Tips, ervaringen & aanraders #7

@anon37686689 geduld en kalm blijven (vooral met slaapgebrek etc) is ook lastig.
En het wekkertje idd helemaal vergeten. Ga ik hier ook weer gebruiken. Dat was bij ons erin gekomen door het kolven en toen wilde ze dat ook steeds.
Voordeel is ook, ze heeft geen tijdsbesef nog dus of je nou voor 5 minuten of 1 minuut zet hahaha.

1 like
hele lap tekst over de Chicco next2me forever

Ja, ik heb de next2me forever gekocht en heb hem nu 1,5 week in gebruik. Bevalt goed. Is wel echt een flink bed vergeleken met de next2me, maar qua breedte is hij maar iets breder. Het is vooral dat hij veel hogere “wanden” heeft. Daardoor leg je de baby er wel wat minder makkelijk in. Maar dat heeft ieder ledikant (en mijn baby is ook al best groot en zwaar voor de leeftijd).
Baby slaapt wel wat rustiger nu ze weer meer ruimte heeft :sweat_smile:
Vind het ook heel fijn dat hij aan iedere zijde in 11 hoogtes verstelbaar is. Voor de maag doe ik sowieso 1 hoogte verschil, maar nu met verkoudheid wat meer.
Ik vind hem fijn. Heb de turquoise genomen en dat is een mooie kleur. Lekker solide ding, goed in elkaar te zetten. Als je graag een grotere co-sleeper wil kan ik hem zeker aanraden. En hij kan ook als zelfstandig bedje én als grondbed gebruikt worden tot 22 kilo. Dus wel duur, maar ook wel lang te gebruiken.
Ik ben echt blij dat ik de knoop heb doorgehakt en nog lekker blijf co-sleepen. Zelf als ik hem maar een paar maanden zo gebruik, is hij het voor mij wel waard. Voelt voor mij gewoon heel goed. Vertel het alleen niet aan mensen van een vorige generatie want die vinden het een heel slecht idee, want ze moeten toch alleen kunnen slapen en dan heb je geen privavy meer :roll_eyes:

Als je specifieke vragen hebt, laat maar weten.

8 likes

Ik moest mijn bed nog iets verder verschuiven. Maar nacht kastje weg is eigen voorkeur denk ik. Ik heb nog wel een kast erachter staan, maar moet nu wel ver mijn bed uit.

1 like

Weet iemand of je bij Kruidvat ongeopende pakken luiers nog steeds zonder bon kan ook omruilen voor een grotere maat? Zie niks op hun website staan, maar weet dat dit iig vroeger wel kon.

1 like

Ja kan gewoon!

3 likes

Bij mij vroegen ze wel steeds om een (digitale) bon ook al staat op de site dat het niet hoeft. En als ik dat zei dan moest het alsnog… ze houden allemaal hun eigen reden aan dus je kan het altijd proberen.

1 like

Ah oke, de echt bon heb ik allang niet meer, maar dan kijk ik wel wat ze bij mij zeggen. Thanks allebei!

1 like

Heeft iemand ervaring met een compleet overstuur kind bij het wegbrengen naar de opvang?

Wij zijn onlangs verhuisd. Bij de vorige opvang was het al elke keer huilen als ik ‘m weg bracht. Maar dat begon pas als ik echt het lokaal uit liep en daadwerkelijk weg ging.
Nu zit hij door de verhuizing dus bij een nieuwe opvang en begint het thuis al. “Nee mama hoeft niet. Hoeft niet naar -naam opvang-“. En dan begint het huilen.
Bij de opvang zelf is het huilend naar binnenlopen en in het lokaal zelf wordt het brullen en compleet overstuur zijn.

Ik vind het zo niet leuk om m’n kind zo te zien. Probeer het afscheid al zo kort mogelijk en elke keer hetzelfde te houden.

Herkenbaar voor iemand? Ging dit over of heeft dat echt tot (en met?) de basisschool geduurd?
Bij mijn zoon is het dus eigenlijk al vanaf dat hij naar de opvang gaat tot nu (22 maanden).

2 likes

Is er al een keer een EHBW (eerste hulp bij waterpokken) geschreven? :sweat_smile:
Ik ga sowieso havermout en extra zinkzalf halen. Maar twijfel over een mousse of een aanstip iets. En je paracetamol is nutteloos tegen de jeuk toch?

Wij hadden spul van dr leenarts dat echt heel goed werkte. Ik was er vrij vroeg bij en onze zoon heeft naar mijn idee relatief weinig last gehad. Heb ook goede verhalen gehoord over spul van kidsclin, een soort mouse geloof ik. Dat was hier destijds uitverkochte. Uitbraak in de regio :joy: vond de haverzemelen fijn, verzachtte wel echt goed.

1 like

Volgens mij is het vooral geluk of pech hebben of je kind er veel last van heeft. Die van mij had vooral flinke koorts van dan helpt paracetamol wel degelijk. Jeuk had hij eigenlijk niet?

1 like

Kidsclin mousse schijnt fijn te zijn. Dat vonden ze hier niet fijn.

Verkoelende zalf of creme (dacht ik) van dr Leenarts werkte hier wel heel goed! En verder idd badjes met havermout. En uitzitten :joy:

2 likes

Door de incubatietijd, heel lang :sweat_smile: kan zelfs zo zijn dat ze al besmet is als het twee weken terug al heerste. De bultjes enzo verschijnen ongeveer na 3 weken na besmetting.
Overigens heeft mijn dochter het gehad toen mijn baby ook ongeveer 8 weken was, hij heeft toen niks gehad.

1 like

Ben vergeten te vragen of we bijwerkingen kunnen verwachten vd vaccinatie van oudste dochter. Weet dat ieder kind anders is, maar hadden er bij jullie bijwerkingen van de vaccinatie met 3j7m?

Maakt het bij koptelefoons voor dreumessen nog iets uit of je die van de hema of van een ander merk (van coolblue ofzo) koopt? Volumebegrenzer vind ik belangrijk maar is verschil in geluidskwaliteit echt een ding bij die jonkies?

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik ben nu maar gewoon gegaan voor wat ze bij de kruidvat hadden. Kidsner foam en een veel te duur smeer ding van Donttellmum. Hij vond het allebei wel chill geloof ik.

Hier in de buurt is ook een flinke uitbraak, zal ook wel weer met corona te maken hebben. Op zich is het voor mijn zoon goed getimed dus er maar gewoon even doorheen.

Wij merkten niets!

1 like

Bij mij deden ze ook een partij moeilijk omdat ik die bon niet had. Ze gaf aan dat er zo pakken luiers die gestolen zijn worden omgewisseld voor geld. Ik wilde helemaal geen geld, maar gewoon omwisselen. Dat kon ook niet dus ik kreeg eerst geld terug en moest daarna nog een keer in de rij staan om met datzelfde geld 2 nieuwe pakken te halen…

2 likes

Hier ook nergens last van gehad.

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Tips, ervaringen & aanraders #7 (Deel 6).