Tips, ervaringen & aanraders #5

Bij de Blokker hebben ze veel leuke badspeeltjes. Ik heb dit bijv op het verlanglijstje staan

1 like

Mn nichtje heeft deze en dat vind ze echt super leuk. Kun je ijsjes maken met badschuim

7 likes

Pff ik vond dit ook zo lastig, had hier ook echt last van. Na kleine 3 maanden ging ik weer aan het werk, maar dat ging niet altijd even soepel. Voelde echt alsof mijn scherpte weg was. Maar, het gaat over. Na 9 maanden gestopt met borstvoeding en na 10/11 maanden echt weer het gevoel dat ik mezelf aan het worden was.

1 like

Wij hebben het getest door een zelfgemaakt flesje en een flesje gemaakt met Babybrezza te wegen en in ons geval was het praktisch identiek. Je moet de draaischijf wel goed schoonhouden, anders slibt hij wat dicht en verandert de dosering. Daar zijn we in het begin weleens mee de mist ingegaan. Maar ik vond het ideaal, zeker voor een meerling.

1 like

@Eendagsvlieg @Batalash @Karl_Lagerfeld bedankt voor de tips! Ik wil er bijna zelf mee spelen haha, vooral dat ijsjes maak ding :rofl:

1 like

Zo blijf je daar zo lang nog last van houden of komt het dan door over belasting dat het weer op speelt?

Welke oefeningen heb jij ervoor?
Ik heb vlinderen, brug, navel intrekken en bekkenbodem soort van samen trekken. Deze oefeningen zijn dan om mee te beginnen om te kijken of het verlichting biedt.

Laat het me weten als je iets leuks gevonden hebt? Ik zoek ook zoiets voor kerst voor onze baby. Zag op vinted wel overal zo’n zwart jurkje met glitterrokje van tule maar vind zwart wel weer heftig.

1 like

@Koda ik meen dat jij gereageerd had op mijn bericht maar misschien heb je het weggehaald? Fijne tips waren het in elk geval, heel erg bedankt en jij ook @Fishing :smiling_face_with_three_hearts: Ze heeft net weer twee driftbuien gehad, heerlijk zo midden in de nacht. Ik heb maar even meegehuild en nu kijkt ze filmpjes op papa’s telefoon :skull:

1 like

Ken je de instagram big little feelings? Zij hebben hier ook vaak tips voor. Ze hebben ook een highlight over tantrums.

1 like

Die bil had ik voor mijn zwangerschap ook al eens last van, is blijkbaar een terugkerend kwaaltje. Heb geen idee hoe die oefeningen heten. Navel intrekken idd (wat ik overigens altijd verkeerd deed en bij die bekkenbodemtherapeut drie sessies over gedaan heb om te begrijpen om welke spieren dat nu gaat :sweat_smile: ), denk ook brug, (op rug liggen, navel intrekken, billen omhoog), vlinderen ken ik niet.

3 likes

Meh balen zeg, helemaal zo snachts. Wat wij bij K. doen is het benoemen en erkennen (ik zie dat je verdrietig / boos bent en dat mag, papa/mama is hier voor je en als je een knuffel wilt komen we naar je toe). Als er een duidelijke aanleiding is benoemen we die ook (bv ik snap dat je graag een snoepje wilt, maar mama is aan het koken dus we gaan nu niet snoepen. We gaan zo eten. Daar mag je best boos over zijn.). Dan laten we haar verder met rust / “in haar sop gaarkoken”. Wij merkten dat het forceren en haar toch oppakken juist averechts werkt bij haar en haar nog bozer maakt. We zijn wel in de buurt, ze kan ons zien en houden haar in de gaten. Toen ze jonger was ging ze dan bv wel eens met haar hoofd op de grond bonken en dan greep ik wel in “je mag boos zijn, maar je mag jezelf geen pijn doen. Mama komt je nu dus even helpen”. Dan werd ze vaak eerst nog bozer hoor als ik haar oppakte, maar ik wil niet dat ze zichzelf pijn doet dus dat was dan maar zo. Vaak als ik haar dan daarna weer neerzette was ze nog wel boos, maar in ieder geval niet meer aan het hoofdbonken. Of als we merken dat ze rustiger wordt en wel behoefte krijgt aan een knuffel of bij ons zitten gaan we natuurlijk ook naar haar toe.

