Wij zitten even in een vervelende situatie en ik ben erg benieuwd of mensen dit herkennen.
Ons zoontje is 16 maanden en slaapt ontzettend goed, tot voor kort althans. Soms moesten we er een keer uit om een speentje terug te geven maar al met al sliep hij in de regel van 19 tot 8 uur (verwend zijn we, I know). Maar dat is dus sinds een week opeens héél anders. De avond gaat goed, maar vanaf een uur of 23.00 moet hij keihard huilen. Hij is dan een beetje van de wereld en kalmeren met een speen lukt niet. Vaak tillen we hem eruit omdat dat de enige manier is om hem enigszins rustig te krijgen. Maar eigenlijk lukt dat niet, wat bij ons een behoorlijk machteloos gevoel geeft. Als we het dan voor elkaar hebben dat hij slaapt herhaalt dit tafereel zich nagenoeg ieder uur. We begrijpen er compleet niks van. Kan dit een sprong zijn? Wat ik vandaag even probeer is hem paracetamol geven, om te kijken of hij pijn heeft of dat het dus wat anders is. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Mijn vriend is er vannacht maar naast gaan liggen omdat dat hem iets rustiger maakt, maar dus ook niet volledig. Hij blijft ook dan na elke slaapcyclus huilen en jammeren.