Ohhh dit wist ik ook niet dus eet ik ook gewoon op. Sorry baby!
Ik heb even hulp/ advies , whatever nodig.
Enkele weken terug deden we slaaptraining bij mijn dochter van 15/ 16 maand. Na 2,5 intense weken had het eindelijk resultaat. Ze sliep zelf in zonder huilen en ze sliep steeds langere stukken tot 5u of zelf 1x tot 6u.
Opeens werd het weer minder maar ze leek ook wat ziekjes dus haar dan wel extra getroost.
Maar nu begint het terug de spuigatrn uit te lopen ze kolt écht om de 3 uur wakker. Het enige wat helpt is een flesje melk. Maar ik gaf gisteren om 19u 240ml om 22u30 150ml om 1u 150 ml en om 4u ook 150ml. Maar dat lijkt me niet gezond voor haar.
Nu heeft ze terug ol 19u 240ml gekregen en is ze nu sindd 22u aan het huilen ( nu 22u30). Ik ben haar al even gaan troosten maar heeft geen effect.
Ik wil niet telkens melk geven en terug slaaptrainen vind ik intens en ook heel teleurgesteld in de paar dagen dat we er de vruchten van hadden.
Ik ben radeloos en oververmoeid.
What to do
Sorry voor het lange verhaal
Ga nu wel melk maken denk ik want ik wil slapen pff ik weet het echt niet meer
Geen andere tips bij ons hielp slaaptraining wel. Maar even een berichtje om je toch een hart onder de riem te steken. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn. We zaten ook op drie a vier (grote) flessen snachts. We deden slaaptraining met telkens een aantal extra minuten wachten voor we binnengingen dus vb eerst na 5 min dan 7 min dan 9⊠enzovoort. Bleef ook echt max 1 min binnen om te troosten. Was heel moeilijk vond ik. Hopelijk vinden jullie snel een manier die iedereen wat meer rust geeft.
Edit: mss helpt het om overdag het tutje minder te geven/weg te stoppen en dit echt voor dutjes/slapen te houden? Ik probeer even mee te denken naar iets wat je nog kan proberen⊠dat brengt haar mss wat meer rust dan.
Bedankt voor het hart onder de riem. Ik wordner gewoon helemaal emotioneel van. Hetbis gewoon zo kut en pittig. En ik haatte die slaaptraining maar had goede hoop dat het eindelijk iets zou opleveren. Ze slaapt nu wel nog steeds zelf in wat een groot verschil is met haar in slaap wiegen voor die training.
Ze is trouwens stil geworden net nadat ik mijn 1e berichtje hier plaatste. Maar nu durf ik niet slapen pfff. Ga ik wel proberen.
O ze heeft trouwens geen speen, ze neemt ook niet haar duimpje en ook niet echt een knuffel als troost . Bieden het haar wel aan speen en knuffel maar niet echt interesse vanuit haar
Ik ken het gevoel van niet te willen gaan slapen omdat je vreest er zo toch weer uit te moeten. Maar neem maar alle slaap die je kan. Hier moesten we hem im het begin ook even de kans geven weer zelf in slaap te vallen. Dus op camera keek ik mee als hij wakker werd en wachtte enkele minuutjes voor ik naar binnen ging. Meestal was hij terug zelf rustig geworden/ in slaap gevallen. Nu nog wordt hij af en toe even wakker of huilt hij in zijn slaap maar moeten we niet ernaartoe gaan (huilt maar heel kort tijdens de slaap, ik laat hem niet elke nacht huilen hoor). Het wordt sowieso weer beter binnenkort!
Ja dat is mijn angst dat er onderliggend een probleem is van oor of tandpijn of weet ik veel. Nu onlangs had ze niets. Heb wel volgende week een afspraak bij nko arts om waarschijnlijk diabolo s te plaatsen. Heb daar nu al mijn hoop op.
Ja ik vind het echt moeilik die fles. Waarschijnlijk is dat nu idd haar slaap associatie. Mijn zoontje kwam ook nog lang wakker voor een nachtfles maar dat was 1 in de nacht en sliep direct verder.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Ik ga nu proberen wat te slapen
Zal je morgen fotoâs sturen bv de buitenkeuken van onze meiden. Of vrijdag, even kijken wat lukt
Ik wil hier een tip droppen voor iedereen die een Kruidvat voordeelkaart heeft waarmee je punten spaart: je kan de punten doneren aan giro 555 en Kruidvat verdubbelt dan het bedrag.
Als je regelmatig luiers/billendoekjes/baby spullen inslaat bij Kruidvat dan spaar je best veel punten, dus wellicht zijn er hier ook moeders die hun punten willen doneren.
Link
Bedankt voor de tip van het meetmaatje @honingdrop! Echt zoân handig ding. Zoals ik al vermoedde zijn de laarzen van mijn dochter aan de hele krappe kant, gelukkig had ik het paar in de grotere maat al gekocht. Heb het gelijk aangeraden aan mijn zussen, nooit meer twijfelen of de schoenen nog wel passen.
