Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik heb deze!
Mijn zoontje loopt nog niet, dus heb ze vooral aan voor “de sier” als hij in de wagen zit ofzo haha.
De onderkant is wel echt glad materiaal, soort plastic. Denk niet dat hij heel snel weg zal glijden, maar er zit echt 0 structuur in. Het is een print die erop gedrukt is zeg maar.

Desalniettemin ben ik er wel heel blij mee, maar zijn ze nu helaas bijna te klein.

1 like

Bij ons moeten ze zwembandjes om als ze kunnen lopen, ook als je alleen in het peuterbad blijft🙄 intex heeft ook wel bandjes voor de echte kleintjes volgens mij. Of kun je daar nu niet aankomen (weet de context niet, waar je zit en zo)

2 likes

Bij ons zwembad is t wel verplicht dat de kinderen bandjes om hebben als ze kunnen lopen. Ook al ben je bij het babybadje, ze kunnen natuurlijk een keertje wegglippen. Als het goed is zijn die zwembandjes er ook in maat 0.

Edit: haha exact wat @Loretje zegt dus :sweat_smile:

Je hebt idd zwembandjes voor 0-15kilo. Action heeft ze deze tijd van het jaar ook vaak. Maar de meeste zwembaden verkopen ze ook, zeker als ze ze verplicht stellen. Wij hebben vd winter voor K. een keer nieuwe in het zwembad gekocht, andere waren lek en kon ze nergens in de winkel vinden, alleen online voor heel duur. In zwembad 6,95 betaald viel me dus prima mee.

2 likes

Hier zijn momenteel (8 maanden) heel populair:
-plastic rammelblokjes (met een belletje erin) zoals deze. Makkelijk vast te houden en zwaaien ze alle kanten mee op, of lekker mee op de grond slaan
image

-simpele stapelbekers, want daar kun je ook mee op de grond slaan of tegen elkaar aan slaan of gewoon lekker aflebberen en aan knagen, groot succes :+1:

-een fisher price activity center
Die heeft alles en daar gaan ze helemaal op los met hun handen. Wij hebben voor 1 euro een oude gekocht op Koningsdag, maar voldoet prima
image

-een bellen krans. Makkelijk te hanteren dus ook goed om mee rond te slaan of op de grond te slaan
image

-hoe kan ik deze nou vergeten: een spiraal bal van Bright starts. Heeft al voor vele uren vermaak gezorgd

8 likes

Toen mijn kind 12kg woog had ik die van de HEMA gekocht en die waren prima.

2 likes

Heeft er iemand misschien ervaring met acupunctuur bij slapeloosheid/niet slapen tijdens de zwangerschap?

Ik heb echt van alles geprobeerd en trek het niet meer. Ik vind het knap hoe lang ik het überhaupt heb volgehouden, zo lang met zo weinig slaap (al vanaf begin zwangerschap). Ik lig in de nachten nu gewoon te huilen van wanhoop.

Wij waren keer vergeten en zwembad had zo’n machine met van die oranje vleugels. Past prima, ook toen ze lichter was dan 12kg.
Was ook niet zo duur daar. Maar moet je zwembad net hebben.
Peuterbad is meestal 20 a 30 cm hoog je bent toch hele tijd bij je kind.

1 like

Helaas ben ik bekend hiermee.
Wat zegt de verloskundige er over? Ik heb slaap medicatie gekregen voor een nachtje als een soort reset. (Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet werkte) Als laatste alternatief mag je ook een nacht in het ziekenhuis slapen waar je dan sterkere medicatie krijgt (prik in je been).
Acupunctuur heb ik zelf niet geprobeerd omdat ik dit al eens geprobeerd heb voor de misselijkheid en het daarvoor weinig deed. Ondertussen is mijn slaap verbetert naar 5-6 uurtjes per nacht terwijl ik eerst op 3-4 uur zat. Dus ik doe het er maar mee.

