Ah ja leuk!
Achteraf gezien had ik ze ook al veel eerder kunnen halen. Ze zijn ook leuk aan een babygym met een belletje of houten ring eraan oid. Ze hebben er in ieder geval lang plezier van!
Ah ja leuk!
Achteraf gezien had ik ze ook al veel eerder kunnen halen. Ze zijn ook leuk aan een babygym met een belletje of houten ring eraan oid. Ze hebben er in ieder geval lang plezier van!
Och ja die schema’s… onze oudste sliep overdag als een os, maar vanaf 17.00 veranderde de co-sleeper in een slangenkuil ofzo. Ze wilde er echt niet in en raakte dan helemaal overstuur tot ze tegen middernacht in slaap viel.
Ik had toen een dag dat ik exact het schema uit het boek volgde (meer geluk dan wijsheid) en denk je dat het verschil maakte? Natuurlijk niet
Net zoals het slapen-drinken-knuffelen-spelen-slapen. Als je kind steeds maar 35-45 minuten (of minder) slaapt loopt dat ook volledig spaak. Zelfs met borstvoeding zag ik echt niet zitten zo vaak te voeden. En ja dan gebeurt het wel eens dat je juist voor het slapen laat drinken. Heb ik me bij de eerste ook te druk over gemaakt, want al die experts ‘dreigen’ dan met slaapassociaties en ander onheil.
Heel herkenbaar inderdaad! Hier ook bijna een jaar van korte dutjes. Ik was altijd heel jaloers op vriendinnen die al een ‘ritme’ hadden want dat kwam bij ons pas een beetje vanaf het moment dat ze twee dutjes deed en dan nog niet op vaste tijden. Hoe vaak ik wel niet het boek slaap! Heb gelezen… Ik heb ook op het punt gestaan een dure slaapgids te kopen of een consult te boeken van die snuggles slaapcoach omdat ik dacht dat het aan ons lag dat ze overdag maar Max 30min sliep. Inmiddels doet ze 1 middagdutje van soms wel 2 uur en als ik dit van te voren had geweten had ik me niet zo extreem druk gemaakt om alle schema’s. Goed voornemen voor bij m’n tweede is om me niet meer zo druk te maken maar ik weet ook nog goed hoe moe en wanhopig ik was door het slechte slapen dat je alles aangrijpt wat zou kunnen helpen . Tot nu toe slaapt ze een stuk beter dan haar zus dus wie weet!
Mochten jullie kindjes met waterpokken naar de opvang? Ik las op Thuisarts dat het ze vaak toch al besmettelijk waren zonder blaasjes en dat het dus weinig zin heeft om ze dan toch thuis te houden…
Ze is totaal niet ziek verder en heeft minimale jeuk…
Ik zou even bellen. Waar ik werk hebben we wel als beleid dat wanneer ze blaasjes hebben, nog gevuld met vocht, ze niet mogen komen. Dan vinden we het te besmettelijk als het open gaat en in verband met infectiegevaar van de open wondjes. Als het ingedroogd is mogen ze weer komen.
Ah ja precies ik las dus als dat het per opvang ook kan verschillen. Ben bang dat ze een soortgelijk beleid hebben. Ik ga straks maar even bellen. Bedankt!
Ja ik hoop het ook echt (ook omdat ze gewoon niet ziek is). Het lijkt alleen alsof het KDV hier elke gelegenheid aanneemt om kids te weigeren (oa door personeelstekort) maar we gaan het zien.
Ik wilde eerder op je reageren maar zei toen eigenlijk meer van hetzelfde wat iedereen al had gezegd, dus had het bericht gewist. Maar nu blijft sinds gisteren het reactiescherm met m’n reactie in beeld bij mij dus ik moet iets posten om daar vanaf te komen. Sorry voor deze zinloze post
Ongevraagd advies, maar toen ik hoogzwanger was kreeg ik een heel fijne en dikke badjas met lekkere sloffen erbij. En ik vond dat achteraf zo’n goed cadeau want als je er 's nachts elke 3 uur uit moet, maakt een warme badjas en sloffen het iets menselijker.
