Tips, ervaringen & aanraders #5

Ze is niet bekend met eczeem, behalve dat ze bijna altijd op haar armen/benen hele kleine bultjes heeft die door arts als “schuurpapierhuid” worden omgeschreven. En in de zomer is dat erger. Maar zou alsnog kunnen natuurlijk.

@Pythagoras oh dat is handig idd! Ze is nu redelijk rustig, wel weer wakker geworden toen ze net moest plassen, wil niet meer in der luier plassen denk dat dat dan ook pijnlijk is. Dus goede hoop dat ze zo weer gaat slapen.

H. Is nu bijna 2. Ik denk dat hij dit rond februari a maart, toen hij goed begon te lopen begon te doen en heeft het een paar maandjes (2 of 3) gedaan en toen werd het steeds minder. CB zei dat sommige kinderen dat leuk vinden, of interessant en dat het vanzelf stopt…

1 like

Phoe mijn baby van 6 weken sliep redelijk goed in de nacht. Begon ook langere tijden tussen de voedingen te laten en al kwam hij wel vaker was het duidelijk dat het nacht was en sliep hij meteen weer na de voeding. Vannacht en gisteren opeens klaar wakker tussen 2 en 4… natuurlijk is hij nog klein maar ik wil dat dit geen gewoonte wordt :yawning_face::sob:

Als het eczeem is en je wilt geen hormoonzalf gebruiken kan je ook glad skin kopen. Helpt heel goed bij mij. Kost wel wat.

Heb je onlangs nieuw wasmiddel, wasverzachter of wcpapier?
Daar kreeg ik eczeem van en er was ooit geparfumeerd wcpapier thuis gekocht en ging ook niet goed met de vrouwen in het huis.

Hoop dat het snel beter gaat.

1 like

Even terug gezocht, wij zijn maar stuk of 4 x geweest in totaal en was rond 2,5/3 jaar.

3 likes

Oh dat schrijf ik vast even op, thanks! Geen veranderingen verder qua wasmiddel of wcpapier. Ik gooi als de witte was zo klaar is voor de zekerheid wel ff al haar ondergoed op 60gr in de wasmachine. Ze heeft er nu bijna geen last meer van als in ze klaagt er niet meer over. Wel echt een ruknacht gehad en het is niet minder dan gisteren. Dus als dat zo blijft bel ik maandag ff de huisarts.

1 like

Ik zou het wel proberen met de kinderfysio het eruit te krijgen. Neefje van m’n zoontje is nu 4,5 en doet het nog elke dag … ondanks meermaals zeggen op je voeten lopen, blijft hij het doen .

1 like

Ik neig ernaar om het nu bij de 2e helemaal niet te gebruiken. Ik wil denk ik een wiegschommel voor beneden en die kan op tijd weer weg.

2 likes

1.5 jaar maar was meer bergplaats dan waarvoor ie bedoeld is.

2 likes

Wij hebben er bij de oudste echt lang plezier van gehad, tot 14 maanden wel. En toen was de tweede al in aantocht dus we hebben hem laten staan. Ik kan niet wachten tot hij weggaat maar hij is tot nu toe wel heel handig om de baby veilig weg te leggen. Komt ook omdat we een hond hebben, als we geen hond hadden had ik haar misschien sneller gewoon op een speelkleed op de grond gelegd.

1 like

Toevallig van de week opgeruimd, volgens mij zijn onze kindjes even oud. (9 maanden?)
Hij zat er al zo’n 2 maanden niet meer in en het was idd een opslagplek voor speelgoed. Toen moest er ruimte komen voor de kerstboom en dachten we: waarom staat dit ding er eigenlijk nog?

1 like

Nooit gebruikt, ze heeft er kort na de geboorte overdag weleens ingelegen (ik dacht toen: oja box daar moet de baby dus in ofzo?) maar daarna maar
Snel opgeruimd. Komt ook omdat we drie katten hebben. Baby sliep altijd boven en beneden lag ze dan op een box kleed op de grond, daarna op een eigen speelmat, en nu met 9 maanden gewoon op de grond en kan ze haar gang gaan. We hebben een open keuken en ruime woonkamer dus ze heeft ruimte en we kunnen haar altijd goed zien.

1 like

8,5 maand. Blij dat ie weg is :smiley:

1 like

Bij de oudste met 8-9 maanden en de jongste iets eerder ivm verhuizing. Beiden zaten er zodra ze meer gingen bewegen liever niet meer in en voor de jongste was het ook geen veilige “ik zet je even weg zodat ik kan plassen” plek omdat de oudste er dan bij inklom :grimacing:

2 likes

Nooit een box gehad. We woonden destijds in een heel klein appartement en het is ook een heel Nederlands gebruik, hier kennen ze het helemaal niet. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet gemist heb. Maar als ik een hond had gehad ofzo had ik er misschien anders over gedacht

1 like

Leuk! Deze heb ik als verjaardagscadeautje gekocht voor als ze 4 wordt, ben heel benieuwd of ze het ook zo leuk vindt

2 likes

Heeft iemand ervaring met medicatie tegen stuwing in de kraamweek?

M’n dochter is ziek (bijna 7m) en alleen in haar bedje slapen lijkt onmogelijk. Zou haar graag bij mij/ons in bed nemen, maar we hebben dat tot nu toe nog nooit gedaan. Ik ken de veilig slapen-regels, maar geef geen bv dus dan houdt dat eigenlijk weer op als ik het goed begrijp. Hoe dan jullie dat? Dan niet samen slapen? Of wel, en heb je dan tips? Veilig samen slapen strikt volgen, ook zonder bv?

1 like

Ik heb er bizar veel last van gehad (gaf flesvoeding) en overal toen gelezen dat medicatie veel bijwerken had. Vreselijk hè? :pensive: Bij veel pijn ben ik met sportbh onder koude douche gaan staan en er zijn heel wat koude witte kolen doorheen gegaan.

“Helaas” mag ik het over een paar weken voor de derde keer meemaken. Omdat ik op het moment zelf iedere keer zo baalde van de pijn, ben ik vooral nieuwsgierig of zo’n pilletje nu zou werken.

3 likes