Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik sluit me aan bij het bovenstaande: Mini Rodini, Lindex, Molo, Smafolk. Hugo loves Tiki zou je ook nog naar kunnen kijken.

1 like

MP Denmark!

1 like

Niet… heb dit toen op Instagram gevraagd en kreeg echt heeeel veeeel terug dat het loslaat en toen dus niet gedaan :rofl:

1 like

Maar wat moet je spuiten dan haha? Ik heb die plastic poten er helemaal niet meer terug onder gedaan. Andere handgreepjed erop en de kraan en wasbak gewoon grijs gelaten

De rest = de kraan? Ik zou wasbak en kraan gewoon laten :see_no_evil:

3 likes

Z8 newborn, name it?
En misschien stom gezegd maar de zeeman en de wibra hebben ook echt leuk babyspul

3 likes

Dank voor de merken! Zeeman en Wibra ga ik zeker ook even checken.

Heb je het goed schoongemaakt van tevoren? Dus echt met een ontvetter reinigen bv St Marc of verfreiniger. Dan goed drogen/laten drogen alvorens je de verf erop doet. Dat wil ook nog wel eens verschil maken.

1 like

Oh ik heb altijd hetzelfde. Houdt van lekker felle en primaire kleurtjes voor kleine kindjes.

Ik vind naast wat al genoemd is ook Little Green Radicals een heel leuk merkje:

1 like

Weet niet of iemand deze spenen gebruikt, maar zie dit net langskomen

1 like

Deze inderdaad, is trouwens goedkoper op hun eigen website ipv Zalando.

Love deze pakjes

3 likes

En @poesch als je kunt wachten tot Boxing day, zeker doen dan is alles nog goedkoper bij NEXT.

4 likes

Zijn er nog meer budget merkjes die leuk zijn, of online shops? Ik shop nu vooral via vinted en zeeman. De rest vind ik allemaal best prijzig voor de 2 maandjes dat ze het aan kunnen.

2 likes

Babystyling koop ik via vinted. Zitten leuke printjes tussen!

2 likes

Next? En ik ben laatst goed geslaagd in de Name It sale (online). Ik koop idd ook veel via vinted, want ze groeien er zo snel uit! Dan koop ik wel wat duurdere merken maar ook veel zara en mango.

1 like

Ah ja, al die merkjes zijn wel superduur :sleepy: Ik vind Zeeman en HEMA ook heel leuke kinderkleding hebben, en de Zara (maar is niet perse goedkoop). En ik kijk vaak in sales periodes op Zalando of Wehkamp, dan heb je een hoop merken bij elkaar.

Verder is denk ik 80% van de kleding van mijn kids 2e hands :sweat_smile: Want inderdaad, hoe lang hebben ze het aan. En het aantal mensen dat knaldure kleding koopt en dan 2e hands aanbiedt, met ‘is in de kast blijven liggen, nog helemaal nieuw’, is echt schrikbarend groot.

Via Vinted, Marktplaats, Instagram. Ik zet dan gerichte zoekopdrachten aan. Mijn ervaring is dat duurdere mmerkjes wel echt veel langer mooi blijven. En ik koop alles in 1x aan het begin van het seizoen, ben ik er 1/3 weken heel intensief mee bezig maar dan wel klaar voor 6 maanden.

Oja, en waar ik ook hekel aan had, was dat ik dan heel veel leuke kleding had die ze soms maar heel weinig aan had, omdat ze eigenlijk gewoon teveel had. Dus nu voor beide kinderen een soort capsule wardrobe, en is echt veel leuker want nu dragen ze alles veel vaker. En scheelt ook weer geld!

3 likes

Hebben jullie nog tips om een peuter onder de douche te krijgen?
L. weigert al maanden onder de douche te staan, ook niet als we haar dragen en samen proberen te douchen.
Het is echt krijsen en spartelen, dus ik kies dan maar voor het badje. Want ik ben echt bang dat ik haar een trauma aan doen als we blijven doorzetten en ik hou haar gewoon niet als ze zo gaat tegen strubbelen… nu past ze nog prima in haar baby badje hoor, maar douchen is soms makkelijker en sneller.

Misschien eerst alleen voetjes/ handjes met de douche. Of met de douchekop spelen als ze in bad zit. Wij hebben ook een losse douche en zetten we zachtjes aan en zo speelt ze ermee, ipv meteen normaal douchen.

4 likes

Ik denk dat het een fase is. S wilde op die leeftijd ook nooit onder de douche. We hebben hem spelenderwijs de douchekop aangeboden in z’n badje. Vervolgens heel langzaam is hij overgegaan op douchen.

1 like

Heeft iemand een tips tegen knarsen en groeipijn?

Mijn oudste heeft al heel lang last van groeipijn. Op zich helpt een zetpil wel maar ze heeft er zo vaak last van en wil ook niet elke avond maar een zetpil geven. Ze wordt helemaal huilend wakker van, zo zielig. Ik merk wel dat ze er op actievere dagen, zoals een kdv-dag, meer last van heeft. Maar straks gaat ze 5 dagen naar school en dan is dagelijks een zetpil ook geen oplossing. Heb ook al magnesiumolie geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Knarsen doet ze ook echt verschrikkelijk in haar slaap.