Als ik het zelf koud heb moet ik ook mega vaak plassen.
Als ik sokken draag in bed nooit.
Ze slaapt van 20 uur tot 7.30/8.00 en drinkt maar 60 ml voor de nacht.
Ze drinkt ook niet zoveel dus. Snachts drinkt ze nooit.
Als ik het zelf koud heb moet ik ook mega vaak plassen.
Als ik sokken draag in bed nooit.
Ze slaapt van 20 uur tot 7.30/8.00 en drinkt maar 60 ml voor de nacht.
Ze drinkt ook niet zoveel dus. Snachts drinkt ze nooit.
Verschoon je haar dan snachts en slaapt ze weer in dan?
Want dat was hier wel een teken dat ze het koud had.
Ik verschoonde haar dan en trok een extra broekje aan oid en dan sliep ze weer in.
Ja als ze er wakker van wordt verschoon ik haar en slaapt ze (over het algemeen) wel verder. Maar meestal wordt ze er 's nachts niet wakker van. Ik tref haar 's ochtends echt 9/10 keer met natte kleding aan. Maar zeker een goede om eens rekening mee te houden! Ik heb het zelf 's nachts heel snel warm dus als ik N een lange mouwen romper, broekje en slaapzak aantrek ben ik vaak al bang dat het te warm is. Ik ga het eens wat warmer proberen de komende nachten en kijken of ze dan minder vaak doorlekt.
Wat zijn leuke familiepyjamaâs die niet al te duur zijn en 100% katoen. Beetje kerstsfeer.
Ik vind die van Next wel leuk maar dan ben je zo 120 euro verder omdat die volwassenen versie zo duur is. Beetje rond de 30 euro voor volwassen versie vind ik duur genoeg haha.
Oja ik had daar naar gekeken maar die hebben ze precies niet in de twee maten waar mân kind nu tussen hangt (74/80) dus dat wordt te klein of te groot. Maar ik zoek wel die stijl!
Ja vond die feetje ook heel leuk maar mn vriend en ik dragen normaal geen pyjamaâs en om dan inderdaad zoveel geld uit te geven voor een leuke foto is ook weer zoiets
Misschien bij Primark of h&m?
Zo duur voor de volwassene vaak he! Ik heb vorig jaar bij Zeeman Disneykerstpyjamaâs gescoord en voor mezelf een lekkere trui bij H&M met een print die er echt perfect bij matchte. Mn man wilde niet haha vind die van Next ook heel leuk, maar mn man zou het echt alleen voor de foto aandoen dus dat vond ik echt te duur. Ik was vorig jaar net een week bevallen dus heb heel de kerst lekker in mn pyjama rondgelopen.
En voor dit jaar heb ik voor R. Bij zeeman dezelfde pyjama als K. vorig jaar aanhad gescoord. Ze gaan tot 86, die had K. vorig jaar aan ze zit nu in 92/98 maar dat shirt kan ze nog wel een keer aan voor de foto dit jaar
Ik hoop morgen matchende te vinden, fysiek in de winkel. Als er nog winkels zijn want winkelstraat wordt hier steeds leger alleen grote ketens.
Ja Primark heb ik geprobeerd en bij de ingang stonden wat dingen maar ook niks in zân maat. Ik wilde niet verder lopen want zooo druk. H&M hou ik online in de gaten maar ook nog niks.
@Suikerklontje mijn man en baby hebben al matchende truien (toevallig kwam ik precies hetzelfde design tegen bij de C&A voor babyâs als vijf jaar geleden bij de Hema voor volwassenen haha). Ik helaas niet maar we gaan alsnog zoân cheesy foto daarmee maken.
@Lichtknopje ik ben benieuwd!
Oh jammer dat de Hema het niet heeft. Die flanellen pyjamaâs lijken me echt heerlijk!
Wij hebben voor S. alleen maar pyjamaâs van Lindex. Ik vind ze heel fijn, en leuke printjes. Even gekeken en deze hebben ze wel ook in volwassen versie:
https://www.lindex.com/eu/p/8291671-6952-grey-pyjama-set-with-trousers
lindex.com/eu/p/8279259-6952-grey-pyjamas-with-birds
edit: deze hebben ze ook in mini en volwassen versie: https://www.lindex.com/eu/p/8278969-8668-red-pyjamas-with-hearts heel cute maar veel maten zijn op. edit: maar bij Zalando issie wel op voorraad!
Hoe doen jullie dat met slaapjes overdag?
Wij zijn gezegend met snachts slaap van 0:00 tot 08:30
Maar overdag slaapt ze echt weinig en heeft ze geen ritme. (6 weken) En wil ze ook niet rustig liggen in de box of bedje maar constant bij mij in mân armen liggen, anders is het huilen/krijssen.
Mijn vriend kan haar nooit troosten ook al doet hij hetzelfde als ik qua handelingen, wiegen etc, voor beiden een beetje frustrerend.
Voor de rest gaat t super goed.
Leggen jullie haar op vaste tijden boven in bed in het donker bijvoorbeeld? Of is het nog te vroeg voor vaste dutjes? Ik heb geen idee wat we het beste kunnen doen. Wil haar nachtritme ook liever niet verstoren. (Ook eigenbelang )
Ja H. Liep op het begin heel erg op zijn tenen. Ik ben hier gelijk wat van gaan zeggen, omdat ik vroeger een vriendin had die dat in groep 5 nog deed. Ik zeg dan iets van âop je voetjes lopenâ, âniet op je teentjesâ, maar dan 1 keertje, als hij het bleef doen maakte ik er niet meteen een ding van. Nu doet hij het soms nog, maar meestal niet.
