Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier baby van 9 maanden en herkenbaar!!! De nachten gaan gelukkig nog wel goed (al was ze vanochtend wel opeens weer vroeg wakker), maar inslapen is even heel moeilijk.

Dus waar ze voorheen na een kwartiertje zelf rommelen lekker in slaap viel, is het nu hysterisch huilen :’) en dat terwijl wij geen knuffelaar hebben, legt ze nu wel opeens haar hoofdje op mijn schouder. Enige wat wij doen is toch laten merken dat we er zijn.

En wat hier gek genoeg werkt, heel raar hoor, is haar even eruit halen, neerleggen op het verschoonkussen, en luier even aan en uit ofzo. Alsof we een deel van het ritueel opnieuw doen. Kan ook heel erg toeval zijn hoor.

Ben benieuwd hoe anderen het ervaren, maar ik herken je verhaal dus zeker. Optrekken, heeeel fysiek zijn, echt een ontwikkelingssprong weer.

Oh en als ze echt niet wil slapen voor het middagdutje geven we nu toch maar een extra flesje (lang en dun kind)

Maar dat is ook een beetje kenmerkend voor die ‘sprongetjes’ toch? Dat baby’s slecht slapen op het moment dat er veel ontwikkelingen plaatsvinden? Volgens mij is het voor velen herkenbaar hier.

Heftig wel hoor, wij legden N vaak bij ons en dan viel ze na een uur haren trekken, woelen en draaien wel in slaap. Van ellende ben ik er ook wel een paar keer mee naar beneden geweest maar dat was meer uitstellen van het probleem. :sweat_smile: Gaat weer voorbij, maar zwaar is het zeker.

2 likes

Ja, E is nu aan het lopen net, en een week ofzo onrustig, huilen en een paar uur wakker tussen 3-5…

2 likes

Is er niet wat anders aan de hand? Tandjes die doorkomen, misschien last van de oortjes?
Mijn kind is alleen overstuur en ontroostbaar als hij pijn heeft namelijk, ik weet niet hoe dat bij andere baby’tjes zit.

Wel heel vervelend zeg, midden in de nacht nog autorijden. Hopelijk gaat vannacht beter.

En @Madelief thanks! Wij hebben eigen dekbedden, niet romantisch wel handig nu, en een nestje ook nog in huis. Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat we fijn vinden dus, maar was benieuwd naar andere ervaringen.
Vannacht nog op de bank gebivakkeerd, maar vind het gevaarlijker om daar in slaap te dommelen. Vanavond het grote bed maar eens proberen!

Als je terugdenkt aan de avond ervoor. Hoe verloopt die? Kun je de drukte im de avond koppelen aan de drukte in de nacht? Wij merkten bij S vaak dat als hij de uren voor slapen of overdag heel druk was met allemaal nieuwe prikkels dat hij moeilijker sliep. Soms ook praten en gillen in de slaap.

2 likes

Klinkt echt als een rot nacht :frowning: ja, volgens mij juist in zo’n lastige periode is een voorspelbare dag heel belangrijk. Dus met min of meer vaste slaapjes en het liefst in bed.

1 like

Er gewoon mee dealen? Bijna alle jonge kinderen hebben periodes van meer huilen en minder slapen. Je moet er gewoon het beste van maken en er vooral niet te veel in blijven hangen.

5 likes

Niks meer kan vragen? Je spamt regelmatig meerdere topics vol met je constante geklaag. :sweat_smile:

2 likes

Alle drie mijn kinderen hadden het in enige mate rond ontwikkelingen en slaapregressies.

Eigenlijk werkt bij ons alleen gewoon bij ons nemen, knuffelen, zingen en desnoods een voeding/flesje/water.

Eens met @Coco .
Het valt mij ook erg op.

2 likes

weg

Nou, dit lijkt me toch ook niet nodig.
Tuurlijk, een post kan je niet aanstaan. Maar dit is gewoon flauw.

8 likes

Omdat het gewoon irritant is om een forum na een week te openen en overal jou constante gezeur te lezen. En het is volgens mij al door meerdere forummers gezegd, dat het echt heel veel is.

We zitten hier allemaal met kinderen die regelmatig slecht slapen, geen fles willen drinken, ziek zijn en niet naar de opvang kunnen. En tuuuuuurlijk mag je eens klagen als je 3 nachten niet geslapen heb. Maar jij klaagt al 3 keer na 1 nacht of bij voorbaat al.

2 likes

Oooh, is het een wedstrijd wie de meeste slechte nachten heeft hier? Dat wist ik niet.

5 likes

Zit je aan de drugs ofzo? Dat je daarom dingen leest die er niet staan?

1 like

Nou ja, als zelfs een ander topic openen niet helpt dan weet ik het ook niet meer…

1 like

Ben het er wel mee eens dat er ontzettend veel geklaagd wordt door @Ohappyday en overal beren op de weg worden gezien, waar continu over gepost wordt.

Niet alleen in deze topics maar ook in bijv. Corona topic etc.
Volgens mij heeft @Ohappyday al eens aangegeven hulp tr gaan zoeken hiervoor en dat lijkt me dan ook erg verstandig.
Het komt op mij behoorlijk obsessief en dwangmatig over
Ik hoop dat je aan therapie veel gaat hebben @Ohappyday

Mensen… relaxt aub

6 likes