De financiën om te eten. Loonse duinen om te wandelen en te spelen. Mag richting Tilburg ook of meer Kaatsheuvel/Waalwijk?
Hier eerst een flesje gewone koemelk en daarna een boterham. Hij is 16 maanden nu.
Als ik van de fles af zou willen, zou ik denk yoghurt met wat fruit gaan geven of havermout ofzo?
Hier ook pap, met geprakte banaan er doorheen. Lepelt hij zo zelf naar binnen als ik het stevig genoeg maak.
—
Heeft er iemand tips voor leuke aanwijsboeken? Ik heb Dribbels Eerste Woorden bij de kringloop gekocht en hij vindt het heel leuk om aan te wijzen en dingen te leren benoemen. Ik zou nog wel een paar leuke boeken willen, Dribbel de hele dag is wat eentonig .
We hebben het grote Fiep kijkboek, met allemaal illustraties van Fiep Westendorp. Vind ik zelf heel leuk (mijn kinderen zijn nog niet in de fase dat ze blijven zitten om naar een boek te kijken )
En vroeger had ik een kijkboek van Richard Scarry, daar was ik helemaal verzot op. Ik zie dat er heel veel varianten van zijn. De stijl van de illustraties moet je wel net aanspreken denk ik.
Pukkemuk misschien?
Brasserie het Genieten en de Roestelberg zijn cafés met een speeltuin, ben er zelf nog niet geweest maar ze zijn me aangeraden door vriendinnen daar in de buurt. Je hebt ook nog park Pukkemuk in Dongen.
Wij hebben Rupsje Nooitgenoeg 100 eerste woordjes en vind ik erg mooi geïllustreerd.
Pap, gemaakt van melk met Lidl 7 granen ontbijt. Eerst hadden we olvarit pap maar deze is veel goedkoper en minder suiker
Het Nijntje Aanwijsboek is hier favoriet…
Fiep Kijkboek vond ons kind ook heel leuk, en ook Dribbel op de boerderij en deze:
Als je leuke tips hebt voor omgeving Tilburg ben ik daar ook benieuwd naar!
Deze is leuk. Allemaal categorieën
Er zijn ook pagina’s met is gezond, is ziek, is snel, is vies, is au etc
Heel leuk!
Deze hebben wij ook heel veel plezier van gehad!
Onze peuter van 2,5 draagt sinds een maand of 2 bij temperaturen van 25+ op haar kamer alleen een luierbroekje. Daarvoor altijd slaapzak maar ze had het een avond warm en wilde zonder, dat ging goed. Het is op dit moment 29 graden en gisteren was het 30 graden toen ze ‘s avonds ging slapen. Ze heeft een dekentje liggen wat ze koppig elke avond over zich heen wil maar die schoot ze gelukkig snel weg als ze eenmaal slaapt
@Batalash Wij proberen zo veel mogelijk af te wisselen! Regelmatig havermout met fruit/geraspte wortel, overnight oats, griekse yoghurt met fruit, een broodje en ook soms bananenbrood, chia pudding of iets van spinazie pannenkoekjes als we die nog over hebben van de dag ervoor.
@Venco hier is 100 eerste woordjes ook één van de favorieten in de categorie aanwijsboeken. Laatst heb ik ook een rondje door het huis/dorp gedaan en wat foto’s gemaakt en deze in zo’n insteekmapje gedaan met het woord erbij. Ook een hit! Als we nu een rondje doen ziet ze allemaal herkenbare dingen.
Deze vind ze ook erg leuk: Mijn eerste 100 - Mijn eerste 100 woorden flapjesboek | Games | bol.com
Thnx voor alle reacties over het slapen!! Vandaag maar idd alleen de slaapzak aangedaan, want zonder slaapzak is ze zo onrustig….
@Batalash hier 1,5 en een beker karnemelk + broodje en wat fruit. Fruit gaat eerder op dan broodje. Ze drinkt ook helemaal geen fles meer.
Oh Richard Scarry is zo’n jeugdsentiment! Ga ik ook voor mijn kinderen kopen
Overkant in Riel heeft een grote buitenspeeltuin en een leuk terras.
Camping Breehees in Goirle kun je super leuk eten met speeltuin en er zijn dieren. Mag je ook op als je niet op de camping zit.
Wandelbos in Tilburg heeft een leuke speeltuin.
De oliemeulen in Tilburg, reptielen en spinnen voor de liefhebber.
Spoorpark in Tilburg zit een klein watertje waar kinderen in kunnen spelen.
Natuurmuseum in Tilburg heeft oa een kikker collectie wat heel leuk is.
Ah wat een leuke tips allemaal voor de boeken! Bedankt allemaal! Ik ga ze eens opzoeken, zit een hoop leuks bij.
Mijn zoontje is een slechte eter, elke ochtend is het weer zoeken naar wat hij wel eet dus we proberen vanalles. Hier zit in de roulatie: een zakje knijpfruit yoghurt/fruit, pap/havermout, brood en crackers.