Onze oudste heeft al een paar weken iets wat lijkt op luieruitslag tussen haar billen, alleen het is echt perfect rond qua vorm. Ik heb het idee dat het langzaam groter wordt. Ze is al bijna een half jaar zindelijk overdag, alleen met slapen een luier (en wordt dan 80# vd tijd zo goed als droog wakker weer) en alles wat in het verleden hielp bij luieruitslag helpt nu niet.
Ik zat vanmiddag te denken als het maandag niet weg is bel ik even de huisarts om ernaar te laten kijken, maar sinds einde middag heeft ze er echt pijn aan. Ze gaf de afgelopen weken wel vaker aan dat het gevoelig was, maar dan was even iets erop smeren genoeg, Nu is het constant dat ze er pijn heeft en wilde ze zelfs vrijwillig een zetpil een uurtje geleden. Ze zit nu snikkend tegen me aan onder een dekentje op de bank
Heeft iemand een tip voor iets wat we erop kunnen smeren of iets om de pijn wat te verlichten? Het is echt pijn en geen jeuk, ik twijfel of het niet een schimmel is.
Klinkt inderdaad wel als een schimmel. Daar kun je gewoon bij de drogist een crème voor kopen en dan merk je snel verbetering!
Edit: miconazol bedoel ik idd!
@Ohappyday micozanol heb ik denk ik zelfs in huis, moet ik ff de datum checken. Twijfel alleen dus of ik dat bij haar zonder doktersoverleg zomaar moet/mag gebruiken.
Ringworm heb ik net ff gegoogled en qua vorm lijkt het er wel op, maar ik denk dat op die fotoâs op google een heel duidelijke rand/lijn bij de rand zit en dat heeft ze denk ik niet maar moet ik even goed bekijken als ze weer wakker is. Het is meer een soort ronde rode vlek die langzaam groter wordt.
Ik ben zelf toen onze baby rond die leeftijd was ook heel erg op zoek gegaan naar een ritme, maar zonder succes en ik denk daarom dat babyâs nog te klein zijn om echt een ritme te kunnen hebben, hoezeer je het ze ook wil leren. Wij merkten dat hij pas sinds een maand of 3 oud genoeg is om zelf in slaap te kunnen vallen (en dan nog niet altijd hoor). Toen hij nog zo klein was, lieten we hem overal slapen en 8 van de 10 keer was dat bij ons. Na een maand of 3 zijn we begonnen met hem overdag in bed leggen en een paar weken later, toen het overdag goed ging, hebben we het doorgetrokken naar de nacht (voor die tijd sliep hij snachts in de cosleeper). Wij hebben totaal nog geen ritme met vaste tijden, behalve dat we hem rond 7 uur naar bed doen in de avond en vervolgens om 11 uur wakker maken voor zijn laatste voeding. Mijn ervaring is dat je op een gegeven moment wel gaat herkennen wanneer je baby moe is en kan slapen. Ik denk dat ons zoontje nu nog 4 keer slaapt overdag en dat is dus niet op vaste tijden. Meestal wel na een voeding. En de ene dag vaker/meer dan de andere dag. Ik let er dan gewoon op hoe moe hij is en leg âm dan in bed. Wij maken het niet heel donker (alleen het gordijn dicht als de zon schijnt), want ik wil graag dat hij altijd en overal kan slapen. Tot nu toe gaat dat goed
Nu hebben wij volgens mij ook wel geluk met een redelijk makkelijke slaper hoor, het gaat vast niet voor iedere baby op.
Wij gaan binnenkort beginnen met bijvoeding en ik denk/hoop dat als we dat op vaste tijden doen, dat er dan ook iets meer ritme komt in zijn slaapjes. Maar voor nu heb ik maar geaccepteerd dat dat er nog niet is.
Edit: oh en verder merkten wij ook al snel dat mijn man niet dezelfde dingen kon doen als ik om hem rustig te krijgen. Zeker als ik net gevoed had kon ik hem niet vasthouden om te troosten als hij krampjes had, want dan rook hij mijn melk nog en daar werd hij onrustig van. En tegenwoordig valt hij vaak in mijn armen in slaap, maar bij mijn man lukt dat nooit. Dus dat herken ik wel!
Ringworm doet volgens mij geen pijn! Ik heb het zelf wel eens gehad. Snap wel dat je twijfelt, je wil ook niet zomaar wat smeren. Onhandig dat het dan net in het weekend is he.
Ja denk nu echt had ik maar gebeld vanmiddag. Maarja het was al half 2 en ik had ook zoiets ze heeft er niet zoveel last van dat het niet tot maandag kan wachten. Nu wel flink last dus maarja vind dit ook weer geen gevalletje hap op vrijdagavond. Als ze er morgen overdag nog last van heeft kan ik die altijd ff bellen nog natuurlijk voor overleg, misschien dat die op basis van een foto ook al wat kunnen adviseren.
Onze huisartsenpost bellen nu terug via beeldbellen! Onze dochter had een allergische reactie en het was super handig. Ik zou gewoon bellen hoor!
Ja onze oudste heeft dit best lang gedaan. Hij werd op een gegeven moment ook geĂŻrriteerd/boos als ik weer eens âplatte voetenâ riep.
Wij zijn toen gestart met kinderfysio, omdat ik bang was voor verkeerde houdingen, verminder balans en te korte achillespezen.
Daar Moest ie over lijntjes heen lopen, rennen, springen. En op zân hakken lopen IPV op zân tenen. Uiteindelijk is het wel vanzelf grotendeels overgegaan. Mân man loopt ook licht op zân tenen, dus opzich logisch dat de kinderen dat overnemen.