Tips, ervaringen & aanraders #5

Haha ja bij onze opvang zeiden ze ook dat wennen is meer voor de ouders dan voor het kind.

Online!

1 like

Eerste keer dat ik hier zelf actief mee post dus ik hoop dat het zo goed gaat.

Mijn baby is bijna 5 weken en slaapt zo slecht. Vooral de nachten zijn killing. Ik doe nu samen met m’n vriend shifts en dan zitten we avonden en nachtenlang met hem in onze armen te wiegen.

Mijn vraag is eigenlijk: wordt dit ooit beter? Heeft iemand anders ook zulke ervaringen?

Het voelt soms zo alleen en als ik verder op internet kijk, lijkt iedereen wel gewoon te kunnen slapen

2 likes

Nee hoor!!! Dat lijkt maar zo, echt niet alle baby’s slapen goed. Die van mijn zus slaapt alleen als hij heel strak ingebakerd ligt. En in een pikdonkere kamer met heel hard white noise aan.
Sterkte, je bent hier echt niet de enige in, met jou zitten heel veel andere nieuwe ouders de hele nacht op met een baby die niet wil slapen. Alles is een fase en het wordt echt beter :hugs:

3 likes

Nee joh geen enkele baby slaapt meteen goed hoor. Zou die verhalen ook nooit geloven. Want wat is goed? 5x bed uit om te wiegen of de speen geven vind de ene al goed en prima te doen terwijl de ander denkt nooooo. Bij ons hielp strak inbakeren eh uiteindelijk inbakerslaapzak (mini of de piep?).

1 like

:zipper_mouth_face: die van ons wel tot half 9 (sorry :sweat_smile: ) eigenlijk nog nooit wakker geweest snachts, alleen in de eerste week om te voeden wakker gemaakt.
Maar wij lopen weer tegen andere dingen aan zoals savonds hysterische huilbuien of enorm veel spugen de hele dag (overdag slaapt ze dan weer niet veel dus je komt nergens aan toe).
Maar juist door die fijne nachten hoor je mij niet klagen. Die lijken me het belangrijkste, tenminste ik heb veel respect voor ouders die het anders meemaken.
Ik denk dat tips geven(door mij in deze situatie) alleen maar irritant is in dit geval, en dat het gewoon geluk hebben is.

1 like

Hadden wij ook! Echt heel normaal. Bij ons hielp invaken met een pacco doek heel goed. Deze kun je even lenen bij het CB om uit te testen. Inbakeren kan ook even wennen zijn voor de baby maar het dwingt tot diepere rust uiteindelijk.

1 like

Ik lees dat hier dus echt vaak. Maar mijn CB zegt dus dat ze als organisatie niet achter inbakeren staan en dat ze daar dus ook geen advies over mogen geven?? Vind dat echt een beetje bizar (wij hadden best wat vragen/behoefte aan tips) want het is toch gewoon een landelijke organisatie?

Ja wat raar is dat. Ik lees sowieso hier enorm wisselende adviezen vanuit het CB. Ik dacht ook dat het landelijk is, of is ieder geval een eenduidige visie.

2 likes

In het ziekenhuis waar ik ben bevallen staan ze dat blijkbaar ook niet meer, kreeg er een soort van flyer over zelfs! Zal wel weer nieuw zijn ofzo.

Mag je plastic zakjes gebruiken om de luiers in te doen en dan weg te gooien in zo’n luiercontainer?
Of zijn de luierzakjes die je kunt kopen hier wel voor geschikt?
Wil ze ook gaan gebruiken voor de kattenbak, want nu lopen we daar telkens voor naar de kliko, maar gezien de luieremmer luchtdicht is kan dat daar denk ik ook wel bij?

1 like

Je hebt al wat tips gehad, wilde je vooral even een hart onder de riem steken. En ja, het is irritant als je toevallig mensen in je omgeving hebt met ‘makkelijke’ slapers. Wij hebben een redelijke slaper, maar nog kan ik een jaloers gevoel krijgen als ik dan hoor over (flink) jongere baby’s die dan met gemak 7 uur aan een stuk slapen.

