Ik ben zelf toen onze baby rond die leeftijd was ook heel erg op zoek gegaan naar een ritme, maar zonder succes en ik denk daarom dat baby’s nog te klein zijn om echt een ritme te kunnen hebben, hoezeer je het ze ook wil leren. Wij merkten dat hij pas sinds een maand of 3 oud genoeg is om zelf in slaap te kunnen vallen (en dan nog niet altijd hoor). Toen hij nog zo klein was, lieten we hem overal slapen en 8 van de 10 keer was dat bij ons. Na een maand of 3 zijn we begonnen met hem overdag in bed leggen en een paar weken later, toen het overdag goed ging, hebben we het doorgetrokken naar de nacht (voor die tijd sliep hij snachts in de cosleeper). Wij hebben totaal nog geen ritme met vaste tijden, behalve dat we hem rond 7 uur naar bed doen in de avond en vervolgens om 11 uur wakker maken voor zijn laatste voeding. Mijn ervaring is dat je op een gegeven moment wel gaat herkennen wanneer je baby moe is en kan slapen. Ik denk dat ons zoontje nu nog 4 keer slaapt overdag en dat is dus niet op vaste tijden. Meestal wel na een voeding. En de ene dag vaker/meer dan de andere dag. Ik let er dan gewoon op hoe moe hij is en leg ‘m dan in bed. Wij maken het niet heel donker (alleen het gordijn dicht als de zon schijnt), want ik wil graag dat hij altijd en overal kan slapen. Tot nu toe gaat dat goed 
Nu hebben wij volgens mij ook wel geluk met een redelijk makkelijke slaper hoor, het gaat vast niet voor iedere baby op.
Wij gaan binnenkort beginnen met bijvoeding en ik denk/hoop dat als we dat op vaste tijden doen, dat er dan ook iets meer ritme komt in zijn slaapjes. Maar voor nu heb ik maar geaccepteerd dat dat er nog niet is.
Edit: oh en verder merkten wij ook al snel dat mijn man niet dezelfde dingen kon doen als ik om hem rustig te krijgen. Zeker als ik net gevoed had kon ik hem niet vasthouden om te troosten als hij krampjes had, want dan rook hij mijn melk nog en daar werd hij onrustig van. En tegenwoordig valt hij vaak in mijn armen in slaap, maar bij mijn man lukt dat nooit. Dus dat herken ik wel!