Babystyling koop ik via vinted. Zitten leuke printjes tussen!
Next? En ik ben laatst goed geslaagd in de Name It sale (online). Ik koop idd ook veel via vinted, want ze groeien er zo snel uit! Dan koop ik wel wat duurdere merken maar ook veel zara en mango.
Ah ja, al die merkjes zijn wel superduur Ik vind Zeeman en HEMA ook heel leuke kinderkleding hebben, en de Zara (maar is niet perse goedkoop). En ik kijk vaak in sales periodes op Zalando of Wehkamp, dan heb je een hoop merken bij elkaar.
Verder is denk ik 80% van de kleding van mijn kids 2e hands Want inderdaad, hoe lang hebben ze het aan. En het aantal mensen dat knaldure kleding koopt en dan 2e hands aanbiedt, met âis in de kast blijven liggen, nog helemaal nieuwâ, is echt schrikbarend groot.
Via Vinted, Marktplaats, Instagram. Ik zet dan gerichte zoekopdrachten aan. Mijn ervaring is dat duurdere mmerkjes wel echt veel langer mooi blijven. En ik koop alles in 1x aan het begin van het seizoen, ben ik er 1/3 weken heel intensief mee bezig maar dan wel klaar voor 6 maanden.
Oja, en waar ik ook hekel aan had, was dat ik dan heel veel leuke kleding had die ze soms maar heel weinig aan had, omdat ze eigenlijk gewoon teveel had. Dus nu voor beide kinderen een soort capsule wardrobe, en is echt veel leuker want nu dragen ze alles veel vaker. En scheelt ook weer geld!
Hebben jullie nog tips om een peuter onder de douche te krijgen?
L. weigert al maanden onder de douche te staan, ook niet als we haar dragen en samen proberen te douchen.
Het is echt krijsen en spartelen, dus ik kies dan maar voor het badje. Want ik ben echt bang dat ik haar een trauma aan doen als we blijven doorzetten en ik hou haar gewoon niet als ze zo gaat tegen strubbelen⊠nu past ze nog prima in haar baby badje hoor, maar douchen is soms makkelijker en sneller.
Misschien eerst alleen voetjes/ handjes met de douche. Of met de douchekop spelen als ze in bad zit. Wij hebben ook een losse douche en zetten we zachtjes aan en zo speelt ze ermee, ipv meteen normaal douchen.
Ik denk dat het een fase is. S wilde op die leeftijd ook nooit onder de douche. We hebben hem spelenderwijs de douchekop aangeboden in zân badje. Vervolgens heel langzaam is hij overgegaan op douchen.
Heeft iemand een tips tegen knarsen en groeipijn?
Mijn oudste heeft al heel lang last van groeipijn. Op zich helpt een zetpil wel maar ze heeft er zo vaak last van en wil ook niet elke avond maar een zetpil geven. Ze wordt helemaal huilend wakker van, zo zielig. Ik merk wel dat ze er op actievere dagen, zoals een kdv-dag, meer last van heeft. Maar straks gaat ze 5 dagen naar school en dan is dagelijks een zetpil ook geen oplossing. Heb ook al magnesiumolie geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Knarsen doet ze ook echt verschrikkelijk in haar slaap.
Mijn kind (19 maanden) wil al maandenlang niet in bad óf onder de douche. Het ging een periode wat beter omdat ze op vakantie wel wilde zwemmen maar thuis is het één groot drama. Bij ons werkt het vaak het best als mijn vriend op de grond gaat zitten in de douchecabine en N dan tussen zijn benen zet, met veel speeltjes (of gewoon de shampoofles) en dan doen we het snel snel. Bij ons kind heeft het er denk ik mee te maken dat het water op haar hoofd komt dus dat proberen we zoveel mogelijk te voorkomen (de straal ernaast en dan vooral wassen met een washandje en haar haren wassen we pas op het laatst en dat is dan één keer aftellen, onder de straal terwijl wij juichen alsof ze de Formule 1 heeft gewonnen en dan meteen uit de douche).
