Onze oudste zei op die leeftijd (en ook nog later) heel weinig. Mama, papa, die/daar, bal en dierengeluiden was het wel zo’n beetje geloof ik. Maar ze snapte alles en wist iedereen precies duidelijk te maken wat ze wilde. Je hebt een app TOS-check, die vond ik heel fijn. Kdv (hebben het er met hun over gehad toen ze 21 maanden oid was) gaf toen verder aan dat ze zich geen zorgen maakte, ze kon wat ze “moest” voor haar leeftijd en dus goed taalbegrip. Zij gaven aan dat ze vaak zien dat een probleem met spraakontwikkeling ook samen gaat met minder goed taalbegrip. Dus als hij dingen prima begrijpt zou ik me niet teveel zorgen maken.
Nu is ze bijna 2,5 en kletst je de oren van het hoofd. Iedere dag heeft ze weer nieuwe dingen momenteel en de zinnen worden steeds langer. Echt bizar hoe hard het in ene keer gaat.

Dus echt hetzelfde gevoel. Hoe oud is je kindje nu? Mijn dochter was 7 maanden op die vakantie en vond het toen echt veel meer prima dan als baby van 3 maanden. Ze hebben dan ook meer geduld om er even goed in gedaan te worden. Maar goed als we even naar het dorp gingen en we moesten drie straten lopen, had ik haar gewoon vast. En langs de zee wandelen wel in de draagzak.
) zei.