Misschien die laatse fles iets later als droomvoeding geven. Of heeft ze om 19.30 al echt honger? Zo doen wij het nu met 5 maanden en ook 5 flessen. Verder hebben we ongeveer hetzelfde ritme.
Ik wilde precies zeggen wat @Memento_mori en @Ovenschaal zeggen.
Probeer het hapje in de middag te doen. Dan kan ze in de avond eerder naar bed. En dan geef je de laatste voeding als droomvoeding voordat je zelf gaat slapen, kan ze gewoon door slapen. En die kun je dan proberen te verkleinen of weg laten als ze minder melk nodig heeft.
Misschien kun je dan ook het ochtenddutje inkorten, want dan heeft ze meer slaap in de nacht en waarschijnlijk minder slaapbehoefte in de ochtend.
Dat vroeg ik me laatst af, tegenwoordig zie/hoor je heel weinig over babypoeder en staat het ook niet in uitzetlijsten, terwijl ik het van vroeger van mijn moeder herinner als echt mega veelgebruikt. Is dat nu niet meer zo?
Ik gebruik het vaak maar ze zeggen nu dat het niet goed is voor de longen als een kindje het inademt.
Persoonlijk vind ik het een beetje onzin want je gaat niet met die bus staan shaken boven de baby. Ik deed het op mn hand en dan op de voetjes of billen. Dus zoveel verstuift het niet. Maar mijn kraamzorg vond het niet goed dat ik het had.
Ik ben op zoek naar tips over prettige kraamzorg in Rotterdam, zou zelf niet weten waar te beginnen. Zou fijn zijn als jullie wat ervaringen kunnen delenâşď¸
Wij gebruiken het ook, helpt goed bij luieruitslag naast crème. Of bij jeuk. Het stuif ook bijna niet.
Ja voor het inademen zou het niet goed zijn volgens mij. Maar ik gebruik het wel veel, helemaal nu het wat warmer word en ze wat meer zweet.
Maar ik hoor er inderdaad niemand over. Terwijl ik grootverbruiker ben want gebruik het voor mezelf als droogshampoo
Ja precies ik ook. Knieholten, okseltjes, billen, voetjes. Voelt zo fris en maakt enorm zacht. Ik heb een Frans merk. Heerlijk spul is het. Soms is het met babys wel een beetje getrut over wat je wel en niet mag gebruiken vind ik hoorâŚ
Ik zat bij een grotere organisatie, De Waarden. Ik was erg te spreken over deze organisatie. Ze hadden goed geluisterd naar mijn wensen en mijn kraamhulp was ook super fijn!
Aha, fijn om te lezen! Ik had het ook al in huis, dus ga het denk ik gewoon gebruiken als ik wil.
Ik zat bij de Eilanden. Was prima!
Ik zit bij naviva. Een grote organisatie wat ik fijn vind omdat ze daardoor best wel wat kwaliteit bieden had ik 't idee. Heel leuk vind ik dat ze babymassage doen en de nadruk leggen op draaiend verschonen. Ze doen ook dunstan babytaal maar daar heb ik minder mee.
Zit nu nog in mân kraamweek en ben heel tevreden.
Over de eilanden had ik mindere ervaringen gehoord, maar ik denk dat die er bij iedere organisatie wel zijn.
Ik had bewust gekozen voor een kleine organisatie, Kraamzorg met een goud randje. Ik heb dit als heel positief ervaren!
Ik had âHallo Kraamzorgâ. Heel heel tevreden over. Wel een kleine organisatie dus je moet er snel bij zijn.
Haha amen, fijn dat dit eens gezegd wordt
Niet Rotterdam maar ik zat ook bij de Waarden. Prima organisatie maar ze konden bij ons afgelopen maart geen week zorg leveren, toen kregen we een ZZP-er, wat echt top was. Via kraamzorg 1-op-1 (ook organisatie van De Waarden) zou je er een kunnen zoeken. Je weet dan zeker wie je krijgt en dat je de volledige uren krijgt.
Ughhh ik had deze besteld voor onze vakantie van maandag, kan het niet geleverd worden
En ik denk niet dat ze in ons medium dorp zoiets verkopen bij een andere winkel, ik zag dat de Hema het iig niet had
Ugh nou moet ik alsnog wegwerp kopen denk ik
Tot hoeveel maanden/welke leeftijd gebruiken jullie de verschoningskussen om de luiers te wisselen?
Tot ik mijn kind staand kon verschonen. En nu (twee jaar) doe ik poepluiers nog steeds vaak liggend op het kussen.