Ik heb vorig jaar alleen gevlogen met mijn toen nog dreumes. Ik had een extra stoel geboekt en zou dat een volgende keer weer doen! Zo hadden we toch meer ruimte voor spullen en kon zij wat meer spelen/bewegen. Ik was toen ook alleen, dus kon ook niet even afwisselen met man met haar op schoot houden, dat speelde natuurlijk ook wel mee.
Wij hadden op de voorkant naam, datum en een tekening die bij ons past (ontworpen door mijn beste vriendin). En dan op de achterkant info als lengte, meter/peter etc, en de tekst ‘come let me love you and then colour me in’.
Maar zoals al gezegd is, ik zou vooral doen wat jullie mooi vinden. Het is voor jullie dat je het maakt, iets van jullie gezin, boeiend wat anderen daar van vinden (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).
Ik had zelf een gedichtje gemaakt over dat hij veel te vroeg was en niet naar huis mocht, en dat hij nu thuis was maar dat mensen even moesten wachten met bezoeken maar dan zeker welkom waren.
En dan nog een klein cliché tekstje aan de andere kant van winnie de Pooh om er iets van Disney in te laten zitten, dat wilde mijn vriend graag (“the smallest things…”)
Je moet doen wat je zelf het mooist vind. Ik de j dat bij het grootste deel van de mensen de kaart in de vuilbak beland en dat je er zelf nog wel altijd heen zult kijken.
Bij onze dochter is het uiteindelijk weggegaan doordat haar nekje steeds sterker werd. Elke dag meerdere keren tummy time, op verschillende manieren.
Alle trucjes met bedje draaien, op de zij leggen en vervolgens slapend terugdraaien naar rug, etc. werkten bij ons niet. Ze bleef haar hoofd stug terugdraaien naar de voorkeurshouding.
Wat bedoel je met op verschillende manieren?
Nou het is gelukt, ik heb een stoel geboekt voor kind 1 en kind 2 op schoot (duurde echt een half uur om dit telefonisch te boeken, waarom kan dit niet gewoon online!). En in de rij aan de andere kant van het gangpad zit dan de andere ouder zonder kind. Dan kunnen we afwisselen wie er bij de kinderen zit.
Ik las een keer op Cup of Jo de tip om apart te zitten als je met kinderen vliegt. Dus ik dacht, dat gaan we proberen. Maar dan niet helemaal uit elkaar want is toch handig als het hectisch is en de een heeft dan handen vrij om flesjes te maken of snacks te pakken etc…
En ook de tip om juist niet gebruik te maken van early boarding, maar de kinderen zo lang mogelijk vrij rond laten kruipen/kopen bij de gate.
Maar we zullen op de heenvlucht wel zien of dit een goede strategie is, of dat we het totaal anders moeten doen
Niet alleen op de klassieke manier op een kleed op de grond of in de box, maar bijvoorbeeld ook met haar buik tegen onze borst terwijl we een beetje schuin achterover zitten (armpjes over onze schouder). Of met haar bovenlichaam en armpjes tegen/op de zijkant van een bovenbeen op de bank. En we kregen ook de tip om haar zoveel mogelijk zijwaarts op te tillen, zoals in dit filmpje: 12. Baby & Nek - Hoofdje Optillen via Rotatie - Oefening Fydio Kinderpraktijk - YouTube.
Mocht je insta hebben kan je ook even bij baby.skills kijken, zij is kinder fysiotherapeut en deelt goede tips!
Dit poste ik ruim 3 weken geleden en moet zeggen dat het een week er na beterde en nu ondertussen een wereld van verschil is qua slaap dus wou even updaten wat voor ons gewerkt heeft.
Eerst deed ze amper dutjes tenzij in de kinderwagen maar was wel moe, en viel dan vaak aan de borst in slaap om dan na 15 min al wakker te schrikken. Het inslapen savonds werd ook steeds moeilijker. Nu is ze 6 maanden en doet ze meestal 2 dutjes van soms 45 min soms 2 u in haar bedje en valt meer dan de helft van de keren zelf in slaap.
Wat voor ons werkte was een knuffeldoekje met een speentje er aan altijd geven tijdens het troosten en tijdens het voorlezen. Eerst gaf ze er niet zoveel aandacht aan maar nu prult en speelt ze met het doekje en valt nu zo in slaap en ligt ze er na haar dutje ook vaak rustig mee te spelen. Omdat ze zo vaak wakker schrikt en een hand op haar borst goed hielp, twijfelde ik al lang over het nunki lakentje en dit lijkt ook te helpen. Ze valt vaker terug in slaap als ze wakker schrikt, zeker na het slapend wegleggen. Wat ook hielp was het letten op slaapsignalen en wakkertijden maar dat lukt pas nu sinds dat ze een tijdje dutjes doet en een ritme heeft.