1 like

Ja ik heb het met de verloskundige besproken, maar kreeg meer het idee dat als ze iets willen inzetten qua medicatie, dit op het einde van de zwangerschap is. En vind de mogelijke bijwerkingen voor de baby toch ook weer heftig. Maar ja, aan de andere kant, wat zijn de gevolgen van zo weinig slaap…

@Peyton wat een drama hé. Ik mag al blij zijn als ik 2 uurtjes haal. Ik ben ook bang dat als ik medicijnen neem, het niets doet. Hoe ver ben jij nu?

Ik ben ondertussen 38 weken. Het speelt nu ongeveer 10 weken denk ik.
Ik kreeg ook medicatie omdat ik op het einde zat, maar ik heb die nacht nog slechter geslapen dan normaal. Een nacht in het ziekenhuis heb ik niet gedaan omdat ik heel slecht slaap wanneer ik niet thuis ben.
Hoe ver ben je nu? Als je nog wel een tijdje moet dan zou ik ook gewoon alles proberen. De verloskundige raadde bij nog Bach bloesem druppels aan.

Nee wel met slaapmedicatie. Heeft de gynaecoloog voorgeschreven toen. Was wel al ver achter in de zwangerschap.

Acupunctuur heb ik gedaan om de bevalling op te werken en geen idee of heeft gewerkt; het was iig wel heel ontspannend. Dus mocht je het geld makkelijk kunnen missen zou je het gewoon eens moeten proberen.

2 likes

Pff mn buik is onder best blauw blijkbaar, kan het zelf niet zien dus volgens mijn man. Hij is ook echt pijnlijk en kan echt weinig zonder er last van te krijgen. Valt dus echt ff tegen. Zijn toen straks in het dorp gaan lunchen, kilometer lopen ofzo en ben daarna gewoon op bed gaan liggen. Nu na ruim 1,5u liggen voelt mn buik weer ok.

Ik vind de dagritmekaarten van jongbrein er mooi uitzien, zij heeft volgens mij ook een set met emoties.

4 likes

Als je zoekt op flashcards emoties kom je wel het e.a. tegen!

2 likes

Of sowiets?

Ze hebben ook bijpassende boeken of andere sets.

2 likes

Miconazol is bij hele heftige uitslag het enige wat hier goed helpt. Twee keer per dag en verder zinkzalf en vaak verschonen. Maar N heeft ook vaak schimmelinfectie, nu ook weer. Dan is miconazol sowieso het enige redmiddel geloof ik.

Kan ook door luiers komen dacht ik inderdaad!

2 likes

In het kader van zwembandjes. Sinds de vakantie de smaak te pakken om weer wat meer met de kinderen te zwemmen. Nu werd mijn jongste (16 maanden) echt laaaaaiend woest van zo’n standaard geel zwemband babyding met zo’n ‘onderbroek’ erin waar ze dan inzitten/ hangen.

Er zijn ook van die rode Swim trainers, is dit wat?
Of zijn er ook zwembanden voor iets oudere kinderen? Iets anders dus dan die standaard gele…

Ja kan ook zeker aan de luiers liggen. Mijn baby krijgt van heel veel luiers rode billen. Miconazol afwisselen met sudo werkt hier het beste.

En ik gebruik ook talkpoeder; lees dat hier nooit maar dat werkt ook wel goed tegen vochtletsel

1 like

Ik ben de laatste weken zo aan het stoeien met de flessen van m’n dochter van 5 maanden. Het lukt me niet om een goed ritme te krijgen. Nu is ze iedere keer in de avond overstuur omdat ze te laat naar bed gaat denk ik. Ons schema voor nu is als volgt:

06.30 - 07.00 fles 180 ml
08.00 - 10.00 dutje
10.30 - 11.00 fles 180 ml
12.00 - 13.30 dutje
14.00 - 14.30 fles 180 ml
15.30 - 16.00 dutje
17.00 - 17.30 fles 120 ml
18.00 hapje
19.30 - 20.09 fles 180 ml en naar bed

Heeft iemand misschien tips hoe ik het anders kan doen? Ik kom er niet uit maar zie dat ons dochtertje het in de avond gewoon te zwaar vind.