Tips, ervaringen & aanraders #5

Ja ik heb wel een kussen evt maar voor later als de baby er is wil ik ook wel een voedingskussen.
Zo’n doomoo ligt dus ook wel lekker? Ik las dus op Bol reviews dat hij snel plat is…

Ik had er 1 van de hema maar vond uiteindelijk een gewoon kussen om mee te slapen veel fijner ofzo

2 likes

Over die snoozzz zeggen mensen dus dat hij heel veel balletjes verliest en snel plat is. Pff ik weet het niet.

Ik ben benieuwd, hebben jullie een app waarmee je de voedingen/slaapjes kan bijhouden en waarom?

• Wel app, omdat:
  • Geen app, omdat:

0 stemmers

2 likes

Geen app, m’n dochter is bijna 2 al dus heeft een duidelijk ritme. De eerste maanden hield ik slaapjes en flessen bij in de medela app. Ik vond het fijn want zo hoefde ik niet te onthouden wanneer en hoeveel ze had gedronken en geslapen, plus ik vond het zo makkelijker om een ritme te ontdekken en om dat aan te passen wanneer nodig.

1 like

Wel app, want ik doe de voedingen op verzoek en mijn hoofd is een vergiet dus ik vergeet altijd hoelaat ze de laatste voeding heeft gehad. Eerst hield ik ook poepluiers en slaap bij maar dat doe ik niet meer want ze poept nu de hele dag door. En slapen doet ze slecht dus dat geeft me stress

1 like

Niet, omdat ik de meerwaarde niet zag en nu hij 10 maanden is heb ik ook niet het idee dat ik iets gemist heb.

1 like

De eerste weken wel. Want welke borst ook alweer?! En hoe lang? Maar sinds ze kv krijgt, ben ik ermee gestopt. En probeer ik slaapjes te onthouden, en toch vooral te varen op de signalen ipv tijden.

Welke app heb je gebruikt?

Ik vergeet vaak if ie links of rechts heeft gedronken. En ook hoe lang hij drinkt. Soms denk ik dat ie al eindeloos bezig is en dan is het maar 5 min en soms andersom. Dat ik een beetje idee heb of het genoeg was. En verder als ie ziek is zet ik erin wanneer hij paracetamol heeft gehad bijvoorbeeld anders vergeet ik het.

1 like

Klopt! Maar… er is een maar :wink:.
Heb ‘m zelf ook en 1x bijvulling moeten kopen en bijgevuld. Nu ben ik er heel blij mee! Wordt ook niet nóg platter nu.

Dat bijvullen is echt #%&¥! om te doen…. Die balletjes zijn mega statisch en zitten overal! Maar daarna heb je wel wat, haha.

Hij verliest geen balletjes hier!

1 like

Mijn zus gaf aan dat ze heel erg zweette met die balletjes, zij beviel in september dus ze wilde er ook eigk in de zomer mee slapen maar dat was echt niet prettig. Ze merkte na het voeden ook steeds dat dr kindje best bezweet was van het kussen.
Ik heb zelf het babyjem kussen gekocht maarja heb nog geen baby dus heb er nog niet mee gevoed.

1 like

Geen app gebruikt, schreef in het begin op en daarna onthield ik het. Ik gaf flesvoeding. En volgde kind met dutjes en wakkertijden.

1 like

Oh ok maar dat vind ik dan eigenlijk niet kunnen voor zo’n prijzig kussen hehe.
@Kusjessoldaat ja dat vroeg ik me ook al af of dat niet zweet. Ik ga eind juli bevallen dus ook al best warm misschien.

Ik gebruik baby+. In het begin vulde in alles best goed in maar nu gebruik ik het alleen als borstvoedingtracker (links rechts en tijden).

Baby is nu 3,5 maand en gebruik notitie via m’n telefoon om L/R bij te houden voor t voeden. Vriendin van me houd voeden en slaapjes bij in een app. Vond het nooit nodig om de voedingen op die manier bij te houden maar twijfel over de slaapjes, vandaar m’n vraag.

1 like

Ik had een doomoo (met die giraffenhoes) en vond hem echt top, niet te warm, veel steun en handig om mee te voeden en zelf mee te slapen. Ik heb hem ook een keer bijgevuld, wel een takkeklusje, maar wel ook zo gepiept.

2 likes

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap vrij snel een doomoo gekocht om mee te slapen en slaap daar nu ruim 3jaar later nog steeds iedere nacht mee haha heerlijk.

Gooi hem gewoon in zn geheel af en toe in de wasmachine en hij is nog prima. Voor voeden weinig gebruikt trouwens, bij K. gebruikte ik vaak een bankkussen ter ondersteuning en bij R. eigenlijk niks gebruikt.

2 likes

Wij hebben heel lang de voedingen en de luiers bijgehouden in een schriftje omdat onze dochters heel moeilijk dronk. Pas gestopt toen ze 7 maanden was.

1 like

Geen app, want ik vind het te veel gedoe om bij te houden. Plus mijn baby zit best in een goede ritme en komt dus heel gestructureerd. Ik geef gekolfde melk dus weet met elke voeding precies hoeveel hij binnen krijgt.

1 like