Tips, ervaringen & aanraders #5

Wat voor doek heb je, een rekbare of een geweven?
Front criss
Pocket Wrap Cross Carry voor rekbare draagdoek, bij geweven doek de Front Wrap Cross Carry. Op youtube staan videos.

1 like

Lastig te zien op de foto maar het lijkt alsof hij niet helemaal goed zit, in ieder geval niet hoe ik het altijd doe.
Ik stop eerst haar beentjes in de schuine delen die over je schouders lopen, en die schuif ik dan over t kontje naar de zijkanten over elkaar, die lopen dan schuin over het ruggetje, en dan de beentjes onder het ‘buik’ gedeelte, die ik ook omhoog trek tot het nekje.
(gebruikte er de eerste keer deze voor, maar wellicht heb jij een heel andere doek en methode) ByKay Instruction | Stretchy Wrap - YouTube

edit: ik zie nou dat het een andere methode is indd, weet niet of de doek die jij hebt hier ook geschikt voor is, maar vind de methode die ik gebruik wel heel fijn.

De eerst cadeautjes voor de baby beginnen nu binnen te stromen en ik weet niet zo goed hoe / waar ik dat het beste in kan bewaren. Wat ik tot nu toe heb gekregen zijn zo’n slaappopje (noem je dat zo?), een grote afbeelding van Nijntje en baby’s allereerste boekje

1 like

Ik heb in mijn eigen kamer wat ruimte vrij gemaakt en bewaar de babyspullen die ik al krijg in van die kartonnen ikeadozen.
Voor kleding wil ik tzt wel zo’n grote plastic bak maar die kan ik nu toch nergens kwijt dus dit is prima voor nu.
Ik heb de dozen gesorteerd op: voeding, kleding en badderen volgens mij (heb er al weken niks nieuws in gedaan haha). En dan heb ik nog een grote doos voor dingen als boxkleden enzo, gewoon te lompe/grote dingen om in die kleine doosjes te passen.

1 like

Fijn, dank je wel voor de tips

Wat bedoel je met deze vraag? Ik snap het niet.
Zou het in de toekomstige kamer zetten en als je geen babykamertje gaat maken dan in je slaapkamer of op zolder

4 likes

Ze lijkt inderdaad nog niet zo comfortabel te zitten. De knietjes mogen hoger dan de billen zodat je meer een M- vorm krijgt. Dat kan je krijgen door het bekken meer te kantelen, dan is de rug ronder.

Je hebt op Facebook ook de groep Draagpraat waar veel informatie gedeeld wordt en waar je tips kunt vragen, ze adviseren wel direct een draagconsult maar buiten dat worden goede tips gedeeld.

1 like

Ik droeg K. op die leeftijd veel op de heup, met wandelen of thuis (dan wilde ze bv meekijken met koken). Uiteindelijk een ringsling besteld (vond ik ook ideaal als we op de fiets bv ff naar het dorp gingen, ringsling om, kind erin, klaar). Maar je hebt daar ook een knoop voor wat prima gaat met een gewone geweven doek. Robins hip carry geloof ik. Ga even een filmpje zoeken die ik fijn vond!

Edit; Robin's hip carry - YouTube deze gebruikte ik! Dit kindje is al groter, maar gaat dus ook prima met jonger kindje. zij heeft ook fijne filmpjes voor front wrap vond ik.

2 likes

Wie heeft er nog leuke cadeautips voor peuters? Ik weet 't echt niet, hij komt om in de spullen.

Hebben jullie nog tips voor websites met leuke babykleren? Ik zoek een leuke outfit voor als onze baby 1 wordt, haar lockdown verjaardag toch een beetje feestelijk maken. Voor kerst heb ik een jurkje voor haar en dat staat zo leuk dat ik nu eigenlijk ook een jurkje voor haar verjaardag wil. Heb een paar leuke van name it gezien maar verder mweh. Zara/H&M/ziloen/hema/next/wehkamp/prenatal al gehad. Iemand nog tips?

Mayoral?

1 like

Wow hier moet ik toch wel wat tussen kunnen vinden haha. Bedankt, ook @Ovenschaal en @Spaties!

1 like

(herbruikbare) stickers, klei setje, duplo, tekenen met water, boekje, auto/ zoef zoef iets, kleurboek, verf setje, een bal, verrekijker, speelfototoestel. Iets van bumba, paw patrol etc wat ie nu leuk vind. Pyama bijvoorbeeld.

2 likes

Wij hebben een zwarte met wat witte patroontjes maar ik had niet het idee dat dit te warm was oid. Dus ik zou gewoon de zwarte gestipte doen, haha.

1 like

Raamstickers spelen ze hier best een tijdje mee (ze liggen nu deels opgekruld en uitgedroogd in de convectorput dus goeie reminder dat ik ze zelf ook weer ff moet bestellen)

2 likes

Wij hebben ook een donkere, nooit over nagedacht. Je loopt idd niet met baby in hete zon daarmee. En anders kan je altijd nog hydrofiel erover doen. Sowieso tip om met warm weer tussen jouw en baby te doen ivm zweten. Baby’s zijn warm.

1 like

Ik ben op zoek naar een mes voor S (2.5j) om mee te helpen in de keuken. Ik zag dat Ikea een fijne heeft, maar die is niet leverbaar op mijn adres nu helaas. Hebben jullie toevallig nog andere tips voor een fijn mesje? Niet te duur ook haha 🥲

1 like

Ik had toevallig dit gescreenshot, van Franceska Kookt.

6 likes

Mijn werk verkoopt die setjes van @Venco allebei en ze zijn echt top, maar voor een 2,5-jarige wel spannend. De mesjes hebben een afgeronde punt waardoor je minder snel jezelf snijdt, maar het mes zelf is gewoon vlijmscherp. Daardoor leer je wel goed snijden en kan je ook gewoon alles snijden, maar je kind moet dus al wel heel goed begrijpen dat een scherp mes gevaarlijk is. Ik denk dat je met 2,5 eigenlijk te vroeg bent voor een mesje om echt mee te snijden @HotMomma

1 like

Misschien een tip voor wie denkt wat moet ik nu nu alles weer dicht is: ik zie net een berichtje dat de kinderboerderij waar wij vaak heen gaan net als vorig jaar gewoon open is (in overleg met de gemeente). Het paviljoen is gesloten en je mag geen gebruik maken van de toiletten, maar wellicht zijn er meer kinderboerderijen die gewoon open zijn.

9 likes