Tips, ervaringen & aanraders #6

Hoe maken jullie het matras van jullie kleintjes schoon?

Mijn matras heeft helaas geen hoes eromheen die in de was kan. Een waterdichte molton wil ik er ook niet omheen doen, dat vind ik zelf ook niet fijn slapen (zo zweterig).

1 like

Volgens mij kun je het matras dan schoonmaken met baking soda :relaxed: dat kun je erover heen strooien, paar uur laten intrekken, en dan met de stofzuiger opzuigen. Schijnt heel goed te werken, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

2 likes

Weet iemand toevallig een leuke (familie) camping met huisjes/stacaravans in Normandiƫ? Niet te massaal.

1 like

Als je er niks beschermends tussen wil zou ik een ander matras kopen, waarvan je de hoes wel kint wassen. Die van ikea komen erg goed uit de tests en zijn niet duur.

Ligt ook wel aan je kind wellicht, maar poep en overgeefsel was ik er zlef graag uit ipv dat het echt in de matras zit. Wij hebben zelf geloof ik de krummelur van ikea.

1 like

Ik heb het merk gebruikt dat @June88 noemt tijdens m’n zwangerschap vanaf week 32/34 (weet het niet meer precies). Twee weken na de geboorte zijn we begonnen met druppels van Metagenics Bactiol voor ongeveer 3 maanden geloof ik.

1 like

Had jouw kindje echt veel minder last van krampjes?

Ik heb überhaupt het idee gehad dat ze geen krampjes heeft gehad, maar goed: wellicht herkende ik ze niet. Dus ja!

1 like

Ik ben voor een Vaderdag cadeau opzoek naar een hanger voor aan een ketting waar iets gegraveerd in kan worden. Ik kom van alles tegen online maar niet wat ik zoek. Het moet vooral stoer zijn en niet gladjes. Heeft iemand de gouden tip?

1 like

Ik heb meteen een stel Bambino sokjes gekocht, die zijn ook in de aanbieding :smile:

1 like

Nou, krampjes zijn niet te missen helaas. :cry:

1 like

Bedankt voor de tip! Extra slaapzak en sokken gescoord. Vind die slaapzakken tot nu toe erg fijn, beter dan die van Jollein iig.

2 likes

Mijn baby heeft ringworm, smeer al miconazol voor een paar dagen maar het zit in haar gezicht dus ze wrijft het snel weg. Heeft iemand nog tips bij ringworm?

Ennn ze heeft ook een ontstoken oogje. Dat maak ik schoon met afgekookt water op een gaasje maar doet ook niet heel veel. :skull:

Vooral dat oog maak ik me zorgen omdat dat een potentieel slaap verstorende factor zou kunnen zijn en daar hou ik niet van :joy:

3 likes

Misschien een pleister over de creme heen?
Ontstoken oog kan je helaas niet veel meer aan doen dan schoonmaken met water (aldus onze huisartsassistente). Dat duurde hier laatst wel twee weken, met twee ontstoken ogen, succes :sweat_smile:

2 likes

Ik word echt gillend gek van de strijd die ik met mijn peuter heb om wat ze wel/niet op Youtube mag kijken. Nu kun je dat dus kennelijk beperken, maar ik zie het echt niet staan in de instellingen :see_no_evil: kan iemand mij op weg helpen?

Volgens mij blokkeer ik dingen door rechtsboven op de drie puntjes te tikken…

1 like

Gewoon helemaal geen YouTube, werkt hier het beste :v:t3:

5 likes

Thnx, dat werkt inderdaad wel, maar ik vind hƩƩl veel niet goed (ik wil bijv niet dat ze filmpjes kijkt die door andere kleuters worden gemaakt, en waarin echt veel promotie voorkomt). Dit soort meuk is ook verspreid over allerlei kanalen dus dat is eigenlijk geen doen. Bing en Fenna of Sesamstraat mag ze wel kijken, en volgens Youtube zelf moet je dat dus kunnen instellen welke kanalen ze wĆ©l mogen kijken…

Hier werkte kamillethee heel goed bij ontstoken of prutoogjes. Thee zetten en dan laten afkoelen en watje erin dopen.

1 like

Dit bedoel ik inderdaad! Maar ik heb dus geen slotje en bij instellingen, daar kan ik gewoon bij, staat nergens ā€˜mijn kinderen’. Is ook gewoon recent geüpdate dus snap niet wat ik verkeerd doe :roll_eyes: dit is ook de youtube kids app toch?

1 like

Ben je ingelogd op je eigen account?

2 likes