Tips, ervaringen & aanraders #5

Snap ik! Ik schrok alleen omdat ik me begon af te vragen of ik nu gedroomd had dat je had gereageerd of dat je echt gereageerd had. :sweat_smile: Zo 's nachts kan mijn brein nog weleens rare dingen met me uithalen haha

Ik haalde ze nooit uit de piep of mini behalve bij een poepluier

2 likes

Boek staat hier in de kast, maar vond het zelf niet zo boeiend. Wakkertijden en wat schema’s, maar werkte hier toch niet. Kan vandaag wel wat foto’s voor je maken van de voorbeelden bij 9 maanden, dan stuur ik je dat in een pb.

1 like

Kun je mij een privé berichtje sturen? Ik heb misschien ook nog een boek waar je iets aan hebt

1 like

Heeft iemand toevallig nog een succes recept voor (redelijk) gezonde appeltaart?

Als M. heel overstuur is, ga ik naast haar zitten en ga ik iets fluisteren. Soms wordt ze dan stil, omdat ze toch wel nieuwsgierig is en wil horen wat ik zeg. En ik ga soms een liedje zingen (en dan gaat ze al snikkend vaak meezingen, hartverscheurend haha)

3 likes

Ja wij hebben dat boek gebruikt en het was life changing voor mij/ons. Na een paar dagen sliep mijn zoon door en zijn zus volgde een paar dagen later. De eerste nacht was heftig en doorzetten, maar ik had me er op ingesteld dat het hel zou worden. Daarna meteen resultaat en we hebben de principes/theorie later ook nog vaak gebruikt als ze een tijdje wat slechter sliepen. Ook de schema’s voor overdag hielpen echt (zo bleek dat hun ochtendslaapje te laat was bijvoorbeeld).

1 like

Ik wil je een hele dikke knuffel geven! :sparkling_heart:

1 like

Heeft iemand dé tip voor m’n zoontje die elke ochtend een natte slaapzak heeft omdat hij is doorgelekt? Hij slaapt op z’n buik en z’n luier zit zó vol ‘s ochtends.

Dé tip klinkt alsof je al veel hebt geprobeerd dus misschien is deze te makkelijk, maar mijn tip: in de nacht een maatje groter, werkt hier tot nu toe nog altijd. Andersom aantrekken lees ik veel, maar zelf geen ervaring mee.

3 likes

Grotere maat hielp hier en dan vooral een luierbroekje.
Ik weet niet of hij wakker wordt van verschonen, anders voordat je zelf gaat nog een schone.

Denk dat de basis allemaal hetzelfde is en dat het altijd zoeken is wat bij jou en je kind past. Een methode met een strak schema, of juist meer op gevoel, etc.

Dit boek bestaat iig uit deze onderdelen: de basis (theorie over een onrustige baby en slaap in het algemeen), werken aan slaap en onrust (hulpmiddelen en slaaptrainingen) en het droomplan (droomplan per leeftijdscategorie en onderdeel beren op de weg).

Edit: dit is een voorbeeld van zo’n ‘droomplan’ en een ritme voor 8-12 maanden

3 likes

Geen idee, heb verder geen boeken gelezen over slapen. Deze werd me aangeraden door een moeder op het kdv omdat zij er ook succes mee geboekt hadden dus heb niet verder gezocht :slight_smile:

1 like

Het is vaak wel principe van gecontroleerd laten huilen geloof ik… Moet bij je passen.

1 like

Tip voor een druilerige dag. Weer vermaak voor een kwartier :sweat_smile:

15 likes

Nee hoor, in het boek staan verschillende methodes: Laat maar huilen (cry it out), gecontroleerd huilen, niet laten huilen, niet laten huilen (maar wel slapen in eigen bed) en niet laten huilen (geleidelijke verwijdering).
Er staan ook nog verschillende opvoedingsstijlen beschreven: natuurlijk ouderschap, gestructureerd ouderschap en flexibel ouderschap, dus denk dat iedereen er wel wat in kan vinden als je er behoefte aan hebt.

1 like

Hoe bevalt het hotel leven? Ik wil dit echt ook zooooo graag! Maar toen ik het een keer zei werd ik heel raar aangekeken :rofl:

3 likes

Mijn kind eet tegenwoordig amper fruit, opeens vindt hij alles vies :upside_down_face:.
Maar heeft iemand nog tips voor snacks? Tomaten en komkommer lust hij ook niet…

Ik maak weleens gezonde brownies/koekjes maar soms wil ik ook eens wat anders aanbieden en eerst at hij meestal fruit als tussendoortje.
Hij is 2 jaar.

Smoothie maken, evt samen?

Of havermout-banaan koekjes bakken. Kun je ook wortel doorheen doen, of courgette. Lekker met wat rozijnen en kaneel

1 like

N eet graag geroosterde kikkererwten (met kruiden) of van die bbq rijstwafels

1 like