Tips, ervaringen & aanraders #6

Ja klopt! Dat is een zonnekapje. Zit met drukknoopjes vast dus die kan er ook gewoon af.

1 like

Ik heb een vraag over kinderopvangtoeslag maar weet niet zo goed waar die te stellen… Ik probeer het hier, als het niet passend is hoor ik het wel.

Weet iemand hoe het zit met kinderopvangtoeslag als je zelf ontslag neemt? Ik weet dat als je ontslagen wordt, je nog 3 maanden recht hebt op kinderopvangtoeslag. Weet iemand of dit ook geldt als je zelf ontslag neemt? De site vd belastingdienst zelf geeft hier geen eenduidig antwoord op…

1 like

Ja klopt dat lijkt zo idd, maar als je vervolgens de tool invult is er een vraag waarbij je keuze moet maken tussen ā€˜ik volg een studie/ ik volg een traject tot werk/ ik doe een inburgeringscursus’. Als niet 1 van die drie het geval is, heb je volgems die tool geen recht. Maar lijkt me ook niet zo moeilijk om een zinnetje ter verduidelijking toe te voegen met ā€˜indien je zelf ontslag neemt…’ of iets in die trant. Oftewel ik vind het onduidelijk, hoop dat iemand hier iets meer weet!

Ben je toen gelijk over gegaan op een gewone slaapzak of heb je het toen afgebouwd met die speciale slaapzakken van love to dream?

1 like

Ik heb de stage 2 met ongeveer 3 maanden gekocht (vinted) omdat die stage 1 te klein werd. We zijn uiteindelijk in ƩƩn keer overgegaan naar een winter slaapzak met mouwen van de HEMA. Die was vrij stug waardoor ze haar armen alsnog niet heel vrij had. Gebruiken nu ook het nunki lakentje tegen het rollen in bed, ze heeft haar armen er bovenuit en slaapt nog steeds altijd met haar armen omhoog, net als in de love to dream.

2 likes

Okee! Bij ons duurt het nog wel even en hopelijk slaapt ze dan net zo goed in een gewone slaapzak. Ik wilde nooit aan inbakeren beginnen vanwege het afbouwen haha

Snap ik! Ik heb geen problemen gehad met de overgang, misschien omdat het niet strak inbakeren is en ze zonder de love to dream in dezelfde slaaphouding ligt. Met een maand of vier/vijf is dat wapper reflex ook over.

3 likes

Ik heb alleen ervaring met de standaard siliconen. Werkt wel okƩ. (Je kunt je vraag beter stellen in het borstvoedingstopic denk ik)

1 like

Oke dank je deze is al duidelijker. Ik had een andere tool

1 like

Mijn baby (4,5 maanden) gaat heel graag in bad, maar heeft ook een droge huid dus we laten dat niet te lang duren en doen het ook niet vaak. Maar het lijkt ons ook leuk om te gaan babyzwemmen of samen met de baby in bad gaan, maar dat is toch eigenlijk helemaal niet goed voor dat huidje? Toch maar wachten tot de baby wat ouder is? Hoe doen anderen dit?

1 like

Hier ook een droge huid. Je kan het gewoon proberen, toch? Als je merkt dat de huid er nog droger van wordt, doe je het niet meer. Wat gebruik je tijdens / na het bad? Wij hebben Groninger badolie voor in het bad en na het bad smeren we haar in met cetomacrogol vaseline. Dat is voor nu (2 jaar) voldoende.
Wij gingen wel altijd zwemmen met haar, en dan verder max 2 keer per week in bad.

1 like

Mijn dochter van net 2 heeft 's nachts nog een speen in. Ze wil alleen maar de Bibs spelen, alle andere spenen worden aan de kant gegooid.
Ze trekt haar onderlip over het ā€˜schildje’ van de speen (als een soort lipschijf wat je wel eens in volksstammen ziet). Ik kan wel 200x zeggen dat ze hem goed moet doen, maar na een minuut heeft ze toch die lip eroverheen getrokken. Ik ben bang dat we hier iets mee moeten maar ik weet niet zo goed wat? Helemaal stoppen met de speen (ik zie daar zo tegenop!)? Of even afwachten?

2 likes

denk niet dat een lip zo snel uitlubbert, of zit hij de hele nacht zo?
ik zou er in de eerste instantie niks mee doen haha
slaap=slaap

2 likes

Haha op dit antwoord hoopte ik. Soms houdt ze de speen de hele nacht in, soms valt hij gedurende nacht uit.

Mijn zoontje doet dit ook! Ziet er zo gek uit haha. Hij is nu 2,5 en ik ben moed aan het verzamelen om hem te laten stoppen met de speen. Ik zie verder nooit iets geks aan zn lip. Vaak doet hij het maar even en met slapen valt hij vaak uit of heeft hij hem normaal in.

@Quattroformaggi @Printemps wat grappig dat jullie kleintjes dat ook doen! Fijn om te horen, dan laat ik het lekker nog even.

1 like

Zwangerschapsvraag, ik ben zwanger van ons tweede kindje en ik zie nu in de ā€œZwangerhapā€-app dat er staat bij producten die onder beschermende atmosfeer verpakt zijn dat je deze binnen twee dagen moet opeten. Maar dat is zowat alles wat gekoeld is? Kaas uit supermarkt, Philadelphia, smeerkaas, etc…Eten jullie (andere zwangeren), dit nou echt binnen 2 dagen op en gooien jullie het anders weg? Qua vleeswaren snap ik het wel, maar een pakje kaas of Philadelphia langer dan 2 dagen bewaren moet toch wel kunnen?

1 like

Ik ben daar vorig jaar geweest en had 2 kindjes (gok 6 en 10) voor me zitten die bijna de helft van de tijd met hun vingers in hun oren zaten, ook omdat ze t allemaal overweldigend vonden volgens mij.

Nooit geweten dit, nee dusšŸ˜… Ik volg gewoon de etiketten van het product (ik eet geen vlees oid). Kaas blijft vrij lang goed, dus 2 dagen lijkt me onzin maar misschien ben ik heel onverstandig bezig.

3 likes

Geen antwoord op je vraag maar: Ik vond m eigenlijk niet zo handig, bij mij bleef ie nooit goed zitten en m’n lactatiekundige was er ook geen fan van (durf even niet te zeggen waarom)

1 like