Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik ook niet, was onzeker of hij wel goed vast zat. Ik heb dolly gebeld en ze dachten dat hij wel goed zit. Heb voor de zekerheid wat foto’s gemaild.
Ik hoor geen klik en krijg hem na wat heen en weer de maxi cosi er weer makkelijk uit zonder knopjes te gebruiken.

3 likes

Hmmm ik ben juist de eerste keer 5 minuten bezig geweest om 'm eruit te krijgen :sweat_smile: Dus als het bij jou ‘vanzelf’ gaat vraag ik me af of hij echt goed zit.

Bij het inklikken kreeg ik de tip om bij je Maxicosi aan de onderkant de soort ‘klepjes’ met je hand opzij te duwen. Dit lukt bij de nieuwere modellen MC blijkbaar niet zo goed, maar wij hebben een vrij oude Pebble.

1 like

Ojee haha. Nou ik wacht de reactie op mijn foto’s nog even af voor ik ga fietsen met de baby.
Ja wij hebben een hele oude MC. Zo nog eens kijken of ik die klepjes opzij kan duwen.

Je hebt die kleine elastiekjes ook voor paarden en dan zijn ze wat minder glad. En die gaan minder snel kapot. Vind ik voor mn eigen haar fijn werken maar niet weet of dat bij kinder haar ook zo is

Ik heb altijd het idee dat met die plastic elastiekjes het haar helemaal kapot gaat? Of valt dat mee.
Het kdv doet altijd die elastiekjes in mijn dochters haar, omdat ze die van haar zelf eruit trekt.

Mijn kind trekt alle elastiekjes uit haar haar :sob:
Ze krijgt het gewoon voor elkaar om die mini elastiekjes eruit tr frutselen. :rage:
Ben altijd bang dat ze ze opvreet maar gelukkig nog niet gebeurd.

Mijne ook, zo irritant. Dan komt ze honderd keer per dag met die elastiekjes aanlopen en gaat ze op haar hoofd aanwijzen waar ik een staartje moet maken en het zit er nog geen 5 seconden in of ze trekt het er al weer uit. Heel af en toe lukt het als we een heel afleidingsprogramma klaar hebben staan en ze iets in haar handen heeft.

2 likes

Same here :joy::joy::joy:

Ze trekt het eruit en geeft me die elastiek, dan zit ze te wrijven op dr hoofd, doe em er weer in en weer hetzelfde liedje.

Ook als ik 10 x zeg dat ze het moet laten zitten trekt ze em er gewoon weer uit, ook als ik haar iets anders geef 🥲
Ik heb het ff opgegeven dus nu loopt ze weer rond met lelijk haar :joy:

1 like

Op de vorige opvang had onze dochter een leidster die echt de mooiste creaties maakte in haar haar (in mijn noob-ogen tenminste). Maar met van die mini rubberen elastiekjes en retestrak.

Ik heb haar een keer een kwartier met de Ipad moeten afleiden terwijl ik zwetend de elastiekjes eruit probeerde te krijgen :sweat_smile:

1 like

Same… Gister met een pincet deze elastiekjes maar gewoon kapot gemaakt haha. En hoe dan!? Ik heb al moeite om 1 elastiekje in dr haar te krijgen :sweat_smile:.

11 likes

Wij zitten even in een vervelende situatie en ik ben erg benieuwd of mensen dit herkennen.

Ons zoontje is 16 maanden en slaapt ontzettend goed, tot voor kort althans. Soms moesten we er een keer uit om een speentje terug te geven maar al met al sliep hij in de regel van 19 tot 8 uur (verwend zijn we, I know). Maar dat is dus sinds een week opeens héél anders. De avond gaat goed, maar vanaf een uur of 23.00 moet hij keihard huilen. Hij is dan een beetje van de wereld en kalmeren met een speen lukt niet. Vaak tillen we hem eruit omdat dat de enige manier is om hem enigszins rustig te krijgen. Maar eigenlijk lukt dat niet, wat bij ons een behoorlijk machteloos gevoel geeft. Als we het dan voor elkaar hebben dat hij slaapt herhaalt dit tafereel zich nagenoeg ieder uur. We begrijpen er compleet niks van. Kan dit een sprong zijn? Wat ik vandaag even probeer is hem paracetamol geven, om te kijken of hij pijn heeft of dat het dus wat anders is. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Mijn vriend is er vannacht maar naast gaan liggen omdat dat hem iets rustiger maakt, maar dus ook niet volledig. Hij blijft ook dan na elke slaapcyclus huilen en jammeren.

1 like

Oh deze krengen krijgt M steeds op het KDV in haar haar en die zijn er niet uit te krijgen. Zal er wel aan liggen dat ze echt heel erg krullen heeft, maar ik heb ze er laatst gewoon uitgeknipt. :face_with_hand_over_mouth:

Edit: oh spuit elf zie ik

Zou het snot/verstopte neus kunnen zijn? Dat hij daarom niet met de speen te kalmeren is?

1 like

Wij hebben dit ook in fases (althans, vaker wel dan niet :cry:) maar wel meestal met aanwijsbare oorzaak. Vaak inderdaad omdat er weer een tand of kies doorkomt. Het kan ook zijn dat hij oorpijn heeft, maar dan zou het vandaag beter moeten gaan. Sprongetje zou vast ook kunnen maar daar houd ik me niet zo mee bezig dus ik heb geen idee wanneer die sprongetjes zijn.

Haha dit heb ik dus ook, maar omdat het zulk ander gedrag is en hij enorme sprongen maakt verder dacht ik daaraan. Balen dat jullie dat ook hebben. Hij heeft inderdaad weleens dat slapen moeizamer gaat maar dan is hij ook ziek. Nu heeft hij wel een beetje eens snotneus maar volgens mij ligt het daar niet aan. Tanden kan natuurlijk wel, maar dan zou het vanavond heel anders moeten gaan. Mehh ik wil gewoon mn nachten terug :tired_face:

Heeft hij wel een beetje maar mn gevoel is dat dat het niet is…

Ja dat dachten wij ook, daarom is m’n vriend er ook maar naast gaan liggen vannacht, op het vloerkleed arme hij. Maar dat hielp dus ook niet volledig. Wel íets minder hysterisch maar niet dat hij dan opeens doorslaapt. Hij heeft nu 4 kiezen, die anderen schijnen pas over een tijdje te komen. Heeft jouw dochtertje al meer kiezen?

1 like

Ik dacht/denk ook vaak dat het verlatingsangst is (en daar was ik zó bang voor want dat is niet 1, 2, 3 voorbij lijkt me) maar gelukkig is het bijna altijd een week drama en dan weer een paar dagen goed voor het weer dramatisch is. Nu krijgt N ook wel in sneltreinvaart haar gebit moet ik zeggen, volgens mij is het nu al bijna compleet. Dus hopen dat dat het is en jullie nachten snel weer beter zijn!

Ja dit is bij ons ook zo, dus please laat het de tanden zijn😬 hij kreeg er opeens veel tegelijk en heeft nu weer van die viezige (typische) ontlasting dus ik sluit het nog niet uit…

Best al snel geloof ik, alleen de eerste weken toen hij nog veel wakker was in de nacht gedaan. Toen hij ging doorslapen maakte het verschonen hem juist onnodig wakker had ik het idee.

1 like