Ik wil je een hele dikke knuffel geven! 
Heeft iemand dĂ© tip voor mân zoontje die elke ochtend een natte slaapzak heeft omdat hij is doorgelekt? Hij slaapt op zân buik en zân luier zit zĂł vol âs ochtends.
DĂ© tip klinkt alsof je al veel hebt geprobeerd dus misschien is deze te makkelijk, maar mijn tip: in de nacht een maatje groter, werkt hier tot nu toe nog altijd. Andersom aantrekken lees ik veel, maar zelf geen ervaring mee.
Grotere maat hielp hier en dan vooral een luierbroekje.
Ik weet niet of hij wakker wordt van verschonen, anders voordat je zelf gaat nog een schone.
Denk dat de basis allemaal hetzelfde is en dat het altijd zoeken is wat bij jou en je kind past. Een methode met een strak schema, of juist meer op gevoel, etc.
Dit boek bestaat iig uit deze onderdelen: de basis (theorie over een onrustige baby en slaap in het algemeen), werken aan slaap en onrust (hulpmiddelen en slaaptrainingen) en het droomplan (droomplan per leeftijdscategorie en onderdeel beren op de weg).
Edit: dit is een voorbeeld van zoân âdroomplanâ en een ritme voor 8-12 maanden
Geen idee, heb verder geen boeken gelezen over slapen. Deze werd me aangeraden door een moeder op het kdv omdat zij er ook succes mee geboekt hadden dus heb niet verder gezocht 
Het is vaak wel principe van gecontroleerd laten huilen geloof ik⊠Moet bij je passen.
Nee hoor, in het boek staan verschillende methodes: Laat maar huilen (cry it out), gecontroleerd huilen, niet laten huilen, niet laten huilen (maar wel slapen in eigen bed) en niet laten huilen (geleidelijke verwijdering).
Er staan ook nog verschillende opvoedingsstijlen beschreven: natuurlijk ouderschap, gestructureerd ouderschap en flexibel ouderschap, dus denk dat iedereen er wel wat in kan vinden als je er behoefte aan hebt.
Hoe bevalt het hotel leven? Ik wil dit echt ook zooooo graag! Maar toen ik het een keer zei werd ik heel raar aangekeken 
Mijn kind eet tegenwoordig amper fruit, opeens vindt hij alles vies
.
Maar heeft iemand nog tips voor snacks? Tomaten en komkommer lust hij ook nietâŠ
Ik maak weleens gezonde brownies/koekjes maar soms wil ik ook eens wat anders aanbieden en eerst at hij meestal fruit als tussendoortje.
Hij is 2 jaar.
Smoothie maken, evt samen?
Of havermout-banaan koekjes bakken. Kun je ook wortel doorheen doen, of courgette. Lekker met wat rozijnen en kaneel
N eet graag geroosterde kikkererwten (met kruiden) of van die bbq rijstwafels
Ik heb nu een baby die weigert om meer dan 45 minuten achter elkaar te slapen overdag, volgens mij doe ik alles al âgoedâ qua de basisprincipes, maar effect, ho maar 
Dus het zal inderdaad een kwestie van uitzitten zijn, wanneer ging het bij jullie beter?
Wat gebeurt er dan na die 45 min? Wij lieten S dan helemaal met rust. Geen oogcontact maken en dan doezelde hij weer in voor nogmaals 45 min.
Hier ook, na 45 min is ze weer wakker en ligt ze te lachen en spartelen (ze is nu 3 maanden). Gelukkig slaapt ze in de nacht wel veel langer.
Hier ook eenzelfde ervaring als @Ovenschaal. Het duurde echt lang voor ze langere dutjes ging doen, ik denk rond 11 maanden. Toen ging ze ineens lange dutjes doen (vaak 2,5 uur nu, maar dat is er dan wel nog maar één op een dag).
Over het algemeen wat hier iemand anders ook beschreef: lachen, geluidjes (hele schattige geluidjes, dat wel
) en spartelen. En uiteindelijk gaat ze ons âroepenâ 
Eerder sliep ze wel langer in de kinderwagen na de wandeling, maar die truc helpt niet meer.
Maar goed, ze is vrolijk, groeit meer dan goed en in de avond/nacht doet ze het best okee. Dus erg geruststellend om te horen dat meer babies dit hebben en het vanzelf beter gaat 
Thanks iedereen voor jullie ervaringen 
Fijn, deze herkenning. Mijn baby (5 mnd) slaapt 's nachts op zich redelijk, vaak nog wel een voeding, maar overdag doet ze steeds korte dutjes van 30/45 minuten. Ik doe ECHT mijn best ze te verlengen (vooral de middagdut) met wisselend succes. Ze is nu ook enorm verkouden en aan het hoesten, dus volgens mij niet het moment om aan slaaptraining te beginnen of het ritme ineens om te gooien. Ik krijg door alle berichten op internet over slapen en korte dutjes soms echt het idee dat ik het helemaal verkeerd doe en daar word ik dan zo onzeker van
Een wasbare luier voor de nacht gebruiken. De elastieken zitten beter om het lichaam heen waardoor minder kans op lekkage en ze hebben meestal ook dubbele lekgootjes (betekent dat er twee elastieken achter elkaar zitten waardoor kans op doorlekken heel klein is). In een normale luier lekt mân dochter ook standaard door in de nacht en nu nooit meer.