Ahh wat leuk dat ik zoveel mensen geholpen heb met de tip! kreeg hem zelf als tip ergens anders een jaar terug en haalde zoveel twijfel weg over maten. Dus heel leuk dat ik het âdoorgegevenâ heb en anderen ook weer geholpen heb.
Ik krijg nog wel scheve blikken van andere mensen die shoppen als ik in de winkel schoenen sta op te meten maar ach beter dat dan telkens verkeerde maten kopen.
hier stond eerst de box en daar wil ik nu een speelhoekje + opberg van maken maar er is zooooveel keuze
ik denk dat ik een MDF plank aan de muur wil als bureautje met zoân bankje erbij waar je dingen in op kan bergen
en dan misschien schoolbordkrijt erboven? welke kastjes? zoveel cute dingen?
heeft iemand nog de gouden leuke opbergtip?
tevens ook nog op zoek naar een leuke manier om kleine schoenen en laarzen op te bergen in de gang maar ik kan niks kiezen haha
(@moderators kan dit naar het Interieurtopic verplaatst worden? Of is dat niet voor kinderdingen?)
Het is niet wat je wil horen, maar ik denk dat consequent doorgaan/opnieuw oppakken met de slaaptraining de enige oplossing is. Zeker als je zegt dat het eerst effect had. Die kleintjes weten het precies als er ruimte is en hoewel het heel logisch is om wat toegeeflijker te zijn als ze ziek is, kun je op die leeftijd niet verwachten dat ze snapt dat er vanwege haar ziekzijn andere regels gelden.
Bereid je mentaal voor op weer de teugels heel strak aantrekken en afzien en volhouden, maar dat is denk ik echt de enige manier om hier for once and for all doorheen te komen. Zij moet af van haar huidige slaapassociaties (fles, troosten) en er nieuwe voor in de plaats krijgen. Dat betekent ook dat het een lange adem vergt van jullie en niet terugvallen in oude patronen want dat is voor je kind te verwarrend. Sorry, ik kan er niks anders van maken
Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt en hoe je hele leven er onder lijdt. Heel veel succes, je kunt dit!
advies wat ik hier laatst kreeg, kun je een (paar) nachtje uit logeren gaan of je kind wegbrengen zodat je eeeven je krachten kan verzamelen om opnieuw te beginnen?
Heeft iemand hier ervaring met kinderen met (mogelijke) koemelkallergie/intolerantie? Mijn dochter groeit/groeide niet goed en is getest op coeliakie, maar dat blijkt het niet te zijn. Ze heeft tegenwoordig ook eczeemachtige plekjes, regelmatig diarree en wat dikkige oogleden waardoor ik toch denk aan koemelk/lactose (is eerder ook geopperd door CB)? Ik kan pas over een paar weken bij het CB terecht maar wil dus gaan proberen te elimineren. Weet alleen echt niet hoe dit aan te pakken en hoe ver je hierin moet gaan (alleen melk/yoghurt etc schrappen of bv ook alles waar sporen van melk inzit?) Wat zijn goede alternatieven?
Hoor het heel graag als iemand ervaringen of tips heeft!
Ik wil even reageren op het ziek zijn en slaaptrainen⊠voor zover ik weet wordt er geadviseerd om eerst medische klachten/ziektes uit te sluiten voordat je begint aan slaaptraining @Rockstar
Denk dat het alleen maar heftiger wordt als een kindje wat niet lekker in haar vel zit wordt overvallen met een nieuw slaappatroonâŠ
Ze zegt toch alleen âze leek wat ziekjesâ en voor zover ik opmaak uit het bericht is dat al weer een tijdje geleden?
Daarnaast is het mi niet âovervallen worden door een nieuw slaappatroonâ maar gewoon weer terug naar het patroon van daarvoor toen ze ook slaaptraining toepasten?
Geen ervaring met allergieën maar wel met een slecht groeiend kind.
Maar denk als je een allergie wil testen je echt alles moet schrappen.
Wil trouwens ook benoemen dat slaaptraining niet bij ieder kind werkt. Ze schrijft ook dat er pas effect was na twee weken en dat vind ik eerlijkgezegd wel lang. Lijkt me ook lastig volhouden dan.
Sterkte @Rockstar, het is zo zwaar.
En @Batalash het is idd niet wat ik wil horen maar kan jullie redenering wel volgen.
Pfff dan gaan we terug trainen.
Ik merkte gisteren wel direct toen ee na een half uur zonder fles in slaap viel dat ze wel iets langer sliep dan wanneer ik toegeef en een flesje geef. Dus dat geeft ook wel hoop. Hopelijk gaat het nu allemaal iets sneller.
En idd het weegt zo door op ons leven. Echt. Slaaptekort is zo onderschat vind ik tĂłch.
Ja toen ze kleiner was ijn we een paar x naar osteopaat geweest. En ja het duurde idd 2 weken voor ik har gewoon in bed kon leggen en wegwandelen zonder dat ze huilde. Het is ook wel een pittige madam. Maar ook als we ze bv tussen ons nemen komt ze vrij vaak wakker dus datbis ook geen oplossing.
En ik ga eerlijk gezegd er wel aan Ăłnder door aan dit slaappatroon.