Mijn baby van 11 maanden (9,5 gecorrigeerd) heeft maandag haar inentingen gehad en krijgt ook tandjes. Ze slaapt heel erg lang s ochtends zo’n 3,5 uur en nu vannacht al van 7 tot half 9 en is nog steeds niet wakker. Wat zouden jullie doen, toch wakker maken of lekker laten liggen? Normaal is ze rond half 7 al wakker
Bij ons mocht het ook, werd wel briefje op gehangen ivm mogelijke zwangeren. Dag er na ging alles in lockdown dus alsnog alles thuis uitgeziekt, maar mocht die ene dag wel gewoon komen.
Heeft er iemand ervaring met het kiezen van een bakfiets? Ik heb een driewieler geprobeerd en vond dat zó eng rijden. Erg onnatuurlijk en zeker als de weg afloopt richting stoep, ging heel dat ding heen en weer. Is een tweewieler wat natuurlijker fietsen? Lijkt me ook best instabiel en ben bang dat ik alles eng vind pfff
Mijn zus heeft een tweewieler van bakfiets.nl, die wij ook regelmatig lenen en die rijdt heerlijk! Ik vind het echt wel natuurlijk fietsen met twee wielen. In het begin is het natuurlijk wennen, maar hij rijdt snel heel prettig.
We hebben in de zomervakantie de Urban Arrow gehuurd en die rijdt nog beter (betere vering), maar is wel veel duurder!
Al met al een aanrader hoor!
Ik heb een driewieler! Ik was naar een testdag geweest om allerlei bakfietsen te testen.
Ik heb alles geprobeerd en kwam voor mij uit op een driewieler, het is wennen maar met drie kinderen vlak na elkaar vond ik een tweewieler ‘wiebelig’ en bij een stoplicht ermee stil staan ontzettend irritant, want ze gaan zitten bewegen en je moest die fiets dan echt goed vasthouden. Met een driewieler kan ik rustig blijven zitten en kunnen ze bewegen wat ze willen maar we vallen niet.
Je moet met een driewieler wel de bochten ‘rustiger’ nemen dan bij een tweewieler. Een tweewieler fietst wel heel fijn!
Mijn buurvrouw heeft een tweewieler en die heb ik meerdere malen in de winter onderuit zien gaan. Gaf mij ook geen fijn gevoel.
Thanks! De bochten nam ik rustig maar bij een aflopende weg ging ik tegen de stoep. Zat helemaal verkrampt daarna, lijkt me gevaarlijk. Maar ja, onderuit gaan met je twee wieler ook! Maar misschien gebeurt dat ook met een gewone fiets…ik ga gewoon even testen en bij slecht gevoel niet doen.
Ik heb sinds gisteren een Dolly (tweewieler). Ik heb er nog niet veel mee gereden, dus echt ervaring heb ik nog niet. Bij de proefrit vond de eerste meters wat wiebelig, maar de man van het bedrijf gaf als tip om ver vooruit te kijken (en niet naar beneden wat je in eerste instantie geneigd bent). Ook in de bochten moet je a la autorijden goed ‘de bocht doorkijken’.
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met het bedrijf van de Dolly bakfietsen echt heel goed. Super lieve mensen en ze nemen bij de proefrit (aan huis!) alle tijd voor je.
Wij hadden 3 weken na bestelling de bakfiets geleverd. Ik heb geen idee wat die nu bij Urban Arrow zijn, maar ik denk maanden.
En (en ik heb echt geen aandelen ) ze hebben nu een actie met gratis regentent en verzekering.
Ik heb sinds deze week een Dolly. Nog niet op gefietst want ik ging meteen op vakantie. Ik heb nu de maxi cosi in de houders en ga vandaag voor het eerst met de kinderen fietsen.
Tip: je mag tweedehands adapters in bruikleen nemen voor de maxi cosi.
Ik ben ook erg tevreden met hun service.
Ja van zenner. Persoonlijk zou ik het zakje aanraden met 500 elastiekjes (deze), de elastiekjes in de kleine verpakkingen zijn echt anders en vond ik veel te stug.
Edit: precies wat @superkonijn zegt dus. De neutrale hadden ze bij ons niet helaas. Neonkleuren wennen ook kan ik je vertellen
Oh… ik heb ze gekocht. Oh well, zetten we ze daarna wel weer op Marktplaats.
Ik vind de Maxi-cosi houder nog niet heel makkelijk in gebruik qua in-en-uitklikken. Hoop dat ik daar handiger in wordt.