Hoe gaat het nu met de pijn in je bil? Bij mij gaat het nu goed, dus de bekkenbodemfysio heeft wel geholpen (in combinatie met rust en wellicht gewoon tijd). Hopelijk is het bij jou ook een stuk beter!
Ik vond het fijn om bij te houden hoeveel ze dronk en hoeveel ze sliep (ze was als baby een slechte slaper). Tot ongeveer 12 maanden heb ik het bijgehouden. Ik hou er sowieso van om dingen bij te houden in lijstjes enzo
Ze is nu bijna 4 maar ik heb die app nog steeds. Ik gebruik hem nu als archief om de vragen van mijn zus met baby te beantwoorden (âhoeveel dronk X met drie maanden?â). Heb het er altijd zo bijgezocht terwijl ik het anders nooit meer had geweten.
Geen⊠we doen/deden alles op verzoek⊠dus het maakte niet echt uit of ze een uur of 3u geleden had gedronken. Ik deed wel in t begin een elastiekje om de laatst gevoede borst!
Ik heb wel even kort een app bijgehouden want ik wist ât op een gegeven moment echt allemaal niet meer. Vooral toen ik er wat meer ritme in wilde krijgen ben ik zijn ritme gaan noteren in die baby+ app. Na ongeveer een weekje zag ik wat âdezelfdeâ overeenkomsten qua tijden en toen kreeg ik ook makkelijker een âniet al te strakâ ritme
Eens hoor. Maar buiten dat is de kwaliteit wel goed dus.
Zweten heb ik geen last van gehad. Door dat kussen dan hĂš. Wel door de hormonen
Ik heb die van de Hema. Slaap er al een jaar mee, nooit mee gevoed (niet nodig gehad), maar vind hem nog steeds lekker slapen!
Hoop niet om je borst zelf
Ja qua voeden hoeft t voor mij ook niet. Ik ben tm feb nog thuis en tot nu toe doe ik maar wat qua slapen⊠hij slaapt veel bij mij, af en toe in de box en sinds een week ook af en toe in zân wieg. Maar met t oog op de opvang, is het dan handiger om er wel een ritme in te krijgen? Het voelt zo onnatuurlijk om dat met een app voor elkaar te krijgen. Net zoals wakker tijden/wakker weg leggen⊠geen idee. Ik ben er niet zo op gefocused want mân zoon slaapt gelukkig maar voel me soms wat aanmodderen als ik dan bijv hoor over apps bijhouden etc.
Edit: @Croky ik heb een doomoo. Vond t in eerste instantie in mân zwangerschap niet perse lekker liggen. Vond t heel veel in bed zeg maar en soms (zomer) ook te warm (nu heb ik t zelf ook wel snel warm). Maar er kwam een moment waarbij ik m meer begon te waarderen. Vanaf halverwege sept gebruikt als voedingskusse in bed. Op de bank gebruik ik de kussens.
Hahahaha ohhh nee. Om mân pols
Bij ons volgden ze op het kdv ook gewoon de signalen. Moe - dan slapen. Honger - dan voeden. En op den duur, beide keren rond 8-9mnd, hadden ze een ritme te pakken wat ongeveer 2-3-4 was :)!
Edit: ons kind(eren) gingen dus prima op dat âaan modderenâ
Haha ik zat veel te lang na te denken hoe dit eruit ziet. Maar goed, om de pols dus. (ik moet naar bed)
Haha een elastiek om je laatst gevoede borst, best een goed idee. Misschien hangen die van mij dan ook niet meer half op de grond.
Ik heb geen app gestemd, omdat ik een gratis notitie app gebruikte die sowieso al op mijn telefoon stond, keep. Daar hebben we de eerste maanden alles in bijgehouden (slaapjes, voedingen, poepen, kant bij borstvoeding). Voordeel van deze app vond ik dat mijn man en ik daar een notitie in deelden, dus dat we gewoon allebei info daar in konden zetten en van elkaar zagen. En dat dus helemaal gratis en zonder dat je vast zit aan een bepaald format ofzo
Ik heb een goedkope van Mamaloes, wilde eerst uitproberen hoe ât slaapt voordat ik evt. een duurdere zou aanschaffen, maar nooit behoefte gehad aan iets anders. Voeden heb ik er nog niet mee gedaan, misschien dat hij daar iets te slap voor is, maar dat zie ik dan wel.
Wij hebben geen ritme gecreëerd met het bijhouden maar wel ontdekt. Ik zou me niet echt zorgen maken hij de opvang. Als jouw kind duidelijke signalen geeft van honger en moe, zullen ze dat gewoon volgen. Dat was bij ons niet het geval dus het was fijn om wat houvast te hebben.
Mijn baby gaat nu zijn 5e week in en vooral tussen 11.00 en 17.00 uur is hij echt wakker en alert. Hij wilt dan ook niet lang in de box liggen. Wij zingen nu al liedjes met hem, hij gaat in de schommelstoel, tummy time en maken elke dag een wandeling. Toch heeft hij dan echt nog veel energie over, hebben jullie tips voor nog meer activiteiten die je kan doen met zijn leeftijd?
Ik had die app niet om een ritme te krijgen, want we deden alles op verzoek. Als ze nou heel duidelijk elke zoveel uur een x aantal ml dronk had ik juist minder behoefte gehad aan een app, denk ik.
Was meer om het voor mezelf inzichtelijk te maken, hoeveel slaapt en drinkt ze nou eigenlijk. Maar goed, ben misschien een controlfreak
Ik heb even terug gescrolld door mân fotoâs maar zie de mijne met 5 weken alleen maar slapen bovenop mij en overal en nergens . Dus daar heb je weinig aan.
Misschien is de draagzak nog leuk? Kan hij/zij beetje rondkijken.
Of het Baby Ziet boekje? Dat was hier ook een succes.
In badje of babymassage. Dat deden we in ieder geval als we haar wat rust wilden bieden ipv alert zijn. Was hier geen uitkomt overigens, maar je was weer een half uur verder. Soms babymassage gewoon op de commode. Soms helemaal lampen uit, muziekje aan en dan bij ons op bed.
Oh ja dat doen wij ook alleen dat doen wij in de avond zodat die langer doorslaapt haha. Nou ja misschien kortingkaart dan maar gewoon meer met hem zingen of inderdaad de draagzak proberen.
Wij hebben ook altijd gewoon op signalen gelet, en dat werkt voor ons goed. Eens eerder naar bed omdat we weg moeten oid werkt niet, dan gaat hij echt niet slapen. Ben zelf nogal een control freak en was bang dat als ik met een app zou werken/ritme zou willen maken, ik minder naar mijn zoontje zou kijken en meer naar de app. Daarom dus bewust niet gedaan. Op de opvang waren ze blij dat er geen vast ritme was, ze kijken ook liever naar signalen van mijn zoontje.