Tips, ervaringen & aanraders #6

Heeft iemand ervaring met een wheelybug? We willen er misschien eentje kopen voor haar eerste verjaardag (:pleading_face:) maar ze is niet bepaald lang (72 cm).

Is het hier pas geleden over gegaan, vorige maand ofzo. Als je de zoekfunctie gebruikt, zie je verschillende posts erover.

2 likes

Dankjewel! Geen hit volgens het forum!

2 likes

Tip als je babydoekjes wil scoren: Bij Kruidvat zijn de babydoekjes van Pampers en WaterWipes 1+1 gratis (geen losse verpakkingen maar dozen volgens mij?). Een doos is 9 verpakkingen (720 doekjes).

2 likes

Gebruikt iemand hier een ringsling? Of een stretch doek?

Het lijkt me handig dat het lekker klein is / snel werkt (als onder de knie) maar ik ben een beetje bang voor het gewicht op 1 schouder / doek wat rekt. Wat zijn jullie ervaringen en tot welke leeftijd / gewicht is het handig?

Ik heb nu een zak, maar vind dat niet altijd lekker zitten, zeker niet als ik ergens ga zitten oid. Dat lijkt me met stof lekkerder. Beide leken me ook wel een mooie tussenstap tot een draagdoek.

1 like

Ik heb een stretch doek veel gebruikt, inderdaad zeker als ze zo klein zijn echt heerlijk. Ze zitten dan zo heerlijk tegen je aan, bijna alsof ze weer in je buik zitten ;). Wanneer je hem hoog genoeg knoopt kan je ook prima zitten!

Van ringsling weet ik dat de meeste mensen het vooral gebruiken voor kleine stukjes, zoals een boodschap doen. Anders krijg je alsnog last van je schouder indd.

1 like

Iemand ervaring met blaasontsteking bij een kind (2 jr en 3 maanden)? Onze dochter heeft twee dagen geleden veel ontlasting en luieruitslag gehad en gaf daarna aan pijn te hebben maar dat schreef ik dus toe aan die uitslag. Uiteraard goed schoongemaakt, ingesmeerd etc. Sinds gisteren zegt ze al ‘au billen’ als ze aan het plassen is of net geplast heeft. Haar vulva is nog wel wat rood maar niet extreem. Ze plast kleine beetjes maar drinkt ook niet heel veel. Maar het kan ook best zijn dat ze gewoon wat aandacht wil trekken en het interessant vindt omdat ze zalf op haar billen krijgt. Ze zegt ook meerdere keren per dag dat ze gepoept heeft terwijl dat niet zo is, maar plassen gaf ze nooit eerder zelf aan. Maar kan misschien ook gewoon met zindelijkheid te maken hebben? Gisteravond werd ik er een beetje gek van dus heb ik haar uiteindelijk een zetpil gegeven want wat als ze wel echt pijn heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Ze heeft geen koorts.
@Suikerklontje ik tag jou even want ik meen me te herinneren dat K dit ook eens had? Maar ik weet het niet zeker.

1 like

Hoe oud is jouw zoon/dochter?
Ik twijfel om ‘m aan te schaffen voor volgend jaar, want verwacht nu geen zwembad weer meer en heb nu ook een klein basic badje van de Hema.
Volgend jaar zomer is mijn zoon 2, vraag me af of hij dat dan nog leuk vindt of een groter badje dan leuker is.

1 like

Oeh! Thanks voor de tip! Heb zelf gek genoeg 28,95 betaald, omdat ik zo’n Kruidvat pas heb denk ik? Zag wel de sticker van 35,-. Maar heb maar niks gezegd aan de kassa haha.

1 like

Wij hadden dit af en toe ook rond 1,5. Gillen, druk doen, niet willen slapen. Het is een faaaase maar wel heel vervelend. Wat hier hielp was doorzetten en extra consequent zijn rondom bedritueel. Saai, maar het zij zo

1 like

Ze is een stuk jonger, 8 maanden. In onze eigen tuin hebben we een wat groter badje met ook een oplaadbare (zachte) bodem. Voor de leeftijd van jouw zoon is deze denk ik aan de kleine kant.

2 likes

Ik kom wat random tips strooien, misschien heeft iemand er wat aan.

Wipstoel/schommelstoel van Ingenuity.
image
Echt een top ding, vind ik. Bij ons staan ze eigenlijk altijd in de schommelstand of in de rechtop stand. Ze kunnen er in tot 18 kg dus echt een lange tijd. En je kan de zitting heel plat doen. Dus je kan het kort na de geboorte al gebruiken.