Helaas geen tips dan wel zetpil te geven. S heeft al denk ik sinds zân 2e heftige groeipijnen. We zijn zelf een keer naar de kinderarts geweest. Die gaf ook aan weinig aan te doen dan pijnstilling, warmte, masseren en ect magnesiumolie. Hij wordt ongeveer 2-3x per week huilend wakker ermee.
Pfff balen hé. Maar kan zoveel pijnstilling geen kwaad?
Nee hoor, het is hooguit 1 pcm van 120 of 240 mg per dag. Genoeg kinderen die dagelijks meer pijnmedicatie gebruiken.
Kruidvat heeft weer goede pamper aanbieding.
Net besteld, vorige week ook al maar was toen niet echt een goede aanbieding maar was echt op. Nu 19ct per luier ipv 25 CT bij aanbieding van vorige week.
Dus nu komen we om in de luiers.
Ik heb wel eens van een andere moeder gehoord dat vitamine D druppels bij haar kindje hielpen tegen groeipijn.
Hier heeft de oudste van 6 jr er ook opeens weer last van. Vorige maand at hij ontzettend veel en dacht ik âgroeispurt!â maar nu eet hij net met moeite 1 boterham bij het ontbijt, avondeten laat hij veel van staan, klaagt over buikpijn en pijn in zân benen. Hij wil geen sinasspril want dat vindt hij vies. echt elke dag zoân strijd.
Hmmm! S krijgt wel elke dag zân vitamines en in die periodes gaat het wel beter! Echt zo lastig hĂš groeipijn. Je ziet hem ook echt zo de lucht in vliegen. Blijf maar schoenen en kleding kopen. Soms weet ik werkelijk niet welke maat hij nou heeft.
Misschien oefenen in het badje (of juist onder de douche) met een gietertje? Volgens mij zijn peuters sowieso aangetrokken tot gieters ;).
Hier vond ze het uitspoelen van haar haren met de douchekop ook tijdenlang een drama, dus schepte ik maar met een bekertje water over haar hoofd, dan is het makkelijker om te voorkomen dat het in het gezicht komt
Helpt magnesium misschien? Vaak goed voor als pijn hebt in de benen.
Hmn ze krijgt wel vaak een multivitamine, maar zal er wel wat meer bovenop zitten misschien dat het nog wat verschil maakt.
@Lichtknopje Ik heb die olie thuis, ga het gewoon weer iedere avond doen, misschien dat het toch nog wat verschil maakt.
Baby is nu bijna 2 maanden en begint heel hard te brullen als ik niet in dezelfde kamer ben dan haar. Ook bij mijn vriend, dus als ik een uurtje ga wandelen met een vriendin of op bezoek bij mijn ouders krijg ik vaak al een telefoontje dat het niet meer gaat. Ze brult dan zo hard dat haar stem hees is, en loopt paars aan. Ook de fles (gekolfde borstvoeding) geven als troost helpt dan niet (wil ze wel maar spuugt veel uit en huilt daarna gewoon verder).
Kom ik thuis en is zowel baby als vriend helemaal overstuur
Is dit tijdelijk of zijn er tips? Ze moet er toch aan wennen denk ik? Vind het ook zielig voor mijn vriend, hij voelt zich dan afgewezen als papa.
Hebben jullie aanraders of afraders voor een zwangerschapscursus?
Ik wil graag met wat handvaten mijn bevalling in, rust of focus vinden en dat mân partner ook betrokken is bij de cursus.
Ik las al over samen bevallen bij @SpeedOfSound, was je daar tevreden over?
Via via hoorde ik iemand enthousiast over hypnobirthing, maar anderen weer niet.
(oh en liever niet zeggen dat ik een boek kan kopen want ik kom niet door informatieve boeken heen)
Ik volg @houseofmothers op instagram. Lijkt mss op het eerste gezicht in de zoutlampsquat te zitten, maar is super nuchter en bij de feiten. Heeft mij heel veel eye openers opgeleverd!!
Ze heeft ook een cursus, die heb ik zelf niet gevolgd (want niet zwanger), maar op haar account zelf deelt ze ook al super veel waardevolle informatie.