Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja vind ik ook! Ik heb een 74 die R. nu nog makkelijk past (ze zit nu net in 80)

Bedankt voor de tips! Extreem schattig in dat pakje @Superkonijn

Zijn laarsjes al oke als ze nog leren stappen? Of beter gewone schoenen? Gelijk maar een hele outdoor outfit bij elkaar shoppen :snowman_with_snow:

1 like

Ielm pakken zijn wel wat te koud voor de winter (vind ik). Zijn geen skipakken, ze zijn meer voor het voor- en najaar. Het is fijn als je een gevoerde waterdichte broek hebt, dan is het geen probleem als ze van een natte glijbaan gaan/in de natte koude zandbak gaan zitten etc!

2 likes

Ik wil graag dit leuke hengelspel van Lidl aanraden! Ziet er leuk uit en mijn kind vermaakt zich er uren mee. Ik dacht dat ze er nog te klein voor zou zijn maar na twee keer voordoen had ze het wel door en nu vist ze steeds supertrots visje na visje eruit.:smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Tip: haal de broodtrommel nu alvast uit de rugzak in plaats van in 2022 :’)

25 likes

Ja en vergeet de banaan niet die onderop ligt :zipper_mouth_face:

7 likes

ik heb m’n kind 1 dag laten wennen, want vond het zonde van de laatste dagen die ik met haar had. ik dacht ze went vanzelf wel als ze er eenmaal zit.
dus dat kan je ook nog doen

1 like

Dit jaar eten we eerste kerstdag bij m’n schoonouders. Die doen dan zo’n 5 gangen gedoe, maar hoe pak je dat aan met een peuter? Want ik zit me nu al druk te maken over het slapen. Tussendoor zal ze zich wel vermaken en ze eet maar lekker wat ze wilt, maar we zullen ws niet klaar zijn voor 20 uur en moeten dan nog naar huis. Ze kan daar vast naar bed, of mag wat langer op blijven. Maar als ze in de auto in slaap valt of we moeten haar wakker maken, ben ik bang dat thuis slapen een drama gaat worden. M’n vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar ja kan het moeilijk uit m’n hoofd krijgen en heb daardoor nog minder zin.

Daar slaapzak en pyjama enz aan, als ze dan in slaap valt kan ze zo door in bed?

4 likes

Ja ik denk sowieso ook niet dat ze ‘gewend’ is na die 2 keer… het is meer voor mezelf denk ik :joy: dat ik er aan moet wennen haar weg te brengen voor mijn werk waar ik om 06:45 begin (:hot_face::hot_face::hot_face:)

En moet je dr DAARVOOR nog wegbrengen :cold_face:?! Kan de vader dat niet doen? :grimacing: of begint die ook zo vroeg?

1 like

Ja precies, ik wou ook gewoon weten waar ik haar heen moest brengen enzo.
Je krijgt ook een beetje uitleg en alles maar je kunt zelf bepalen of je die tweede keer gaat.

fijn dat ze zo vroeg terecht kan daar. weer een nieuwe fase alweer :raised_hands:

Ja!! :sweat_smile: echt vroeg… we moeten eigenlijk beetje zelfde tijd de deur uit, dus we moeten even kijken hoe we dat gaan doen. Mijn vriend werkt wel door corona meer thuis nu, dus misschien dat hij haar dan ook later op de ochtend kan brengen.

Ja ze zijn 24/7 open dus dat is wel echt heel erg fijn!

1 like

Ja zo zou ik het ook doen, op een gegeven moment alvast pyjama aan doen. Dan kun je haar thuis zo in bed leggen.
Mijn peuter houdt het altijd verrassend goed vol bij zulke gelegenheden, en valt dan op een gegeven moment op schoot in slaap. Als ze eenmaal slaapt kunnen we haar zonder dat ze wakker wordt in de autostoel of kinderwagen krijgen, en later ook weer in bed.

1 like

Eerder beginnen met eten zodat jullie op tijd naar huis kunnen? Zo zou ik het doen denk ik (geen peuter maar baby met vaste bedtijd).

1 like

Bij ons eten de kinderen hun hoofdgerecht vaak tijdens ons.voorgerecht.
Daarna kunnen ze nog even spelen en voor ons hoofdgerecht leg ik ze op bed/in het campingbedje.

2 likes

Het zoontje van een vriendin van mij had dit ook. Die doet het nu super goed met zo’n IKEA kura bed en dan zo’n tent er over heen die ze bij de IKEA speciaal voor dat bed verkopen. Geeft haar zoontje nog dat geborgen gevoel.

2 likes

Oh goede tip dankjewel!

Laatst met Sinterklaas wisten we niet vooraf hoe laat we klaar zouden zijn. Om 20.15 uur dochter in pyjama gehesen en geprobeerd daar te laten slapen. Dat wilde ze niet echt dus toen heeft ze nog bij ons gezeten (ze mocht filmpjes kijken). Uiteindelijk pas 21.30 vertrokken en toen viel ze in de auto wel snel in slaap.

Maar mijn dochter wil graag alles meemaken en kan prima later naar bed zonder vervelend te worden, dus daar heb ik geen moeite mee.

Ik zou gewoon zorgen dat je pyjama etc bij de hand hebt. Ben je op tijd klaar? Ga je voor het slapen naar huis. Lukt het niet om daar te slapen? Haal je je kind toch weer uit bed?

1 like