb ik nou al die tijd Puckababy zitten lezen… lekker slaperig :smiley:

3 likes

Ik vind die van hema ook heel fijn! Lekker goedkoop ook om uit te proberen.

1 like

Zijn de hema slaapzakjes ook geschikt voor jonge baby ‘s?

Is dit de 4 seizoenen slaapzak van puckababy?

Want ik zie alleen dat er 0,5tog staat op het plaatje, waar is het winter deel dan?

Ja hoor, hema heeft ze ook vanaf maat 50. Deze is bijvoorbeeld ook lekker dik: babyslaapzak met afritsmouwen padded velours stippen bruin - HEMA

4 seizoenen van puckababy is pas vanaf 6 maanden zo te zien: Puckababy® Bag 4 Seasons – 4 seizoenen slaapzak baby - Slaap lekker! | Puckababy

Denk dat ze in het begin nog zo hard groeien dat je er anders geen 4 seizoenen mee kan doen haha.

1 like

En bij zo’n hema-slaapzak, doe je er dan nog een lakentje of dekentje over?

Mijn baby heeft het snel koud dus ze heeft nogal veel over zich heen in de nacht: zo’n slaapzakje, dekbedje, lakentje en een dekentje . Maar de losse onderdelen stoppen we heel strak en niet hoger dan haar middel.

Zodra je zorgt dat de handjes niet onder de lakentjes kunnen komen, kan de baby deze ook niet over het hoofdje trekken.

1 like

Mijn baby van 5 maanden draagt een romper met lange mouwen en een HEMA slaapzak (mouwen er af geritst) en verder niks! Het wordt nu wat frisser dus binnenkort doe ik de mouwen er misschien wel aan.

4 likes

Ik heb de puckababy 4 seizoenen, heel tevreden mee maar idd pas vanaf 6.maanden.
Daarvoor de mini maar zat geen wintervoering bij dus pyama en dekentje alsnog.

Hema vind ik hals opening vaak te groot, maar kan je stukje dicht naaien. Die geef ik vaak aan de opvang mee want mouwen kunnen eraf.

Ik had ook een dikke van de prenetal toen ze mini was maar daar ging ze in zweten.

1 like

Hoe doen jullie het met een draagzak met dit weer? Wat trek je zelf aan?
De baby kan ik goed warm houden door een teddy aan te doen of een dikke muts en sloffen. Maar zelf is het wel fris bij de nek… hebben jullie dan je jas los er over heen aan? En gewoon een dikke trui?

1 like

Ik had zelf een jas met tussenstuk zodat baby eronder zat. Zelf gewone kleding aan. En baby ook met extra laagje kleding als heel koud was. En altijd dikkere sokjes/slofjes en een muts.

Ik heb een draagdoek wat voor 3 extra lagen telt voor de baby. Ben zelf warmbloedig dus een jas is voldoende, deze kan over de baby dicht. Als t echt koud weer zal zijn doe ik er een sjaaltje bij. Ik zag op zo’n draagforum op fb dat er ook losse collecties zijn bijv. Via Zalando.

Wooww wat een verschil bij mij, hierin sliep ze in de zomer niet eens ( 15 maanden )
Ze slaapt nu in puckababy winterslaapzak, pyama en nog een extra broekje en sokken.
Het is 17 graden op dr kamer.
Toen ik haar minder aanhad huilde ze snachts, had koude beentjes, nekje en voetjes.
Ook hele volle plasluiers dus overduidelijk koud.
Nu slaapt ze gelukkig elke nacht lekker door.
Wordt je baby niet wakker?
Bizar wat er voor verschil in kan zitten blijkbaar.

3 likes

Bizar he dat verschil en dat maakt het ook zo lastig. Bij ons ook nog eens verschil per kind; K. had het nooit snel koud, R. een paar weken geleden al in lange mouwen romper, winterpyjama en dikke slaapzak. Dan moest ik nog bijstoken omdat ze anders wakker werd vd kou. Gelukkig lijkt ze er nu wat aangewend want het is nu kouder snachts maar verwarming staat niet meer aan op der kamer en ze wordt niet meer koud wakker.

K. heeft zon spijlenbed dus die spijlen voelen echt koud nu maar die lag vd week in winterpyjama weg ge zweten :grimacing:

2 likes

Nee ze slaapt de nacht door! Rond 23u laatste voeding (die we blijkbaar moeten afbouwen) en dan naar bed, ze wordt meestal tussen 7 en 8 sochtends wakker. Heel soms nachts wakker voor een speentje. Haar nek en benen voelen ook gewoon warm sochtends! Ik heb het zelf ook wel altijd snel warm hoor, denk dat ze op mij lijkt haha.

Zijn overvolle plasluiers een teken van kou? Nooit van gehoord. Maar hebben ze ‘s ochtends niet altijd een volle plasluier? Die van mij heeft altijd wel een warm nekje en warme handjes als ik ‘s avonds last ga kijken.

1 like

Bizar verschil idd. Meanwhile slaapt E enkel in een romper met lange mouwen en winter slaapzak 🥲

Echt zo wisselend per kindje

2 likes

Ja wist ik ook niet haha. N lekt bijna elke nacht door. Geen idee dat dat met kou te maken kan hebben, hoewel ze wel altijd redelijk weinig kleding aan heeft. Voel me instant schuldig ook :rofl:

Hm een snel rondje google leert ook dat dit niet klopt. In 2013 zei een uroloog van t Radboud in Trouw dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor meer plassen bij kou.

Wel kan ik me voorstellen dat een volle luier (en natte billen) zorgt voor kou. Maar dat is denk ik iets anders.

2 likes

Misschien dat baby’s vaker drinken & dus meer plassen?
Althans, bij borstvoeding op verzoek kan ik me dit voorstellen?

E doet dat wel als ze het koud heeft, dan kwam ze veel vaker. Toen we in het voorjaar kamperen waren, en vorig jaar rond deze tijd 4wkn in een vakantie woning zaten ivm nieuwbouw was het heeeel koud en dronk ze elke uur ofzo…

Als ik het zelf koud heb moet ik ook mega vaak plassen.
Als ik sokken draag in bed nooit. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ze slaapt van 20 uur tot 7.30/8.00 en drinkt maar 60 ml voor de nacht.
Ze drinkt ook niet zoveel dus. Snachts drinkt ze nooit.

1 like