Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb nu een baby die weigert om meer dan 45 minuten achter elkaar te slapen overdag, volgens mij doe ik alles al ‘goed’ qua de basisprincipes, maar effect, ho maar :expressionless:

Dus het zal inderdaad een kwestie van uitzitten zijn, wanneer ging het bij jullie beter?

1 like

Wat gebeurt er dan na die 45 min? Wij lieten S dan helemaal met rust. Geen oogcontact maken en dan doezelde hij weer in voor nogmaals 45 min.

Hier ook, na 45 min is ze weer wakker en ligt ze te lachen en spartelen (ze is nu 3 maanden). Gelukkig slaapt ze in de nacht wel veel langer.

1 like

Hier ook eenzelfde ervaring als @Ovenschaal. Het duurde echt lang voor ze langere dutjes ging doen, ik denk rond 11 maanden. Toen ging ze ineens lange dutjes doen (vaak 2,5 uur nu, maar dat is er dan wel nog maar één op een dag).

1 like

Over het algemeen wat hier iemand anders ook beschreef: lachen, geluidjes (hele schattige geluidjes, dat wel :wink: ) en spartelen. En uiteindelijk gaat ze ons ‘roepen’ :slight_smile:

Eerder sliep ze wel langer in de kinderwagen na de wandeling, maar die truc helpt niet meer.

Maar goed, ze is vrolijk, groeit meer dan goed en in de avond/nacht doet ze het best okee. Dus erg geruststellend om te horen dat meer babies dit hebben en het vanzelf beter gaat :slight_smile:

Thanks iedereen voor jullie ervaringen :slight_smile:

2 likes

Fijn, deze herkenning. Mijn baby (5 mnd) slaapt 's nachts op zich redelijk, vaak nog wel een voeding, maar overdag doet ze steeds korte dutjes van 30/45 minuten. Ik doe ECHT mijn best ze te verlengen (vooral de middagdut) met wisselend succes. Ze is nu ook enorm verkouden en aan het hoesten, dus volgens mij niet het moment om aan slaaptraining te beginnen of het ritme ineens om te gooien. Ik krijg door alle berichten op internet over slapen en korte dutjes soms echt het idee dat ik het helemaal verkeerd doe en daar word ik dan zo onzeker van

2 likes

Een wasbare luier voor de nacht gebruiken. De elastieken zitten beter om het lichaam heen waardoor minder kans op lekkage en ze hebben meestal ook dubbele lekgootjes (betekent dat er twee elastieken achter elkaar zitten waardoor kans op doorlekken heel klein is). In een normale luier lekt m’n dochter ook standaard door in de nacht en nu nooit meer.

Het enige wat bij ons hielp was 2 luiers over elkaar, dus de normale maat een dan een grotere maat eroverheen.

Ik wil dit aanraden! Voor 5 december gekregen en zowel mijn baby van 8 maanden als mijn peuter van 2,5 hebben hier serieus heeel de dag mee gespeeld. Superleuk en leerzaam speelgoed.

5 likes

Hahah die foto van dat meisje met dat gele scherm. Zo zou mijn dochter er denk ook bij zitten. Heel leuk! Misschien een leuk kerstcadeau, zocht nog iets.

Ik zoek van die doekjes, in alle kleuren. Beetje doorschijnende stof, ik kan het gewoon online niet vinden maar weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken. Alleen speeldoeken die heel groot zijn, en alle kleuren in een hebben zeg maar, kom ik tegen. Het zijn een beetje van die goochel-doekjes zeg maar. Iemand een idee?

Precies dit! Speeldoeken, ja, hoe heb ik dit nou niet kunnen vinden. Thanks!!

1 like

Ik heb precies deze vandaag net binnen gehad! Besteld Voor R. haar verjaardag, bij lobbes zijn ze 9,99 :relaxed: Weet alleen niet hoe je dan met verzendkosten uitkomt, ik had nog meer nodig.

Zijn erg leuk ook in het echt!

Bij lobbes noemen ze ze goochel sjaaltjes btw.

1 like

Misschien is het al honderd keer getipt, maar het spel “Mijn eerste boomgaard” van Haba is echt leuk als eerste spel voor peuters.

Mijn dochter is nog geen 2.5 jaar en ze kan het al best goed spelen met natuurlijk wat sturing hier en daar. En het is een coöperatief spel, je speelt samen tegen de raaf.

5 likes

De tip die bij ons helpt is luierbroekjes ipv luiers! Nooit meer een lekkage (J. slaapt op haar buik en iedere ochtend was alles nat).

1 like

Ah top! Daar moest ik toevallig nog een badboekje bestellen waar m’n dochter door geobsedeerd is. Dus dat komt mooi uit. Ze hebben 4 varianten en je kunt niet kiezen welke je krijgt dus duim voor me dat we de jungle editie krijgen!

1 like

Oh dat is altijd stom he. Hopelijk de goede variant!

1 like

Voor iedereen die heeft gereageerd: bedankt voor de tips!

Hij ligt nu met een pampers luierbroekje te slapen. Hoop dat het helpt :blush:. En zo niet, dan zijn hier genoeg tips gedeeld die ik daarna kan proberen

2 likes

En @KJuffie waren hier een grote hit! Ik deed ze in zo’n tissuebox. Hij bleef ze er maar uittrekken. En als ik ze even over zn hoofd deed kijk hij me altijd half scheel aan omdat het zo gek was dat er iets doorzichtigs met kleur over zn hoofd zat :rofl: :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Oh leuk ja! Heb op K. haar kamer nog een lege billendoekjesbox die we niet meer gebruiken omdat ze zindelijk is, daar kunnen ze ook wel in.

R. zit constant dingen of haar handen voor haar ogen te doen momenteel, dan er net langs af of door haar vingers kijken en dan ligt ze helemaal dubbel. Dus denk dat ze deze ook heel leuk gaat vinden. En grote zus zal er ook wel raad mee weten.

1 like