Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hadden dit af en toe ook rond 1,5. Gillen, druk doen, niet willen slapen. Het is een faaaase maar wel heel vervelend. Wat hier hielp was doorzetten en extra consequent zijn rondom bedritueel. Saai, maar het zij zo

1 like

Ze is een stuk jonger, 8 maanden. In onze eigen tuin hebben we een wat groter badje met ook een oplaadbare (zachte) bodem. Voor de leeftijd van jouw zoon is deze denk ik aan de kleine kant.

2 likes

Ik kom wat random tips strooien, misschien heeft iemand er wat aan.

Wipstoel/schommelstoel van Ingenuity.
image
Echt een top ding, vind ik. Bij ons staan ze eigenlijk altijd in de schommelstand of in de rechtop stand. Ze kunnen er in tot 18 kg dus echt een lange tijd. En je kan de zitting heel plat doen. Dus je kan het kort na de geboorte al gebruiken.

Schud eieren
image
Dit is gewoon heel simpel en leuk! Kunnen ze heen en weer rollen over de vloer. Zelf mee schudden. Ik geef ze ook vaak als ik liedjes ga zingen, dikke pret.

Tuinkussens
image
Gebruiken we om een klim parcours te maken. Ik zie op Instagram wel eens van die speel sofa’s (nugget / bunky / funzy). Maar die zijn best wel duur. Dus we gebruiken gewoon tuinkussens van de kringloop + de Ikea plufsig gymmat.

Verschoonkussen/Commode/verschoontafel in de woonkamer/benedenverdieping. Misschien is dit mijn eigen luiheid :sweat_smile: en je moet er natuurlijk ook plek voor hebben. Maar zeker met meer dan 1 kind, zeer aan te raden!

En nog een laatste random tip. Duplo blokken van het merk unico, die op de echte Lego Duplo passen. Staan heel veel setjes van op vinted. En ook van allemaal tekenfilm figuren zoals Hello Kitty, Maya de bij, Peppa pig, Noddy, Masha en de beer.

16 likes

Ik vind een ringsling erg fijn. Toen ze nog erg jong was, vond ik het makkelijk met borstvoeden in het openbaar. Nu ze een dreumes is, gebruik ik de sling als heupdrager.
Ik zou er nooit lange stukken meelopen nu ze 8 kilo weegt, maar voor kleine afstanden/rondom het huis vind ik het een topding!

35% korting op de dierenprints van totbots!

Als je wasbare luiers wilt proberen (ja dat wil je ;)). Dan zijn dit hele goede. Nooit in de aanbeiding. Zoveel korting heb ik afgelopen 3 jaar nog niet eerder gezien.

8 likes

Heb je toevallig een tip voor een goed filmpje om teheupdragen met een ringsling. Ik moet bij het ophalen van mijn kinderen uit het kinderdagverblijf soms best een stukje lopen naar de auto. Nou eigenlijk is het een heel klein stukje maar met een eigenwijze peuter en een steeds zwaardere baby op je arm voelt het best ver :sweat_smile:.

Dus ik hoopte dat een ringsling deel van de oplossing kon zijn.

2 likes

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zomaar wat doe.
Ik doe de sling om, dan zet ik haar op mijn heup en zorg dat het doek onder haar bil zit en haar onderrug steunt.
Een beetje zoals deze man het kind op dit plaatje draagt, alleen zet ik haar wat meer op mijn heup. Foto heb ik van het internet geplukt.

2 likes

Erg fijn, ik ga meteen luiers inslaan :grin:
Heb je nog andere merken gebruikt/gebruik je nog andere merken er naast?

2 likes

Ik heb een vraag aan de mensen die aan co-sleep doen:

Mijn kindje begint zich steeds vaker overal aan op te trekken, zo ook aan haar bedje. Hoe doen jullie dit? Haar bedje staat natuurlijk nog steeds op de hoge stand, anders ligt ze niet naast ons. Ze heeft wel een slaapzak aan, dus het gaat wat moeilijker maar ik ben wel bang dat ik soms te laat wakker wordt en zij er overheen kukelt …

Hebben jullie hier een oplossing voor of is het gewoon goed opletten of toch haar bedje lager zetten?

Oh sorrie geen idee. Ik heb zelf een ouder model, met print. En ze worden wel ruw ja. Beetje zoals een handdoek. Maar ik vind het zelf niet storend, Mijn zoon heeft er geen last van in ieder geval.

