Tips, ervaringen & aanraders #8

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #7 - #5168 door morange.

Eerdere discussies:

6 likes

Even mijn hart luchten… Ik probeer al een tijdje zwanger te worden, helaas zonder succes. Een vriendin van mij is er 2 mnd mee bezig en heeft mij vorige week laten weten dat ze zwanger is. Ik ben de afgelopen dagen zo intens verdrietig, boos, jaloers en alles geweest. En ik weet dat haar zwangerschap los staat van mij, maar ik wil zo graag óók zwanger zijn. En nu appt ze net dat ze een miskraam heeft gehad :cry: Ik voel me zo’n vreselijk naar mens :pensive:

Er is hier ooit iets getipt om de schoenmaat van je kind te meten. Wie weet wat ik bedoel en waar ik het kan kopen?

2 likes

Het meetsysteem van Shoesme? Er staan ook goedkopere op bol trouwens!

2 likes

Herkenbaar. Je gunt het iemand, maar jezelf altijd net wat meer.
Jouw gevoelens zijn niet de reden van de miskraam natuurlijk. In ieder geval een dikke knuffel voor jou!

6 likes

Zoals je zelf al zegt: jouw gevoelens over een zwangerschap staan los van haar zwangerschap. Dus jouw boosheid en verdriet mochten er óók zijn naast haar zwangerschap. Je hoeft je echt geen vreselijk mens te voelen, jouw gevoelens staan ook los van dat de zwangerschap verdrietig genoeg in een miskraam is geëindigd voor je vriendin. Zo ingewikkeld allemaal.:heart:

2 likes

Deze? Meetmaatje.nl
Maar ik moet zeggen dat ik hem niet echt handig in gebruik vind.

3 likes

Zoals ook al wordt genoemd: dit mag, kan en moet ook gewoon naast elkaar kunnen staan. Ik snap je gevoelens van schuld naar jezelf, maar ook dat is niet fair. Wat verdrietig voor jullie beiden :kissing_heart:

————-

Heeft iemand een tip over hoe een mislukt DIY Ikea ‘ ‘ spuit de wasbak en kraan met spray’ project weer naar ‘ normaal’ kan? Ik heb dus gepoogd dit brons te spuiten inclusief primer maar het ziet er gewoon niet uit. Een deel uit zichzelf al afgebladderd en een deel gewoon te dik. Met m’n nagel krab ik het er wel af maar dat is dus niet te doen voor die hele bende.
Een verfkrabber misschien? Echt HOE kunnen andere mensen dit zo mooi doen en ziet het er bij mij uit alsof m’n peuter het zelf heeft gedaan.:tired_face:
Terpentine werkte ook niet overigens.

2 likes

M’n dochter wordt binnenkort 4 en ik weet dit jaar echt niet wat we moeten geven. We hebben al zoveel speelgoed zoals een keukentje, poppenhuis, babypop. Ook een fiets en step heeft ze al.
Als ik aan haar vraag wat ze wilt zijn het vooral van die prulletjes zoals een kettinkje ofzo. Wil iets groters geven wat langer mee kan. Misschien een mooie Lego set.
Ze is ook nogal kieskeurig want we hadden bijv de grimms poppetjes cadeau gegeven voor kerst (we hebben de regenboog, dus voor daarbij), maar ze vond het stom dus het is teruggestuurd. Wil dus ook geen miskoop doen.

Iemand tips? Oh ja ze houdt van roze en glitters :smiling_face_with_tear: sieraden, speelt vaak een rollenspel in haar spel.

4 likes

Oh heb je al een verkleedkist met wat verkleed spullen?

3 likes

T zijn allemaal kleine dingen, maar dingen voor school, dus een broodtrommel, beker, eerste outfit, rugtas, gymschoenen en dergelijke.

Ja dat wilde ik vragen aan de opa’s en oma’s en de andere familie! Wil zelf eigenlijk iets groters qua speelgoed oid geven.

3 likes

Hebben we al :grimacing: maar ze raken wel op dus kan idd wel nieuwe kopen

2 likes

Ja ze heeft al heel veel maar sommig speelgoed begint ze wat te ontgroeien en ja is ook iets in mijn hoofd dat ik iets groters wil geven. Maar dat komt ook omdat ik niet van dat prul speelgoed houdt, want daar is ze Max 2 dagen blij mee en dan kijkt ze er niet meer naar om. Ik wil iets duurzamers waar ze regelmatig mee kan spelen en de jongste straks ook.

3 likes

Misschien van die magnetische bouwblokken?

2 likes

gepersonaliseerd bestek met dr naam er in gegraveerd?
mijn kind vind haar rupsje nooit genoeg set echt geweldig haha

of ga voor d’r verjaardag naar de efteling ofzo, heb toevallig gister nog gezien dat dat 40eu per persoon kost :grimacing:

4 likes

Hebben we ook al :grimacing:, kregen we als kraamcadeau.

@Oelek ja goeie!

2 likes

Heeft er iemand een tip voor een bad speeltje voor een 1 jarige?

2 likes

Bakjes met en zonder gaatjes. Bv die stapeltoren bakjes van ikea

2 likes


1 like