Tips, ervaringen & aanraders #6

Tot hoeveel maanden/welke leeftijd gebruiken jullie de verschoningskussen om de luiers te wisselen?

Tot ik mijn kind staand kon verschonen. En nu (twee jaar) doe ik poepluiers nog steeds vaak liggend op het kussen.

Wat is een handige maat voor een kinderfiets van een kind van 3 jaar? 12 inch of 14 inch?

Mijn moeder (ze krijgt hem voor haar verjaardag van haar) is bang dat 12 inch misschien snel te klein is, maar is 14 inch al goed of zal dat nog te groot zijn? Ze zit nu qua broeken net in maat 98.

3 likes

Iemand tip voor een leuk soort activity ding waar een baby van 4 maand onder kan liggen? (hoe noem je zoiets? :joy:). Hij vond het zo leuk op de kdv. Wel iets met kleurtjes.

1 like

Laatst een fiets gekocht voor mijn zoon van net 4 jaar. Hij is 106 cm, wij hebben gekozen voor 14 inch ook omdat we het anders zonde vinden als hij er snel uitgroeit. De fiets is eigenlijk net iets te groot voor hem, hij kan er wel op fietsen, maar hij schuift een beetje op het zadel.

2 likes

Wij hadden er een van tiny love gekregen van mijn schoonzus.

Hier zit ook een functie op dat als ze bogen aanraken dat er dan geluidjes uit komen, er zitten ook muziekjes op (maar je kan ook alles stil zetten).
En deze van finding nemo had ik via marktplaats gekocht.

Daar kan je ook lampjes bij aan doen en bubbel geluiden of hysterische muziek afspelen.

Nadeel van dit soort babygyms is wel dat de bogen relatief zacht/flexibel zijn. Mijn baby’s waren natuurlijk wat kleiner, dus ze hebben er relatief lang onder kunnen liggen, tot ze wat mobieler werden en toch niet meer stil wilden liggen. En toen waren ze ook sterk genoeg om die hele babygym zo ongeveer omver te trekken :joy: had ik nooit bij stil gestaan en ook nog nooit iemand over gehoord, maar misschien goed om te weten :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dus in dat opzicht is een houten babygym misschien iets wat langer mee kan…

3 likes

Weet iemand of de ANTILOP kinderstoel van Ikea een beetje makkelijk in en uit elkaar te halen is en te vervoeren? Is het gewoon dat zitje en vier stokken?

1 like

Ja die kun je heel makkelijk demonteren, die poten kan je eruit halen. Mijn schoonmoeder heeft die laatst gekocht en ook zo uit elkaar gehaald in de auto vervoerd.

1 like

Mijn zoontje kreeg hem ook cadeau voor zijn 3e verjaardag en kreeg om die reden een 14inch. Toen hij hem net gekregen had, dacht ik dit wordt niets. Hij wiebelde wel met zijn billen, maar kon er wel op fietsen. En nu met 3.5 jaar is het prima. Mijn zoontje is niet klein, droeg wel 104 broekmaat van de zara.

1 like

M. krijgt voor haar 3e verjaardag ook een fiets. Wij hebben gekozen voor 14 inch omdat ze al langer is dan 1 meter. Kleding nog wel in 98, maar dat is omdat ze heel smal is. (En hoog water in de zomer minder opvalt :joy:) Ik denk dat een 12 inch fiets in het najaar al wat klein zal zijn, laat staan volgende zomer.

1 like

Ze heeft nu broekmaat 92 en 12 inch zit net goed van de fiets.

3 likes

Wij hebben op aanraden van de fietsenmaker toen een 12 inch gekocht. Hij zei, het is de eerste kennismaking met fietsen, je wilt dat ze het leren op een goede hoogte zonder angst dat het te hoog is voor ze (als ze ook zonder zijwieltjes gaan leren).
Op zich kan hij ook nog tot best hoog bijgesteld worden, dan worden de wielen wel wat klein in verhouding maar kunnen ze daarna door op een 16 inch.

2 likes

Wij hebben dat rainforestding van Fishers price. Hysterisch, maar bij alle kindjes die hier op bezoek komen ook een hit. Zitten veel speeltjes bij en de ronde bogen stimuleren ook rollen etc doordat de speeltjes niet alleen boven ze hangen.

Hebben ook die van plan toys, die is ook handig want vanwege de knoppen kun je er heel makkelijk andere dingen aan hangen, maar die hysterische was een net iets groter succes.

Thanks allemaal voor de reacties mbt fiets. Ze is nog net geen 1 meter, ga anders wel ff een keer met haar bij een grote fietswinkel orienteren en passen voor de maat. Zou jammer zijn als het in het begin net te groot/onstabiel voor der is. Der zusje is 1,5 jaar jonger dus als ze ermee kan doen tot die erop kan is het prima.

1 like

M’n peuter begint nu haar slaapzakjes open te ritsen en dr voetjes eruit te doen. Is dat een mooi moment om over te gaan naar een dekbedje? Hoe doe je dat? :sweat_smile: ze gaat wel nog dr hele bedje door.

Eind januari bevallen en had toen Kraamzorg Rotterdam. Ik vond Marleen echt ongelofelijk goed. Vroeg duidelijk naar m’n grenzen. Vroeg duidelijk hoe ik mij voelde. Moest verplicht slapen van haar. Goede tips mbt de borstvoeding. Baby was wat ziekjes in het begin (eerste twee dagen na geboorte opgenomen geweest en daarna problemen met bilirubine), maar ook daar wist zij alles van af. Had goed contact met de verloskundigen die over de vloer kwamen. Echt een super bekwame vrouw was het (halverwege 40).

2 likes

@Sproetjes Wij hadden ook deze van Tiny Love! Groot succes! Hij heeft er zoveel uur mee gespeeld.

Is zo’n foam mat handig voor het kruipen van je baby eigenlijk? Omdat het wat meer grip heeft of maakt het niet zoveel uit?

Hier ook Tiny Love en zeer groot succes! F. Is nu 5 maanden en vindt niets aan de box, maar we leggen overal die babygym neer in huis en ze vindt het wel gezellig

2 likes

Ja! Ik heb eentje van Jollein en ik hang er van alles en nog wat aan. Ook dingen die ik gewoon in huis heb zoals een sjaaltje, spiegeltje, klein zakje met gedroogde bonen, dat soort dingen.

2 likes

Mijn (toen) baby heeft leren kruipen op m’n oude yoga matje. Een leuk speeltje aan het eind neergelegd om te lokken zeg maar en hem aan het begin van de mat op z’n buik. Lekker stroef dus z’n knieën gleden niet weg.

2 likes