Wat is een goede prijs per luier maat 1? Ik krijg het even niet meer bedacht wat nou echt een goede prijs was. Wil binnenkort vast een maandbox bestellen dus de prijzen even in de gaten houden. Pampers Premium Protection wil ik graag bestellen. 12ct een goede deal of komt die ook wel regelmatig voorbij voor minder per luier?
altijd even hier kijken!
Late reactie, maar ik! Eentje van Thule, zo’n felblauw exemplaar, volgens mij hun instapmodel. Ik heb 'm gekocht toen mijn kinderen volgens mij 1 en 3 waren. Ik heb er veel plezier aan gehad, maar hij is helaas na ongeveer twee jaar (wel erg intensief gebruik) door z’n as gezakt. Ik vervoerde er ook regelmatig boodschappen in, achteraf niet zo slim want dat is dus veel te zwaar. Ook ging na een jaar een klein onderdeel stuk, maar die kon ik vrij gemakkelijk online kopen en vervangen.
Vind het verder wel een aanrader. Aan- en afkoppelen is in 20 seconden gedaan, kinderen erin en gaan! Ook heel fijn dat ze in slaap kunnen vallen. We hebben ze zelfs wel eens in de zomer in de fietskar met een dekentje in de late avond naar huis vervoerd toen we bij vrienden waren geweest. Ik kreeg er veel opmerkingen over van mensen op straat, dat het er zo gezellig uitziet En dat is ook zo, de kinderen vonden het altijd fantastisch!
EDIT: ik was aan het bijlezen en zie nu dat je er al een hebt gekocht Superleuk, heel veel plezier ermee!!
Mijn dochter van 7 maanden drinkt Nutrilon Omneo en ze ging laatste tijd niet echt goed toen we het mengden met standaard. Dus zijn weer terug bij hele flessen Omneo.
Maar Omneo 2 is echt niet goed verkrijgbaar hier in de buurt, ik heb daarom nu maar Omneo 1 gekocht.
Weten jullie of er nou echt veel verschil in die 2 zit? Ik heb de ingrediënten en samenstelling overigens niet met elkaar vergeleken, maar misschien weet iemand het hier
Volgens mij zit er in opvolgmelk meer ijzer, maar heel zeker weet ik het niet. Kun je het niet online bestellen?
In 2 zit iets meer ijzer, maar er is wat discussie over of dat nou echt nodig is of niet, ligt er net aan aan wie je het vraagt volgens mij.
Nutrilon 1, 2, 3, 4, 5 & 6: De verschillen - Alweer een nieuwe moeder blog - Persoonlijk Mamablog Hier staat een mooie vergelijking (wel voor gewone maar heb je een idee)
Oh thanks voor jullie reacties @Memento_mori en @Suikerklontje !
Ik heb het nu ff uit nood gekocht, want mn vriend zit in het buitenland voor werk en ik heb nu geen tijd om verder weg te zoeken. Ik ga morgen verder opzoek, het zal vast wel ergens te krijgen zijn. En tot die tijd doe ik wel 1 en meng het daarna met 2 denk ik.
Eerder had dan standaard 2 gekocht, maar omdat ze daar laatst weer slecht op leek te reageren, leek Omneo 1 dan een veiliger alternatief
Zeker nu voor ff voor nood zou ik me er geen zorgen over maken dat ze iets tekort komt!
Een tip: ik heb de Nutrea EasyFlow draadloze borstkolf (die in je bh gaat) en ik ben daar heel tevreden over! Hij is een stuk goedkoper dan de Elvie en ik vind hem net zo goed. Hij maakt ietsjes meer geluid, maar dat is verwaarloosbaar (ik heb zowel de Nutrea, als de Elvie en de Youha uitgeprobeerd).
Enige jammere is dat hij nu even niet leverbaar is . Wel irritant, want het liefst heb ik er twee zodat mijn kolftijd wordt gehalveerd tijdens werk.
Wie heeft goede ervaringen met eczeem-cremes van de drogist? Ben op zoek naar een creme om dagelijks dochter mee in te smeren die verzachtend werkt en de jeuk stopt…
Wat ik tot nu toe al heb geprobeerd:
La roche posay, bepanthen, tiny todd, kokosolie…
De eerste twee, prikken als ze heeft gekrabd dus de jeuk wordt er nog erger door, met de laatste twee zag ik erg weinig resultaat.
Lucovitaal: wel oké, lijkt ook de huid een beetje te herstellen…
Als iemand nog andere tips heeft (mag ook iets natuurlijks zijn) dan hoor ik het graag!