@Hola Ik heb vooral deze. In twee maten. Je hebt nog wel overbroekjes nodig. Dit zijn alleen basisluiers. Voor de grote maat heb ik overbroekjes van blueberry capri. Die vind ik persoonlijk fijner omdat ze een dubbele lekgoot hebben en drukknoopjes ipv klittenband sluiting.
Ik heb daarnaast nog 2 pocketluiers maar die vind ik veel minder fijn. Zijn sneller ‘vol’, poep komt eerder bij de beentjes er uit. Je kan er minder makkelijk een inlegvel in doen etc. Maar wel lekker snel aantrekken en je kan ze ook als zwemluier gebruiken.

5 likes

Ik heb deze gekregen en die is echt geweldig! Wel heel roze, had zelf liever blauw ofzo gehad.
Maar kleed is heerlijk zacht, de figuurtjes zijn heel mooi en leuk en mijn baby is er gek op.
Hadden ook een andere gekregen masr daar vond ze niets aan. Onder deze heeft ze echt plezier. En het kleed is ook los te gebruiken.

3 likes

Waarschijnlijk valt het in de categorie lelijk, maar wij hadden een babygym van finding Nemo (vond ik zelf heel leuk :joy:)
image
Met optie om om lampjes aan te zetten. Muziekje. Of bubbel geluiden.

En ook een gym van Tiny love (hadden we gekregen)
image
Die heeft ook een optie voor muziek (hysterisch) of geluiden bij aanraking.

Het aanraken van de speeltjes vonden ze heel erg leuk.
Maar op een bepaald moment werden ze te sterk en trokken ze die hele gym omver. Dus in dat opzicht is een houten gym juist wel handig! En dan kun je er zelf dingen aan hangen (bijvoorbeeld Freddy vuurvlieg ofzo) met loopy links.

6 likes

Deze Done by Deer Baby Accessoire Activity Gym Play Mat Sea Friends Colour Mix (4118727) | The Little Green Bag

Die boog zit los en is onderin verzwaard. Ik kan m dus makkelijk los in de box zetten, maar ook over aankleedkussen. En zo hoog/laag als ik wil (dat ie er makkelijk bij kan, of bijv meer moet rijken).

Dit wanstaltige ding is overigens ook echt een hit hier. Kan je op diverse dingen bevestigen. Zit hier afgewisseld op wipstoel of triptrap newborn zitje, kan ik rustig koffie dringen terwijl baby op die dingen loopt te meppen

3 likes

Is dit een beetje stevig? Ik lees dat die van little dutch niet zo stevig zijn en die vind ik zo mooi

Ja precies, daar ben ik heel bang voor! Wel jammer want ze komt echt nog vaak snachts (ze zoekt me dan op en valt tegen mij aan weer in slaap) dat betekent dus weer slapeloze nachten :weary:

1 like

Wij hadden er een die leek op onderstaande van de LIDL. Hij vond vooral de horizontale kralen echt mega leuk. Kon hij zelf goed bij en stimuleerde omrollen. Ik vond zelf die babygyms waar alleen knuffels aanhangen een beetje saai? Belletje of een spiegeltje maakt het al veel leuker.

Ik had ook zo’n kleed met boog achtig ding geleend van een vriendin maar dat vond ik maar een onding. Stond steeds in de weg en echt groot om op te bergen. Die houten kun je ook makkelijk in de box even zetten.

2 likes

Wij hebben een retro boxhanger van deze website: https://oplage1.nl/?s=Boxhanger&post_type=product. Vindt onze dochter helemaal geweldig. Eerst hadden we een babygym van Little Dutch maar daar vond ze helemaal niks aan. Hoe kleurrijker, hoe beter. En als het dan ook nog rammelt / geluid maakt als ze ertegen mept, is het helemaal geweldig.

3 likes

Ja, hij is echt heel mooi. Die beestjes zijn ook heel gedetailleerd.
Belachelijk duur, maar zeker mooi als cadeau :sweat_smile:

Ooo wat fijn dan ga ik er eentje aamschaffen. Welke heb jij? Degene die ik zie lijken vast te zitten en kun je er volgens mij niet meer er van af halen.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Tips, ervaringen & aanraders #6 (Deel 5).