Mijn zoontje begint keukenkastjes open te trekken. We hebben net een nieuwe keuken dus zou graag magneetsloten erop zetten (lekker weggewerkt en niet door het draakje te openen), maar zie veel aanbieders op bv bol.com, lijken ook dropshippers te zijn. Iemand goede ervaringen, welke moet ik kopen?
Even een cheaptip: Kruidvat heeft op een deel van het speelgoed 50% korting, zitten best wat leuke houten dingen bij!
Deze houten magnetische aankleedpop is hier een hit en was nog maar iets van €3 nu geloof ik. Ze hadden ook houten regenbogen en een telraam.
Wat leuk! Onze leuidavt heeft altijd heel weinig hier, of ik ben altijd spuit 11
Heeft iemand een tip voor leuke kussens voor in de Tripp Trapp babyset? Ik kwam die van Ukje net al tegen, is dat wat of iemand andere aanraders?
Dit is Houdt ! Had al een kussenhoes voor de newbornset van hun en nu ook voor de babyset. Heel blij mee!
Wij hebben deze van Safety 1st via Wehkamp. Montage ging ook heel gemakkelijk. Zitten er nu zo’n 8 maanden op denk ik en werkt nog perfect.
Die had ik nog niet gevonden maar zien er goed uit, dankjewel!
Als een kindje spruw heeft, kwijlen ze dan veel? Mijn baby van 2,5 maand kwijlt zooooo ontzettend veel. Ik weet niet of ze spruw heeft maar ze drinkt ook een beetje onrustig en heeft een wit puntje in haar mondje
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het slapen in één kamer met je kindje (vanwege ruimtegebrek, of andere redenen)? Ook na de newborn periode?
Ben benieuwd hoe dit bevalt.
Hij krijgt de keukenkastjes ook echt niet opengetrokken. Vind dat echt een groot voordeel van deze.
Op een paar lades hebben we van die gewone haken maar die trekt hij gewoon door de beveiliging heen.
Mn vriend werd bij deze ook helemaal blij hoe slim die montage is bedacht. Is bijna niet fout te doen! Dus dat is ook heel handig.
Waar je als ouder al niet blij van wordt he
Bij baby’s van die leeftijd ontwikkelen de speekselklieren zich. Dus heel veel kwijl is op zich heel normaal. Is onderdeel van de ontwikkeling van de mondmotoriek als voorbereiding op leren praten/brabbelen.
Volgens thuisarts.nl komt spruw vooral voor bij baby’s jonger dan 6 weken.
Ja dat dacht ik eerst ook maar het zit ook nog op een plek waar dan eigenlijk een kiesje zou moeten komen (volgens mn moeder) maar het zit wel echt op haar kaak en ze heeft ook duidelijk ergens last van; ze huilt wat meer. En ze heeft opeens luieruitslag ook
Klinkt goed, dat echt niet kunnen openen hoopte ik al op! Het haakje bij mn moeder thuis heeft ie al helemaal door…
Wij ook, ze is inmiddels 11 maanden en blijft voorlopig nog bij ons op de kamer. Net als bij ovenschaal vinden we het handig /fijn dat we allemaal weer snel verder kunnen slapen als ze wakker wordt, en dat je niet het bed uit hoeft, de gang over enz. We hebben een ledikantje (eerst ook cosleeper) maar meestal ligt ze bij ons in bed.
Bij een vriendin van mij ruim anderhalf jaar wegens ruimtegebrek (in ledikant). Was altijd prima, maar nu hun zoon een eigen kamer heeft, zegt mijn vriendin dat zowel zij als zoon toch beter / vaster lijken te slapen.
@Camper, jullie hebben een slaaptrainer, toch? Welke hebben jullie?
Ja wij slapen samen. Hebben een familie bed. Meestal start de peuter in z’n eigen bedje, en hobbelt ergens in de nacht of vroege ochtend naar ons en kruipt er tussen. De dreumes begint in de ledikant op eigen kamer (want die is dicht) en de laatste die naar bed gaat pakt haar en legt haar naast mij in de ledikant co sleeper (IKEA diy).
Edit: het is bij ons een bewuste keuze
Wat fijn om hier te lezen dat zoveel ouders (bewust) nog langer samen slapen. Mijn zoontje van bijna een jaar slaapt sinds we er op vakantie achter kwamen dat we allemaal beter slapen als we samen slapen, bij ons in bed. Daarvoor in de co-sleeper. Maar krijg echt veel opmerkingen uit mijn omgeving. Dus fijn om dit ook te lezen
Dochter heeft tot ze ruim twee was bij ons geslapen, uit ruimtegebrek. Daarna zijn we verhuisd en kreeg ze haar eigen kamer. De eerste anderhalf jaar was ik er heel tevreden over, vooral toen ze een baby was. Ik vond het fijn dat ze dichtbij was en dat ik er in het begin niet uit hoefde (wieg paste naast ons bed, ledikant helaas niet dus toen moest ik alsnog opstaan).
Nadat we verhuisd waren viel ons op dat ze opeens veel beter sliep, opeens bleef ze de hele nacht in haar eigen bed. Denk dat we achteraf gezien wat slechte nachten hadden kunnen besparen door haar vanaf ongeveer 18 maanden op haar eigen kamer te leggen. Maar goed, we hadden geen kamer over toen dus het was niet anders.
Nou slaap gaat voor alles vind ik. Als dit prima werkt en iedereen slaapt, wat is dan het probleem? Ze gaan echt wel weer op hun eigen kamer slapen ooit, ken weinig pubers die nog bij papa en mama willen