Een elektrische Kinder Mercedes
vinden sommige spuuglelijk maar wij fantastisch. Hij heeft er paar jaar plezier aangehad. Nu staat het op de zolder. Verder hadden we veel cadeaus gekregen. En wat geld voor de spaarrekening.
Wij zijn daar pas een hele week geweest en het park niet af geweest, haha. Er is zóveel te doen op ‘t park. Ligt ook een leuk haventje met strandje bij ‘t park, dus ideaal met mooi weer!
Mijn kinderen worden ook 1 in september en ik denk dat ik van de grootouders in elk geval een bijdrage vraag voor een learning tower.
Andere grote dingen waar ik aan denk zijn bijvoorbeeld een pikler driehoek / klimrek, een speelhuisje voor in de tuin, een speelkeuken. Huisje en keuken gaan ze in het begin natuurlijk niet gebruiken voor rollenspel enzo, maar deurtjes open en dicht doen vinden ze wel al heel interessant haha.
En als je er ruimte voor hebt en je hebt een tuin, misschien iets van een schommel of glijbaan ofzo.
En je kan ook nog denken aan activiteiten ipv spullen, rittenkaart voor het zwembad, abonnement op een grote speeltuin of dierentuin ofzo.
Wij hebben een loopwagen van vtech gekregen, een activiteitenkubus en een pyjamaatje van Feetje.
Zelf hebben we een speeltafel gegeven. Ze vind alles helemaal geweldig en speelt overal heel intensief mee!
Wij hebben een learning tower gekocht en dat is zo’n waardevol cadeau. Ze kon al lopen rond haar verjaardag dus ze stond geregeld jengelend aan m’n been te trekken dat ze mee wou kijken.
@Sovereign Dit wilde ik ook antwoorden: een learning tower gekocht met de bijdragen die we kregen. Daar hebben we elke dag nog zoveel plezier van, zowel als bureautje als als trapje.
Ik heb zelf een keukentje gegeven. Verder kreeg ze een loopfiets, abonnement op de dierentuin, voorleesboeken, hoop spullen voor in het keukentje en nog wat los speelgoed.
Favoriet is momenteel de vormen picknickmand van vtech.
Bij ons werkt ook alleen hormoonzalf helaas. En het blijkt nu op vakantie dat eczeem je pigment kan aantasten, dat wist ik niet.
Kan ook door de hormoonzalf komen volgens mij. Tenminste, bij die wij hebben werd specifiek gezegd dat we op moesten passen met zon, omdat de huid er dunner van wordt en het een reactie kan geven.
Werd overigens ook bij de protopic vermeld, dat de huid een reactie op zon kan geven icm die creme en dat ze dan daar sneller kan verbranden. Smeren dat op witte vitiligoplekken dus ze verbrandt daar sowieso al sneller (maar vooralsnog zitten die plekken gelukkig niet op rechtstreekse zon plekken, tussen benen, laag op buik en onder haar oksels) ![]()
Een babyschommel, voor binnen of buiten, viel heel erg in de smaak bij mijn eerste dochter. Verder kan ik stapelstein heel erg aanraden, van te voren had ik er niet zo’n hoge verwachtingen van maar wordt echt heel veel mee gespeeld door zowel mijn kind van 1 als die van 3.
Komt dit niet door de hormoonzalf? Bij gebruik moet je volgens mij extra uitkijken met zon. Dit vertelde ze bij ons in het ziekenhuis. Ik deed hem vaak hele dunne losse lange broekjes aan.
Is ze onder behandeling bij een dermatoloog in het ziekenhuis?
Heeft iemand ervaring met het we-too badje? Ik vind ‘m prachtig maar ook stervensduur en ik vraag me af of het het waard is. Online lees ik ook veel dat ouders hun baby maar heel kort in bad hebben gedaan, en al snel met de baby gingen douchen. Wij hebben geen ligbad, dus baby zou in badje moeten of onder de douche met ons. Hoe zijn de ervaringen hier? Als je zo’n badje maar een paar weken gebruikt vind ik het zonde en koop ik liever een goedkope via marktplaats.
Wij hadden zelf een learning tower gekocht, van schoonouders een driewieler met duwstang gekregen en van overige familie een pikler lookalike. Alledrie zijn het successen! Met name de driewieler al direct, de andere twee vanaf een paar maanden later.
& @Suikerklontje oh dat zou ook kunnen. We smeren nooit met de crème als ze vervolgens de zon in gaat, of bedekken het dan. Op dit moment zijn we op vakantie en smeren nu geen hormoonzalf omdat we wilden zien hoe het ging zonder.
Ze heeft nu via de dokter 2x hormoonzalf gekregen. 2e keer een sterkere versie. Niet in het ziekenhuis onder behandeling.
Komt door de hormoonzalf icm de zon. Heb het zelf ook gehad. Is weer weggegaan bij mij.
Ik was gewaarschuwd door de huisarts en had m’n arm ook afgedekt met zonnen (dat deed ik toen nog) maar met lopen in stadjes etc niet.
Edit. Je bent nu op vakantie. Is er ook een zee? Een of andere manier werkte zee water ook bij mij. Prikt wel als een idioot.
Goed dit te weten. Gebruik nu triamcinolon zalf voor m’n zoontje zn eczeem.
Ik heb een set met badje en tummytub (en standaard waar ze beiden op kunnen). Badje misschien 5x gebruikt (over 2 kinderen) verder vooral de tummytub dat vonden ze allebei heerlijk en zette ze dan bv ook wel eens bij mij in de douche in de tummytub. Heb die echt gebruikt tot ze eruit gingen klimmen.
Maar is echt zo persoonlijk en verschillend.
Onze set komt ook voor €20,- ofzo van mp. Allemaal plastic dus kun je prima schoonmaken, dus juist iets wat je bij uitstek 2e hands kan scoren en als je het dan amper gebruikt heeft het ook geen fortuin gekost.
Wij hebben altijd het Ikea badje gebruikt, tot ze bijna 4 was. We hadden ook geen standaard, ik ging er gewoon naast zitten op een krukje.
Nu een biba-bad. Wij hebben ook geen gewoon bad dus de badjes staan gewoon in de douche.
Ze vindt nu (4,5 jaar oud) douchen pas een beetje leuk, daarvoor was het altijd drama.
Ja ook zee inderdaad, maar moet zeggen dat het echt wel goed weg is de eczeem. vandaar dat ik zo opkeek van de witte vlek uiteindelijk. Maar had inderdaad op internet al gelezen dat het pigment weg kon trekken. Nou ja, zo lang ze verder gezond is kan ik me niet echt druk maken over een witte plek op haar onderbeen.
Wij hebben een keukentje gegeven toen ons zoontje 1 jaar werd. Meteen een grote hit. Wij hebben deze: New Classic Toys Houten Speelkeuken Wit - Met Kookplaat die Licht geeft en Kook Geluid... | bol.com
De onderste pootjes hebben we er niet onder gemonteerd zodat hij er meteen bij kon staan. Hij ‘kookt’ nog niet maar vindt het heel leuk om de deurtjes open en dicht te doen en alle pannetjes en accessoires eruit te halen en er weer in te doen. Hij is nu bijna 1,5 en speelt er nog dagelijks mee.