Ik gebruik cetomacrogol als vette crème. Vind die van Kruidvat fijner dan Etos. Die van Kruidvat is wat dikker, blijft beter een laagje op zitten. Smeer het standaard 2-3x per dag als onderhoud.
Ohja vergeten maar ook Lanettezalf, koelzalf en cetomacrogol heb ik gebruikt (van de laatste zelfs de tube opgemaakt) maar ik vind ze niet heel veel doen ofzo? Alleen verzachtend, maar niet echt dat de jeuk stopt of de huid sneller herstelt…
Die maandboxen zijn in mijn ervaring echt niet voordelig. Ik koop ze bij kruidvat, trekpleister of ah 4 pakken voor 26/25€ Geloof dat het dan iets van 10ct per luier is.
Etos heeft nu 2+2 op pampers. Gisteren weer besteld, gaan zoveel doorheen eerste periode.
Ja die had ik idd gezien, zo kwam ik op die 12ct haha. Ik wil er ook niet teveel bestellen; onze meiden hebben een maandbox van maat 1 opgemaakt en gingen toen al naar maat 2 en verwacht nou niet echt dat deze baby veel kleiner zal zijn dus dacht een maandbox of losse pakken en dan dezelfde hoeveelheid.
Haha oh zo, ik ben dit keer ook snel over naar maat 2.
Iets van 5 pakken maat 1 opgemaakt en toen over gegaan.
Ik denk dat er bijna geen betere deals zijn dan de helft gratis.
Heeft er iemand een easywalker kinderwagen en daar een (universeel) meerijdplankje bij? Je hebt ze van easywalker zelf (a €85,-) maar past een universele ook goed?
Bij eerste wel speen gegeven. Dacht dat het hoorde haha oops.
Maar nu bij de baby heel zelden een speen. En ze doet het prima zonder. Heel soms bij huilen 1 min speen in de mond en dan spuugt ze het weer uit.
Klinkt spannend haha, ik ga kijken of ik een kleine verpakking kan kopen!
@Mhysa dankje, ik zal er ook even naar kijken!
Ja ik wil ook het liefst zo min mogelijk hormoonzalf gebruiken, maar als het moet dan moet het helaas…
Hoe vaak per dag smeer je in?
Eigenlijk moet de huid de hele dag glimmend zijn. Ik smeerde mijn kind soms wel 8 keer per dag in (had wel echt extreem eczeem).
Koelzalf met mix van vaseline. Is bij de apotheek vrij van recept te verkrijgen. Als dat echt niet werkt dan via de huisarts hormoonzalf.
Ik zweer bij Bepanthen Eczeemcreme (dus NIET de babyzalf). Ook een keer aan een collega aangeraden en die kwam nog expliciet vertellen dat ze zo blij was met de tip.
Relatief duur, heel af en toe 15% korting maar ik vind het het absoluut waard.
Ja wij hebben een easy walker met een universeel plankje. Gaat prima
Op Marktplaats staan veel meerijplankjes, als je een originele wil, maar niet voor het volle pond.
Idd cetamacrogol creme. Toevallig vandaag nog bij de ha geweest en zij noemde dat echt als ‘go to’ creme voor milde eczeemklachten. Is gewoon bij de apotheek te koop, drogist weet ik niet.
Ik ben momenteel bijna 28 weken zwanger van mijn tweede kindje en heb een dochter van 10 maanden. Ben me nu aan het oriënteren voor een buggy zodat ik de kinderwagen met reiswieg voor de baby kan gebruiken na de bevalling. De kinderwagen is een mutsy icon en hier ben ik tevreden van dus had daar al gekeken maar schijnbaar is dit merk niet meer in de handel?
Iemand die zijn ervaringen/tips wil delen mbt een buggy? Heb de zoekfunctie geprobeerd maar daar kwamen met name suggesties naar voren mbt buggy en vliegvakanties. Als er iemand toevallig ervaring heeft met een handige duobuggy dan ben ik hier ook wel benieuwd naar overigens
Welke broodtrommels gebruiken jullie schoolgaande kinderen? Z’n mepal met bakje er in sluit inmiddels niet meer goed door het vele open en dicht duwen dus ben eigenlijk op zoek naar een ander merk.
Bonuspunten voor extra vakje er in voor z’n groentes/fruit
Ja wat een ergernis dat Mepal spul. Zowel de drinkbekers als de broodtrommels uit de Campus lijn.
Ik wacht op de gouden tip!
We hebben juist allemaal van Mepal Campus editie icl drinkbekers (denk 3 setjes in totaal) en m’n zoontje gaat na de zomervakantie naar groep 3. Tot op heden is geen enkele kapot gegaan.