Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik weet niet hoe het heet, maar er tegenover in die binnentuin van het grote museum zit een cafe met lunchopties en in de tuin nog allemaal nijntje dingen (kruiwagentjes enzo) en een glijbaan. Heeft K. zich toen prima vermaakt. En Nijntje-pannenkoek hebben ze daar haha.

Edit; oh wacht zie nu pas dat de locatie anders is tov vorig jaar :sweat: dus zit niet er tegenover. Ik bedoel bij het centraal museum iig.

1 like

Ja maar
 dat is wel vooral leuk met mooi weer haha. Althans hier regent en waait het al de hele dag :rofl:

Oh hier is het vooralsnog droog :stuck_out_tongue_winking_eye: vannacht wel flink geregend maar had net tijdens de shoot die ik had zelfs een klein zonnetje.

Je kunt er ook wel binnenzitten, maar vooral leuk idd als het droog genoeg is om buiten te zitten zodat ze lekker kunnen spelen ook.

Heeft iemand nog tips voor vakantieverblijven in Oostenrijk? Mag een camping zijn, maar ook een huisje oid. We zoeken iets kleinschaligs en simpels. Klein zwembadje of speeltuintje is prima erbij, maar niet per se nodig wat ons betreft. Het kind is dan 2,5 jaar oud.

1 like

Camping Hell in het Zillertal. Fijn zwembad, super mooie sanitair. Echt een aanrader voor gezinnen :grinning:

1 like

Omg hoe slim is dit. Echt nog nooit bij stil gestaan!! :exploding_head:

1 like

Oehh, ziet er goed uit! En zo’n mooie omgeving :heart_eyes:

1 like

Als we het dan toch over fietsen hebben: iemand een tip om onze 4.5 jarige te leren fietsen? Ze trapt niet door (doet ze met zijwieltjes ook nooit) en maakt dus nauwelijks vaart. Het boeit haar ook niks om te leren dus er is bij haar weinig noodzaak. Ik zou het zelf alleen wel heel fijn vinden als ze het kan ivm lopen naar school. Als ze moet lopen begint ze snel te miepen en dan is op een fiets iets sneller/minder vermoeiend.
Met zijwieltjes wil ze niet want ‘ze is toch geen baby’ Nee klopt maar beter baby op een fiets met zijwieltjes dan een groot kind die helemaal niet fietst

1 like

Wij zijn heel suf met een skelter begonnen. Zo kon hij niet vallen maar wel het trappen en sturen leren. Toen kwam een loopfiets en hij kon er echt mee racen en goed langs balans houden, toen op een echte fiets zonder zijwieltjes.

2 likes

Heeft iemand een goeie tip voor alcoholvrije bubbels? Een vriendin van mij heeft ons net verteld dat ze zwanger is en we hebben haar vrijgezellenfeestje zaterdag gepland staan. Maar ze je nog pril zwanger dus ze wil t niet aan iedereen vertellen. We moeten een beetje snelst zijn dus haha

Ik vind deze echt heel lekker, maar die moet je wel ergens bestellen, ligt niet bij de albert heijn.
Ze hadden bij de albert heijn ook een prima soort, maar ik zie die niet meer op de site, was met een zwart etiket.

1 like

Hou er wel rekening mee dat je een kleurverschil ziet als je twee verschillende dranken (met en zonder alcohol) gaat schenken. Ik viel daardoor bijna door de mand :sweat_smile:

De bubbels van viverty van ah zijn echt heel lekker!! We hebben die op de bruiloft geschonken aan 50 mensen en maar 2 hadden erdoor dat ze alcoholvrij waren.

6 likes

Evt kun je er ook nog iets van mimosa’s of bellini’s van maken. Dan valt de smaak nog minder op :grimacing:

1 like

Vanaf wanneer werkt een slaaptrainer echt goed? Dus bijv zo’n schaap of pinguïn waarbij het licht op een bepaald tijdstip op groen gaat, zodat je kind weet dat ze uit bed mag?

J. (22 mnd) is al wekenlang tussen 5:15 en 5:30u wakker. We hebben al wat geprobeerd te schuiven in haar ritme, maar niets lijkt te werken. Ze is dan aan het eind van de ochtend vaak ook zó moe en chagrijnig. Ze begrijpt al wel veel dingen die ik uitleg of opdrachtjes die ik geef, maar vraag me af of zo’n slaaptrainer niet wat te vroeg is? Iemand hier ervaringen mee? (of andere tips :sweat_smile:)

1 like

Wij zijn met alle drie de kids met 2 jaar begonnen. Duurde wel een week of drie voordat ze het doorhadden. Nu ben ik wel heel consequent geweest met terug leggen in bed.

4 likes

Wij zijn toen met 2jaar en 4 maanden begonnen (even teruggezocht :sweat_smile:) en dat werkte voor ons binnen een week en hebben er nog steeds veel aan (wordt zomer 5). Maar bij vriendin die net begon met zoontje van 2,5 is het na weken nog geen succesverhaal. Het was echt onze lifesaver om van 5u naar kwart voor 7 te gaan, dus kan iedereen een poging aanraden, maar hangt ook wel van je kindje af.

(En die van ons heeft nu ook weer een periode waarin de vogels hem om 5u al wakker maken en er wat gemopper en gezing kan klinken voor hij ons eindelijk roept als het aapje wakker is
 )

2 likes

Van die neppe/plastic gekleurde ijsblokjes er indoen. Dan valt het kleurverschil niet op.

2 likes

Ik vind deze heel lekker: Gort & Gort Sparkling Rosé Alcoholvrij bestellen | ah.nl

Was voorheen La Tulipe volgens mij

3 likes