En uit ervaring weet ik dat óók als iedereen zegt: “Het wordt beter!” dat niet meteen zorgt dat je denkt: “Ooooh nou okay dan, ik ben weer relaxed”. Dat je van deze situatie een beetje wanhopig wordt is begrijpelijk.

Maar het komt goed hoor!

2 likes

Tja wij hebben wel een makkelijke slaper (ook weer niet zo ‘extreem’, ze sliep vooral overdag heel lang) maar wel eentje met een sterk afgeplat hoofd, die enorm veel spuugde, een te korte tongriem had en slecht dronk. Of ze slapen niet of ze eten niet is vaak de uitdrukking :’)

Wat hier idd hielp in het begin was de puckababy piep maar hoor ook goede dingen over de Pacco! Slaapgidsen van snuggles and dreams kan ik je ook aanraden. CB vind ik qua slaapadvies erg achterhaald rondom laten huilen. Wij laten onze dochter ook weleens jammeren en mopperen maar snikken nooit langer dan een minuut ofzo

1 like

Nooit bij stilgestaan maar wij doen dat wel. Of boterhamzakje. Alleen voor de poepluiers trouwens.

Volgens mij komt alles op de brandstapel? Geen idee hoe ze luiers en incontinentie materiaal verwerken.

Ik ben nu ongeveer 36wkn zwanger van m’n tweede kindje en ik heb vanonder onwijs last van steken. Ik heb gelezen dat dit indalingsweeen kunnen zijn, maar doen die echt zo’n pijn? Ik klap gewoon ineen van de pijn. Ook heb ik een ‘open’ gevoel beneden, zou dit al ontsluiting kunnen zijn? Iemand dit dit ook heeft gehad? Betekent dit dat de baby bijna komt?

(Bij m’n eerste kindje is de bevalling opgewekt, het was nog niet ingedaald en uiteindelijk met ruggenprik bevallen, dus ik voel nu eigenlijk allemaal dingen voor het eerst)

1 like

Messteken in je vagina zijn indalings’weeen’
Dat open gevoel had bij alle drie. Ik begon ook alle bevallingen met ontsluiting waar ik niks van heb gemerkt (lees: nummer 1 met 3 cm, nummer 2 met 5 cm en nummer 3 met 7! cm)

2 likes

Wij kunnen vanaf 1 januari de luiers gratis in een aparte luiercontainer gooien waar je zakken voor op moet halen bij een bepaald punt
Op de site staat:
Van luiers en incontinentiemateriaal kan het plastic worden hergebruikt tot korrels voor nieuwe plastic producten. Ook komt er biogas vrij dat wordt omgezet in warmte. Dit zorgt dus voor minder restafval, besparing van CO2 en hergebruik van waardevolle grondstoffen.

2 likes

Ik heb gegoogled hier gaat het ook zo. Alleen geen latex mag erin. Luiers en billendoeken wel, luierzakjes staat niets. En blijkbaar speciale luierzakken. Even kijken of er nog zo’n punt open is voor die zakken. Doen we het al 2 jaar verkeerd. Tenzij het gewoon plastic zakken zijn.

Misschien een gekke vraag maar is de Prenatal omdat ze babyspullen verkopen een essentiële winkel? Denk het niet he.

(Op social media/website staat er in ieder geval niets over)

Edit:

Gebruik ik deze post gelijk maar voor een andere vraag. Onze dochter van 2 kan al heel lang prima uit een open beker drinken. Maar de laatste tijd wil ze eigenlijk alleen maar melk uit haar rietjesbeker. Als we thee of water (in open beker of rietjesbeker) aanbieden, drinkt ze hooguit een paar slokjes.

Mijn vriend denkt dat een leuke (open) beker misschien kan helpen. Wie heeft tips. Liever niet van bamboe of melamine vanwege de controverse daaromheen.

1 like

Vorig jaar niet, dus ik denk dit keer ook niet. Ze hadden destijds wel een snelle bezorgservice als je vrij dichtbij de winkel woonde.