Tips, ervaringen & aanraders #7

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #6 - #5495 door Howth.

Eerdere discussies:

Dochter van vriendin van mij krijgt een keukentje voor haar verjaardag. Nu willen wij (samen met vriendinnen) leuke benodigdheden kopen voor in het keukentje. Hebben jullie nog leuke tips? Zag hierbij t dorp al een miniset pannen staan maar misschien nog andere leuke dingen?

Bij mijn gym is de boog los van het kleed. En de figuurtjes zitten in klittenband lusjes dus die kunnen er af en kun je ook wat anders aan hangen. Of dus het kleed los gebruiken.

Heb er ook een van baby einstein en daar is ook alles los.

5 likes

Ik vind het speelgoed van dille en kamille heel mooi! En hema heeft ook houten keukengereedschap.

4 likes

Van dat houten fruit/groenten dat je kan ‘snijden’?

Zoals dit: groente en fruit plank hout 6-delig - HEMA

2 likes

Wij kregen toen van vrienden een heel leuk setje met houten eten en een dienblad. Vergelijkbaar met dit:Little Dutch Speelgoed Houten Snijfruit | bol.com

En een andere vriendin had heel leuk bij het kringloopcentrum allemaal kleine pannetjes, pollepels en eierdopjes gescoord. Gewoon echte maar wel zo groot dat het in het keukentje past.

Mijn zoontje vind ook vooral leuk wat wij veel doen. Dus koffiezetten voor ons. :’) Dus ik wil nog een espressoapparaatje voor hem kopen.

Bij Lidl hebben ze ook leuk spul Playtive Houten keukenaccessoires online kopen | LIDL

2 likes

HEMA heeft inderdaad veel leuke dingen. Sowieso leuk om wat pannen te hebben, of groenten/fruit met klittenband ertussen zodat ze dat kan snijden. Ze hadden bij HEMA ook altijd zo’n houten verjaardagstaart die je kon snijden, daar speelt mijn kind echt vaak mee maar ik zie hem niet meer op de website. Zoals deze maar dan goedkoper haha.

3 likes

Bedankt voor alle leuke tips!

Kindjes van 6+ maanden die flesvoeding krijgen. Hoeveel flessen opvolgmelk krijgt jullie kindje?

@Keroppi Over de ringslingvraag in het vorige topic: op youtube de filmpjes van Wrapyouinlove

Er zijn verschillende manieren om een ringsling te gebruiken maar als de doek eenmaal goed door de ringen zit dan gooi je de ringsling over je hoofd, tilt kind erin, doek indien nodig een beetje aantrekken en klaar.

1 like

Mijn zoontje van 4 maanden slaapt heel moeilijk op de opvang. Nu heeft de gastouder hem vandaag in een puckababy gedaan en heeft hij daarin een paar flinke dutjes gedaan vandaag terwijl hij normaal supersnel weer wakker wordt. Maar ik twijfel een beetje of ik er ook een moet aanschaffen en of het voor ‘s nachts handig is aangezien hij al heel goed op zijn buik kan rollen. Hij slaat zichzelf iedere keer wakker met zijn armpjes. Iemand ervaring mee met zo’n slaapzak?

Kan dit onder een fietshelm?
Of hoe pak je dat aan in de winter?

2 likes

Ja wij hebben deze in het grijs, vooral voor op de fiets onder de helm juist!

1 like

Ah top! Lijkt me fijn voor de oortjes.
Als iemand er 1 verkoopt in een pastelkleur of wit dan houd ik me aanbevolen!

2 likes

Hier krijgt hij (8 mnd) sinds kort 4 flessen van 150cc en die gaan vaak niet helemaal op. We zijn ongeveer 2/3 weken geleden gestopt met de avond/nacht fles, omdat we hem daar wakker voor moesten maken.

2 likes

Mijn moeder kwam ooit aanzetten met een kind formaat mandje van het Kruidvat, inclusief allemaal mini producten. Die doet het hier ook altijd nog goed icm met de keuken.

En je hebt volgens mij bij Hema houten groente en fruit met mesje en snijplank, zodat ze het zelf kunnen “doorsnijden” (er zit dan klitteband in het midden), dat vindt mijn zoon ook altijd leuk.

Oh en houten theepotje en theekopjes, ook hij Hema!

4 likes

Op vinted staan die dingen voor een paar euro dan is het het proberen wel waard.

3 likes

Bij action krijg je ook veel houten keuken gerelateerd speelgoed

2 likes

Kent iemand meer boekjes waar interactie nodig is. Boeken zoals ssst de tijger slaapt en mama kwijt? Voor een kind van bijna 3 jaar.

2 likes

Fien en Milo misschien? De boeken die wij daarvan vd bieb hebben geleend zitten vol kleine opdrachtjes/vragen.

1 like