3 likes

Is iemand bekend met deze koekjesuitdeelwikkels van hema?

Ze hebben ze niet in de winkel op voorraad maar wel online; kan er ook een pakje rozijntjes oid in of past dat niet?

Mijn middelste dochter heeft deze voor Sinterklaas gehad

Maar zij is wel al 2,5. De dochter van 4 vindt dit ook fantastisch. Ik denk dat ze daarvoor ook wel met alleen die ballen in bad heel leuk vinden, want die hebben verschillende texturen

1 like

Nee die winkelvoorraad online is inderdaad niet echt accuraat. Of gewoon niet, is mijn ervaring. Hoop dat je er nog een paar op de kop kan tikken. Hier ligt de la vol met die van hema (echt mn favoriet) en wat rompers van Feetje, helemaal geen bamboe of stretch en ook een hele andere prijsrange - dus dit is een slechte tip.

2 likes

Ik zelf was na zes maanden wel weer een beetje terug op aarde. Maar ik heb nog steeds altijd een zwaar hoofd, hoeveel ik ook slaap. Alsof mijn kind een extra hoekje in m’n hersenen heeft ingepikt ofzo. Nu 10,5 maand postpartum trouwens.

Ik ben ook nog wel warrig maar ik stelde precies dezelfde vraag rond drie maanden en toen was ik echt bang dat ik nooit meer zou kunnen functioneren. Maar dat lukt wel. Ik merk wel dat mijn ADD weer erger is maar ik zit nu ook in een extreem drukke periode waarin ik het overzicht gewoon verlies.

@Tubing @Nefertiti @anon50301661 ik ben zelf een beetje bang want ik ben nog zo snel moe en niet-geconcentreerd. Ik begin na de jaarwisseling weer met werken en ben echt bang dat ik om 2 uur in slaap ga vallen :sweat_smile: En dat terwijl ik nu zeker 8 a 9 uur per nacht slaap.Ik heb door een ongelukkige val hoofdletsel en sowieso moeite met zaken onthouden, nu lijkt het nog eens x10. Zal vast goed komen en even een nieuw ritme zoeken.

Mijn meisje is vandaag al 3 maanden oud, hoe kan die tijd toch zo snel gaan :pleading_face::pleading_face:

2 likes

Drie maanden is nog niks joh. Ik vond het ook wel helpen om weer structuur in mijn dag te hebben, ik begon na 4,5 maand met werken en nouja, ik ben door mijn proeftijd heen gekomen dus ik zal wel iets goed hebben gedaan. Maar ideaal was het niet.
Ik hoop dat ze er op je werk ook gewoon begrip voor hebben, vooral omdat je al een geschiedenis hebt door je hoofdletsel. Komt vast goed :heart:

1 like

Deze word bij ons fanatiek gebruikt!

Voor de dames met een puckababy piep of iets soortgelijks. Mijn baby kan er in de nachten prima in slapen, maar het liefst wel wanneer hij al echt slaperig is. Alleen wanneer we hem tijdens de nacht voeden, dan halen we hem eruit en hij is dan zodanig wakker dat hij niet meer terug wilt slapen in de piep omdat hij zijn handjes wilt bewegen. Dus de laatste paar uurtjes slaapt hij dan gewoon met zijn lakentje en dekentje. Maar ik wil eigenlijk dat hij gewoon de hele nacht in de piep slaapt :sweat_smile:. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

2 likes

Ik had mijn baby in de Pacco inbakerzak (weet niet of die op de Piep lijkt maar goed) maar daar lieten we haar gewoon in zitten tijdens het voeden!
Is dat geen idee?