Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik bewaar sommige cadeaus wel voor later. Mijn kinderen hadden bijvoorbeeld veel knutselspullen gekregen, maar spelen nu eigenlijk vooral buiten, dus dan bewaar ik dat in de knutsel doos en dan kunnen we met slecht weer lekker knutselen. Of ik vraag ook wel buitenspeelgoed, zodat ze voor op dat moment buiten iets nieuws hebben. Daarnaast probeer ik de speelgoedkast elke maand wel uit te ruimen, zodat het niet een grote bende wordt waarin ze niks kunnen vinden en dan maar niet gaan spelen (want ja, ze zien niets leuks in de bende)

Wij doen hetzelfde als @Koda , hebben een kallax kast en 2 vakken zijn altijd hetzelfde (1 mand
met de poppenspullen, 1 met houten treinbaan) en de overige wisselen. Vlak voor de verjaardag zet ik er dan al wat minder in, dat er wat cadeaus in kunnen en de rest erbovenop. Na ongeveer een week is het nieuwe spul mee gegaan in de rotatie. En inderdaad knutselspullen in de knutseldoos, klei bij de rest vd klei en dat komt dan tevoorschijn op dagen dat het geen buitenspeelweer is (of als ze er specifiek om vraagt).

1 like

Fijn weer, deze ideeën. Ik blijf een beetje stoeien met welk speelgoed aan te bieden. Mijn kind vind spelen nog zo lastig, vraag me vaak af of het aan het speelgoed ligt (we hebben niet zoveel). Alles staat nu bij elkaar, maar ga toch eens wat weghalen, dat helpt misschien toch wel om haar interesse te houden.

5 likes

Ja wij hebben de bruine; inmiddels hebben we nu de flexi bath gekocht omdat ze er niet meer in past. We too is gewoon een fijn badje maar niet bijzonder ofzo, je betaald vooral voor de looks denk ik. En mijn vriend vond douchen fijner maar ik vond dat toch niet zo heel chill, zo’n glibberige baby in 1 hand.

2 likes

Bedankt voor alle leuke tips!

1 like

Hebben jullie nog fijne tips voor een auto organizer? Misschien eventueel met een tafeltje of klep ofzo?

Als we dat dure badje zouden kopen, zouden we ‘m wel in de babykamer zetten. De kleur past namelijk perfect bij het behang, en we hebben al een luieremmer in dezelfde kleur. Babykamer is ook ruim genoeg dat dat kan zonder dat het badje in de weg staat. Met een standaard wit badje zou ik ‘m op zolder stallen. Maar we hebben de knoop doorgehakt. We kunnen een standaard badje lenen, en als de baby een enorme badderaar blijkt kopen we dan alsnog het design badje.

2 likes

Standaard in de babykamer is toch ook super irritant met vullen en legen?

Onze badkamer is klein, dus daar past ie niet. En de badkamer is één deur verder vanuit de babykamer. Opslaan op zolder is irritanter, dan moet ik nog een trap op en af om het bad te pakken en de baby in bad te kunnen doen.

Oja dat snap ik. Bedoel je dat je m wilt stallen in de babykamer maar het badderen zelf doe je dan wel in de badkamer?
Wij hebben ook een minibadkamer maar het flexi badje incl standaard ingevouwen achter een geopende deur. Dat past ook precies. Inmiddels gebruiken we m ook amper meer. We gaan meestal met haar douchen. Alleen niet als we alleen met haar zijn, want we douchen in bad en ik ben als de dood dat één van ons met haar valt bij het in of uitstappen

1 like

Wij willen deze ook kopen. Het is volledig plastic toch? Geen delen met stof? We hebben een kleine badkamer, met weinig goede ventilatie en willen geen schimmelvorming.

Ik ben niet @Ovenschaal maar wij hebben ‘m ook en zeer tevreden mee! Inderdaad helemaal van plastic.

3 likes

Oja die hadden wij ook inderdaad @FrootLoops … aan het begin niet gebruikt. Toen een tijdje wel en later niet meer. Als je twijfelt zou ik die insert denk ik niet kopen.
Wij hebben de standaard wel en dat vond ik de eerste periode wel heel fijn.
Nu is ons zoontje 15 maanden en zit hij dus al lang in bad en zetten we het badje gewoon op de grond.

2 likes

Valt wel mee hoe klein het is. Na een tijdje willen ze toch alleen nog maar zitten. Mijn zoontje is bijna 1,5 en die gaat nog altijd makkelijk in dat flexibadje

1 like

Zouden jullie het Nunki lakentje van Fedde en Kees ook nog aanraden voor een baby van bijna 8 maanden?

Ligt eraan hoe bewegelijk je kindje is denk ik. Mijn dochter heeft van 3-8 maand onder het lakentje geslapen. Met 8 maanden was ze sterk genoeg om zich eronder uit te wurmen en te gaan keten. Als je kindje bezig is met gaat zitten en tijgeren/kruipen zou ik het niet meer doen.

2 likes

Dochter is nu 9 maanden en tijgert er flink op los. Maar voor ons wennen, want ons huis is niet echt kidsproof. (taatsdeuren, vitrinekast, scherpe hoekjes salontafel etc) Wij denken dus aan een grondbox, want we hebben wel de ruimte. We zoeken een aanrader, of een andere oplossing om het allemaal veilig te houden. Wil namelijk ook even naar de wc kunnen of koken of wat werken etc.
Heeft iemand tips?

Hij is enorm beweeglijk. Tijgeren kan hij al en zitten is hij aan het oefenen. Dan moet ik het denk ik niet doen.

4 likes

Wij hebben deze:

Niet de allermooiste maar wel heel praktisch. We vinden het vooral handig dat je hem zo makkelijk kunt inklappen of even snel in een andere vorm zetten.

1 like

Wij hebben deze:
Grondbox

De hekjes zijn 79 cm hoog, dus hopelijk kunnen ze er heel lang niet overheen klimmen hahaha.
De verbindingen zijn flexibel dus je kan hem makkelijk in een andere vorm zetten als je dat wil.
Wij hebben hem altijd vierkant en er twee Plufsig matten van IKEA in liggen + een voedingskussen en dat vult de box helemaal op als je hem vierkant opzet.

Je kan bij deze box ook twee hekjes aan de muur verankeren, zodat bijvoorbeeld de achterkant geen hekjes heeft maar dat daar gewoon de muur zit.

Ik vind deze wel prima want gewoon hout kleurig. Geeft wel Montessori kinderopvang vibes aan de woonkamer haha.
Deze is wel prijzig, maar je kan ze tweedehands ook nog goed verkopen.

2 likes