Tips, ervaringen & aanraders #5

@Sarie Wij hadden dat ook met H toen ze zo oud was. Ze had toen ineens een enorme ontwikkelingssprong (ze liep net een tijdje, wilde ineens alles zelf doen en begon steeds meer te zeggen en te communiceren) en ze kreeg kiezen. Vooral die kiezen zijn bastards. Bij ons was het leed binnen 2 weken klaar. Ik gaf haar soms ook wel een paracetamol ‘s nachts.

Ah dit klinkt wel als waarin ons kind nu ook zit, hij gaat zo hard opeens! Fijn dat het bij jullie tijdelijk was, hopelijk bij ons ook!

2 likes

Maar die eerste 4 kiezen heeft hij dus al, en op internet lees ik dat die 4 tweede kiezen pas vanaf 2 jaar doorkomen. Dus dat zal het dan toch nog niet zijn? :thinking:

Toen ik niet meer hoefde te temperaturen! Haha, heel snel dus al! Maar mijn kids hadden ook ‘geen last’ van hun luier.

2 likes

Help :joy:

1 like

Ja zoals de 18+ van Difrax. Weigerde mijn kind wel resoluut.

1 like

Difrax heeft inderdaad een massieve speen.

Maar die had mijn zoontje ook binnen een week in tweeën. Toen vond ik het wel mooi geweest.

1 like

En vanaf wanneer gingen jullie kleintjes daarop spelen?

1 like

Sinds een week wilt mijn dochtertje (3 maanden) overdag nergens meer liggen (box, speelmat, wieg) maar rondgedragen worden. De draagdoek is ook niet helemaal goed want ze wilt het liefst naar voren kijken.

Nu krijgen wij langzaam rugpijn en lamme armen, iemand tips?

Of in zo’n wipper? Wij hadden altijd zo’n baby bjorn ding en die vonden ze alle drie fantastisch

1 like

Hahah ohh zo was mijn zoon ook, wat een gedoe :grinning_face_with_smiling_eyes:
Hij kon met 3 maanden naar z’n buik rollen en heeft daarna geen seconden van zijn leven meer op z’n rug gelegen.

Ja een stoeltje misschien, ik heb de luna leaf die beweegt heel chill als je hem aantikt.

Wij hebben hem nooit gebruikt, gewoon kraanwater en dan op gevoel kokend water erbij (quooker water in thermoskan). Met kunstvoeding bedoel ik

3 likes

In een ringsling op je heup misschien, of in een draagdoek op je rug? Is wel even oefenen, maar met de Ruck knoop kunnen ze met je mee over je schouder kijken. Face forward dragen wordt afgeraden, maar er zijn wel draagzakken waar het (even) in kan.

1 like

Nee ik heb de nuna leaf gekocht omdat ik dacht dat die beweging haar meer zou kalmeren. En ik vind de bjorn borg ook echt heel erg duur

1 like

Elefanten van Van Haren
Hush Puppies bij de Scapino

1 like

@Mexi @Spaties Ik heb een oude triptrap waar het kuipje niet oppast, maar wel een wipper. Ga deze morgen eens op tafel zetten om te kijken of ze dat accepteert

@Snygg buikliggen is al helemaal brullen, dus dat rollen zal nog even op zich laten wachten. Gecorrigeerd is ze trouwens 2 maanden dus ze mag haar tijd nemen!

@Ivy @Discopony ik ga eens op zoek of vooruit dragen al kan.

Komende vrijdag moet ik sowieso naar het CB dus zal het daar ook bespreken

Dit ziet er echt uit als zo’n lijmlaag. Ook handig, om ze mee op de grond vast te plakken :+1: :laughing:

4 likes

Wij hebben anti-slipsokken van diverse merken (o.a. Happy Socks) voor onze dochter maar ik zie echt nul slijtage aan de antislip :slight_smile:

(Ik heb zelf wel van die huissokken en daar is het wel bij bedenk ik me nu)

1 like

Ik zie trouwens net dat het andere merk anti-slip sokken dat we hebben ook gewoon Ewers is :sweat_smile:

Ze hebben dus ook modellen met iets minder heftige antislip. Maar hierbij bevestig ik dus de tip voor Ewers :grin:

Ik bestelde ze destijds bij Slofjes.nl veel keus en een schattige webshop.

4 likes