Schud eieren
image
Dit is gewoon heel simpel en leuk! Kunnen ze heen en weer rollen over de vloer. Zelf mee schudden. Ik geef ze ook vaak als ik liedjes ga zingen, dikke pret.

Tuinkussens
image
Gebruiken we om een klim parcours te maken. Ik zie op Instagram wel eens van die speel sofa’s (nugget / bunky / funzy). Maar die zijn best wel duur. Dus we gebruiken gewoon tuinkussens van de kringloop + de Ikea plufsig gymmat.

Verschoonkussen/Commode/verschoontafel in de woonkamer/benedenverdieping. Misschien is dit mijn eigen luiheid :sweat_smile: en je moet er natuurlijk ook plek voor hebben. Maar zeker met meer dan 1 kind, zeer aan te raden!

En nog een laatste random tip. Duplo blokken van het merk unico, die op de echte Lego Duplo passen. Staan heel veel setjes van op vinted. En ook van allemaal tekenfilm figuren zoals Hello Kitty, Maya de bij, Peppa pig, Noddy, Masha en de beer.

16 likes

Ik vind een ringsling erg fijn. Toen ze nog erg jong was, vond ik het makkelijk met borstvoeden in het openbaar. Nu ze een dreumes is, gebruik ik de sling als heupdrager.
Ik zou er nooit lange stukken meelopen nu ze 8 kilo weegt, maar voor kleine afstanden/rondom het huis vind ik het een topding!

35% korting op de dierenprints van totbots!

Als je wasbare luiers wilt proberen (ja dat wil je ;)). Dan zijn dit hele goede. Nooit in de aanbeiding. Zoveel korting heb ik afgelopen 3 jaar nog niet eerder gezien.

8 likes

Heb je toevallig een tip voor een goed filmpje om teheupdragen met een ringsling. Ik moet bij het ophalen van mijn kinderen uit het kinderdagverblijf soms best een stukje lopen naar de auto. Nou eigenlijk is het een heel klein stukje maar met een eigenwijze peuter en een steeds zwaardere baby op je arm voelt het best ver :sweat_smile:.

Dus ik hoopte dat een ringsling deel van de oplossing kon zijn.

2 likes

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zomaar wat doe.
Ik doe de sling om, dan zet ik haar op mijn heup en zorg dat het doek onder haar bil zit en haar onderrug steunt.
Een beetje zoals deze man het kind op dit plaatje draagt, alleen zet ik haar wat meer op mijn heup. Foto heb ik van het internet geplukt.

2 likes

Erg fijn, ik ga meteen luiers inslaan :grin:
Heb je nog andere merken gebruikt/gebruik je nog andere merken er naast?

2 likes

Ik heb een vraag aan de mensen die aan co-sleep doen:

Mijn kindje begint zich steeds vaker overal aan op te trekken, zo ook aan haar bedje. Hoe doen jullie dit? Haar bedje staat natuurlijk nog steeds op de hoge stand, anders ligt ze niet naast ons. Ze heeft wel een slaapzak aan, dus het gaat wat moeilijker maar ik ben wel bang dat ik soms te laat wakker wordt en zij er overheen kukelt …

Hebben jullie hier een oplossing voor of is het gewoon goed opletten of toch haar bedje lager zetten?

Oh sorrie geen idee. Ik heb zelf een ouder model, met print. En ze worden wel ruw ja. Beetje zoals een handdoek. Maar ik vind het zelf niet storend, Mijn zoon heeft er geen last van in ieder geval.

@Hola Ik heb vooral deze. In twee maten. Je hebt nog wel overbroekjes nodig. Dit zijn alleen basisluiers. Voor de grote maat heb ik overbroekjes van blueberry capri. Die vind ik persoonlijk fijner omdat ze een dubbele lekgoot hebben en drukknoopjes ipv klittenband sluiting.
Ik heb daarnaast nog 2 pocketluiers maar die vind ik veel minder fijn. Zijn sneller ‘vol’, poep komt eerder bij de beentjes er uit. Je kan er minder makkelijk een inlegvel in doen etc. Maar wel lekker snel aantrekken en je kan ze ook als zwemluier gebruiken.

5 likes

Ik heb deze gekregen en die is echt geweldig! Wel heel roze, had zelf liever blauw ofzo gehad.
Maar kleed is heerlijk zacht, de figuurtjes zijn heel mooi en leuk en mijn baby is er gek op.
Hadden ook een andere gekregen masr daar vond ze niets aan. Onder deze heeft ze echt plezier. En het kleed is ook los te gebruiken.

3 likes